Locuri de Vacanta din Romania

Unde iesim, ce vizitam si unde mancam bine in Cluj - un ghid complet al orasului oferit de I love Cluj

Mai este doar o zi pana la Electric Castle si suntem convinsi ca mare parte dintre voi vor veni sa danseze si sa asculte muzica buna in cadrul festivalului de...

citeste tot articolul|24 Iunie 2015

15 locuri de iesit in Brasov pe care nu trebuie sa le ratezi

Brasov este destinatia noastra preferata de evadare atunci cand agitatia si haosul din Bucuresti ne coplesesc. Este un city break foarte la indemana, unul din orasele frumoase din Romania care...

citeste tot articolul|10 Octombrie 2014

Puteti merge la Brasov cu primul tren electric din Romania cu preturi incepand cu 30 de lei

Primul tren privat electric care atinge 160Km/h,care circula pana pe 13 septembrie ruta Craiova - Bucuresti - Constanta, va circula incepand cu data de 15 septembrie pe ruta Craiova -...

citeste tot articolul|10 Septembrie 2014

10 orase frumoase din Romania pe care merita sa le vizitezi

Intotdeauna am fost de parere ca, inainte de a vizita alte tari si alte orase din afara, ar fi bine sa ne cunoastem tara mai bine inainte de a ne...

citeste tot articolul|29 August 2014

De ce este Vama Veche o ghena infecta

In week-end am fost in Vama Veche ... mi-am promis ca nu ma mai intorc in viata mea. De asemenea, am ramas cu o dilema: de ce se duce lumea...

citeste tot articolul|05 August 2014

10 motive sa NU mai mergi in Vama Veche

V-am povestit despre ce se intampla frumos in Vama Veche si am incercat sa va dam 10 motive sa mergeti in continuare acolo si sa va bucurati de zilele fierbinti...

citeste tot articolul|24 Iunie 2013

10 motive sa mergi in continuare la Vama Veche

De cum soarele incepe sa arda, nu putem sa ne luam mintea de la apa albastra si nisipul fierbinte ce parca ne asteapta sa ne dezamortim oasele si sufletele. ...

citeste tot articolul|18 Iunie 2013

Zece lucruri pe care le poti gasi intr-o dupa-amiaza de toamna in Brasov

"Unde plecam in weekend?" E o intrebare pe care in mod cert v-o puneti cu totii, cei care faceti parte din categoria bucurestenilor prinsi in rutina unui oras haotic si...

citeste tot articolul|24 Noiembrie 2011

Cum a fost la Ursus Evolution Tour, Iasi

Daca am ajuns la Cluj la Ursus Evolution Tour nu aveam cum sa lipsim din urmatorul oras trecut pe harta festivalului: Iasiul . Aici am petrecut doua seri minunate atat...

citeste tot articolul|12 Iulie 2011

Restaurant: Panoramic, Hotel Unirea, Iasi

Fiind prin Iasi weekend-ul trecut, ne-am plimbat prin oras si prin Gradina Botanica , apoi ni s-a facut foame, asa ca am cautat un restaurant care sa ne placa. Ne-am...

Gradina Botanica din Iasi

Weekend-ul asta am ajuns la Iasi si am vrut sa vizitez Parcul Copou , sa stau si eu sub teiul lui Eminescu . Dar nu am mai ajuns pana acolo...

citeste tot articolul|11 Iulie 2011

UPDATE Sighisoara Film Festival, 22-27 iunie 2010

De cand n-ati mai fost la Sighisoara? Aveti o ocazie acum: editia a doua a Festivalului de Film Sighisoara are loc intre 22-27 iunie in Cetatea Sighisoarei, cu proiectii de...

citeste tot articolul|07 Iunie 2010

Parc Aventura in Brasov

Intr-o vacanta de vara capricioasa, am prins cateva zile stralucitoare in centrul tarii, la Brasov. Dupa o coborare din Postavaru, de data asta fara placa de snowboard, ne-am hotarat sa...

La jumatatea distantei dintre Brasov si Sighisoara se afla orasul Rupea : un orasel in care parca timpul a stat pe loc si care gazduieste pe dealurile sale, Cetatea Rupea...

Daca iesi din Sibiu pe drumul catre Rasinari sau Paltinis si mergi inca putin, nimeresti la Complexul Astra. Daca te hotarasti sa intri ar fi bine sa ai macar jumatate...

Nu-s trainspotter , dar imi plac lucrurile vechi, cu atat mai mult cele care odata au fost in miscare. Ca niste vulcani adormiti, generatii de locomotive cu abur stau somnoroase...

citeste tot articolul|22 Septembrie 2009

Castelul Bran

Weekendul trecut, in drum spre carari de munte, am facut un popas la Bran si ne-am gandit sa vizitam castelul, sa vedem cum mai arata dupa mult mediatizata retrocedare de anul trecut. Am trecut cu un fior de groaza prin bazarul de la intrare, nu din cauza ideii de a intra in "tunelul groazei", ci din cauza kitsch-ului omniprezent: masti hidoase, peruci afro, moristi de vant, tigancuse cu zmeura, linguri de lemn, cani de faianta cu Drăculea si ii, simpatice totusi daca sunt luate la gramada, ca fenomen de mic-comert colorat local. Am stat la coada, am luat bilet ( 12 lei adulti + 10 lei taxa foto ) si ne-am strecurat pe portita ingusta, pe care se facea si iesirea turistilor, si controlul biletelor. Ce ziceti de inca o gaura in gard, domnilor administratori, sa nu ne iobagim ca la plata dijmei? Apropo de administrare, povestea castelului e destul de complicata; acum 2-3 ani castelul a reintrat in posesia familiei regale, mai precis a arhiducelui Dominic de...

citeste tot articolul|28 Iulie 2009

Si a fost... Festivalul medieval de la Sighisoara

Am avut parte de un week-end plin: CokeLive la Targu Mures, Summerjam in Vama si Festivalul de la Sighisoara ... probabil v-ati dat seama unde. In cazul in care n-ati...

citeste tot articolul|27 Iulie 2009

Povestea continua @ Festivalul de la Sighisoara 2009

Si pentru ca tot am vorbit de proiecte medievale , iata ca a venit randul sa mentionam si cel mai important eveniment medieval al anului si anume Festivalul de la...

citeste tot articolul|06 Iulie 2009

Bucuresti

Bucurestiul este un oras atipic. Este al nostru cu toate cele bune, cu cluburile zgomotoase, strazile pitoresti, restaurantele cu chelneri simpatici, terasele inflorite, casele vechi, blocurile de sticla, parcuri mici si ascunse, magazinele cu surprize si vitrinele cu bunatati... Bucurestiul este atragator tocmai prin contrastele care apar mereu, prin aerul de oras care isi cauta identitatea si incearca diverse variante si care a trait o istorie nu tocmai frumoasa dar cu siguranta agitata si tocmai de aceea poate interesanta. Bucurestiul e viu. Respira, se misca, uimeste ochiul atent prin amestecul de vechi si nou, de balcanism si civilizatie vestica, de Porsche-uri si carute, de cluburi trendy si bodegi, de oameni care stiu cum sa intre in Europa si altii care cumpara din Europa chinezilor sau de la ghereta...

citeste tot articolul|22 Iunie 2009

Pitesti

Ah Pitesti, "Orasul Lalelelor", oprire obligatorie daca te duci spre munte din Bucuresti. Resedinta de judet a Argesului se afla la doar o ora si patruzeci de minute de capitala si este un oras de 160.000 de locuitori care poate nu pare asa mult, dar e de apreciat cat timp i-a luat orasului sa ajunga la aceasta populatie respectabila. Pitesti este unul dintre cele mai vechi orase din Romania, fiind chiar una dintre cele mai importante si asezari omenesti din Paleoliticul inferior din zona Europei de Est. In 1388 Mircea cel Batran (da, acelasi care apare in Scrisoarea a III) a mentionat hotarul Pitestilor, vorbind despre Manastirea Cozia. Cel mai potrivit moment pentru o vizita este in timpul festivalului Simfonia Lalelelor, care are loc in fiecare primavara. In...

citeste tot articolul|17 Iunie 2009

Hunedoara

Hunedoara apare ca subiect de discutie cand se vorbeste despre vacante cu iz medieval dar stiai de exemplu ca orasul de doar 86.000 de locuitori din Valea Cernei se mandreste...

citeste tot articolul|03 Iunie 2009

Unde mananci in Vama Veche

Ne place sau incepe sa nu ne mai placa, tot ajungem acolo macar doua-trei weekend-uri pe an. Karma locului. Pentru ca mergem asa de des, avem fetisurile noastre culinare....

Cu bicicleta pe la Cota 2000, Drumul de Vara sau Piatra Arsa

La fel cum toate drumurile duc in varful muntelui, si varful muntelui te trimite pe multe drumuri. A ajunge la Cota 2000 cu bicicleta nu e asa complicat cum pare....

Unde mananci si bei in Sinaia

Ajunsi la Cota 2000, nu ne arde decat de coborat partia iar si iar, ba pe sub telescaun, pe dreapta, ca e mai lung si mai lin, ba pe stanga,...

La Rasinari cu un tramvai numit Popescu

Intr-o frumoasa dimineata de iarna, metropotamul cu chef de plimbare prin imprejurimile Sibiului s-a dus la Cimitir, s-a suit in tramvaiul numit Popescu si s-a plimbat prin padurea Dumbrava pana la Rasinari. Ideea de dimineata nu e totusi cea mai exacta, pentru ca micutul tramvai are un program de...

Romania

Atat de frumoasa tara avem. :) Spatiu mioritic, deal, vale, oameni primitori, turism cat cuprinde. Idilic, nu? Nu. Romania e, intr-adevar, o tara extrem de frumoasa, dar cu multe locuri uitate de lume, cu o strategie de turism care mai mult face parada si cu multe locuri minunate lasate in paragina. Cata lume stie cat de frumoase sunt cele aproape 200 de cetati sasesti, biserici fortificate, din marginimea Sibiului? Se ajunge greu, nu sunt mereu deschise, dar sunt o comoara pentru turistul care s-a saturat de nebunia de la Bran. La fel si Delta. Toti stim teoretic ca e frumos, dar foarte putini mergem acolo, in satele mai turistice sau in cele salbatice, sa vedem ce face pelicanul. Si orasele sunt frumoase, sub zidurile paraginite sau, mai rau,...

Cumpatu' lui Enescu

Cartierul Cumpatu, asezat pe malul drept al Prahovei, este ca un apendice al cochetei statiuni Sinaia. Prea putini stim ca aici se afla Vila "Luminis", casa atat de draga lui...

Rasinari - duminica lui Cioran

Rasinariul, "comuna de taietori de paduri si ciobani autodidacti care aveau biblioteci mari si vorbeau despre Hegel", cum spunea ganditorul din Rasinari , a pus trecutul deoparte. Prea palide...

O dupa-amiaza noroasa si inghetata de sambata in februarie nu e cel mai placut moment sa bantui pe strazile incremenite ale Hunedoarei spre Castelul Huniazilor , dar cu siguranta este...

Cetatea Rasnov

Auzisem de Cetatea Rasnov de mai mult timp dar, pana sa ajung acolo, imi imaginam doua-trei ziduri parasite, o placuta explicativa cu povestea cetatii si miste urme icnerte de case....

Vama Veche atunci si acum

Uitandu-te pe geam, parca iti vine sa iti iei cortul in spate si sa sari in primul tren spre Vama Veche. Despre Vama toamna v-am povestit noi , candva in...

Omul prevazator face vara sanie si iarna car si isi aranjeaza revelionul inca din septembrie. Nostalgicul se gandeste in prag de iarna la mare, plaja si Vama Veche. Si chiar...

De la 2000 la Pestera, via Omu care se intalneste cu Ursu

La Cota 2000 stim cu totii cum se ajunge. Cu telecabina, pentru ca nu vrem sa fim obositi inainte de a ne apuca de urcusul propriu zis si de a...

Weekend in Crai la Curmatura

Toti ne gandim uneori sa scapam macar o zi din agitatia orasului, care in apropierea iernii pare si mai aglomerat. Dar unde sa mergem? Avem destule optiuni, dar ca sa...

Pe creasta in Piatra Craiului

Mai sunt unii pe care iarna si sarbatorile nu ii lasa sa stea acasa, scufundati in fotolii si bucate in sos cotidian. Cei ce iubesc muntele si sunt...

Cheile Gradistei respira aer occidental

In Moeciu de Sus , la o aruncatura de bat de resedinta lui Dracula se afla un complex autohton cu aer occidental. La poalele Bucegilor, intre stanci salbatice ce lasa...

Biserica fortificata din Cisnadioara

Intr-un sat de munte cu gospodarii sasesti, soarele isi lasa umbre si lumini peste vestigii de secol XIII. Cisnadioara si biserica ei fortificata scriu o pagina de istorie saseasa mai...

Biserica cetate din Cisnadie

Biserica evanghelica din Cisnadie , constructie de secol XIII, inconjurata de cetate de aparare, a fost conceputa ca o bazilica romanica cu trei nave. Initial inchinata sfintei Walburgis,...

Sinaia

Constantin Ciocoiu, unul dintre cei mai medaliati schiori din Romania, are 93 de ani, o strada botezata in cinstea lui si multe povesti. Pe str. Schiorilor din Sinaia, intr-o casuta...

Prin "cimitirul" orasului cetate

Bastionul Maria Therezia, parte a zidului de aparare a vechii Cetatii a Timisoarei, este singurul bastion din cele 9 existente in 1733, care a supravietuit pana azi. Toate celelalte bastioane...

Timisoara - Mica Viena - putina istorie

Azi facem cativa pasi prin Mica Viena de "ieri" si "alaltaieri", brat la brat cu istoria si povata lui Blaga care ne aminteste ca "istoria e mai folositoare pentru viitor...

Timisoara este un Camelot al romanilor. O cetate de poveste a carei alura misterioasa a supravietuit pana astazi. Un oras unde centrul este inchis circulatiei si poti sa...

Sibiul e oraseulul mic si frumos in care te plimbi cu orele. Nu are dinamismul Bucurestiului, dar are farmecul linistit al zidurilor vechi, al pietelor largi si al casutelor colorate, cu "ochisori" in acoperis. Dupa ce ajungem acolo, ne gandim unde stam . E bine de stiut ca nu e o idee buna sa lasam totul pe ultimul moment. Tinand cont ca capitala culturala si ca locurile de cazare nu sunt multe, e bine sa ne facem rezervare din timp. Cand am fost noi, adica acum doua saptamani, bineinteles ca ne-a luat ceva timp sa gasim...

Va ganditi ca asta e un articol despre praz, nu? Sau despre sutele de Garcea care au invadat strazile? Asa e. NOT! Desi erau niste povesti simpatice despre cum a...

Sa ridice mana cine n-a fost niciodata in Brasov. Avantajul acestui oras, care sta de vreo 800 de ani in Tara Barsei, sub Tampa si Dealul melcilor, este ca e chiar in buricul tarii, si de oriunde ai pleca, nu faci mult drum pana acolo. Deci toata lumea a fost macar o data in Brasov. Unde? In Piata Sfatului, desigur. Si la Biserica Neagra. Eventual pe Tampa, si putin pe langa vechile turnuri. Si bineinteles Strada Sforii. Stema Brasovului aduce aminte de numele vechi al orasului, Corona sau Kronstadt, care ar insemna Orasul Coroanei, desi exista teorii care leaga numele de ienupar (krun) sau de Cronos (pe Tampa s-au gasit niste altare pentru sacrificii pentru zeul timpului). In deceniul 6, in exces de zel propagandistic,...

Mai multe poze in galerie ...

citeste tot articolul|31 Iulie 2007

Festivalul Medieval de la Sighisoara

In Evul Mediu, targurile si festivalurile erau foarte importante pentru ca mentineau sanatatea economica si culturala a orasului. Comercianti, artisti si cumparatori se reuneau, primind si oferind, cu dans, muzica...