Sindicalistii RATB sustin ca autobuzele folosesc piese de schimb neconforme, iar calatorii risca accidente in orice moment

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Sindicalistii RATB sustin ca autobuzele folosesc piese de schimb neconforme, iar calatorii risca accidente in orice moment.

Circa 30 de sindicalisti din cadrul RATB au protestat, marti, in fata Palatului Parlamentului, fata de conditiile de munca, de lipsa pieselor de schimb si alte nereguli din interiorul regiei.

"In cazul autobuzelor, din 1.000 circula doar 670. La tramvaie, din 475 circula doar 224, iar, in cazul troleibuzelor, din 214 sunt scoase pe traseu 160. Restul nu pot parasi bazele din lipsa pieselor de schimb.

Nici macar piesele pe care le folosim la masinile care sunt in uz nu sunt conforme cu standardele in vigoare, sunt luate de la o masina la alta si carpite de catre mecanici. Calatorii risca astfel accidente in orice moment", a spus Ion Sticlau, presedintele Sindicatului Realitatea din cadrul RATB si vicepresedinte al Federatiei Soferilor din Romania.

1.jpg

Potrivit acestuia, masinile RATB sunt extrem de murdare, intrucat nu exista suficient detergent pentru igienizarea lor. "Se matura si atat. N-ati vazut cum se lipesc mainile de bare? Masinile sunt absolut insalubre", a sustinut liderul sindical.

El a mai aratat ca autobuzele care circula in Capitala au o vechime de noua ani, desi parcul auto ar fi trebuit reinnoit cel putin la patru ani. "De situatia tramvaielor nici nu mai vorbim, ele sunt deplorabile, abia reusesc sa se miste pe sine", a adaugat Sticlau.

La randul sau, Florin Ivan, presedinte-coordonator al Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, a atras atentia ca RATB risca sa ramana fara soferi, intrucat multi sunt atrasi de salariile mai bune din Marea Britanie si Germania.

2.jpg

"In ultimele luni, peste 500 de soferi din 2.400 au plecat in Anglia. Acum au venit firme din Germania care recruteaza soferi, pentru ca la ei a fost un val mare de iesiri la pensie", a aratat Ivan.

Potrivit liderului sindical, timpul de asteptare in statii a unei masini RATB in Bucuresti este de trei ori mai mare fata de media europeana. "La noi se sta 20 de minute in medie, pe cand media in UE nu este mai mare de 7 minute", a sustinut Ivan.




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera