Cum sa iti faci buletin de Bucuresti si cum poti obtine viza de flotant pe cartea de identitate

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Daca v-ati mutat in Bucuresti, dincolo de stresul aferent, ati constatat ca aveti nevoie de buletin, ca sa va rezolvati problemele administrative mult mai simplu.

De exemplu, e mult mai usor sa va platiti taxele si impozitele pentru a nu fi obligati sa va deplasati pana in alta localitate. Totodata va puteti inscrie copilul la scoala, inmatricula masina sau puteti merge la vot.

Unde trebuie sa mergeti, de ce acte aveti nevoie si care sunt pasii pentru a va face buletin cu adresa in Bucuresti veti afla in randurile de mai jos:

Actele necesare pentru eliberarea cartii de identitate...

Pentru a va face carte de identitate cu adresa in Bucuresti sau daca va expirat trebuie sa va prezentati la sectia de politie, la biroul de evidenta a persoanelor, din Sectorul unde aveti locul de domiciliu sau resedinta. Daca nu stiti la ce sectie de politie este arondata strada pe care locuiti puteti suna la numerele 300.05.70 / 300.05.71 sau puteti da o cautare aici.

Dupa ce ati aflat la ce sectie de politie trebuie sa ajungeti e nevoie sa pregatiti dosarul.

Actele necesare sunt :

  • cererea tip pentru eliberarea actului de identitate care se completeaza olograf (scris de mana), cu exceptia rubricii destinate semnaturii ;
  • actul de identitate si cartea de alegator (daca este cazul) ;
  • certificatul de nastere, original si copie ;
  • certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie ;
  • hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie ;
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, dupa caz, original si copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie ; declaratia de primire in spatiu a gazduitorului, poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica sau a notarului public ;
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate ( 7 lei ) ; Taxa se plateste in functie de sectorul unde veti avea stabilit domiciliul. In Sectorul 1 la sediul administratiilor financiare, in Sectorul 2 la orice oficiu postal, in Sectorul 3 la sediul biroului de evidenta al populatiei unde depuneti actele, in Sectorul 4 la oficiu postal, in Sectorul 5 la CEC si in Sectorul 6 la ghiseul unde depuneti actele.
  • documentul cu care se face dovada achitarii, in conditiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru (5 ron) sau timbru fiscal de la orice oficiu postal

Exista si cazuri speciale cand se elibereaza carte de identitate provizorie. Cand o puteti solicita?

Cand nu aveti documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si daca sunteti cetatean roman cu domiciliul in strainatate, dar locuiti temporar in Romania.

Ca sa obtineti cartea de identitate provizorie trebuie sa va prezentati cu 3 fotografii ¾ cm, cu banda de 7 mm la baza ; documentele pe care le puteti prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui, starii civile, cetateniei si a domiciliului (original si copie xerox) si contravaloarea cartii de identitate provizorii (1 leu) ; timbru fiscal (5 lei).

Cum obtineti viza de flotant (resedinta)...

Potrivit legii pentru inscrierea mentiunii de stabilire a resedintei in actul de identitate e nevoie sa va adresati Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor pe raza unde locuiti temporar.

Acolo completati o cerere pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei, plus urmatoarele documente:

  • actul de identitate in care urmeaza a se inscrie mentiunea de stabilire a resedintei ;
  • documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie ;
  • documentul cu care se face dovada achitarii a taxei extrajudiciare de timbru  (5 ron);

Cand solicitati viza de flotant/resedinta e nevoie sa stiti ca in situatia in care nu detineti un act privind titlul locativ, incheiat in conditiile de valabilitate prevazute de legislatia romana in vigoare, gazduitorul sau dupa caz, reprezentantul sau legal isi va exprima consimtamantul privind stabilirea resedintei, in prezenta personalului.

In situatia in care gazduitorul nu se poate prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor, declaratia de primire in spatiu poate fi consemnata la notar public ori in fata politistului de ordine publica din cadrul unitatii de politie pe a carei raza teritoriala este situat imobilul.

De asemenea, puteti prezenta o procura speciala din care sa reiasa faptul ca sunteti imputernicit in vederea sustinerii consimtamantului proprietarului imobilului.

Atat la declaratia de primire in spatiu, cat si la procura speciala trebuie anexat actului incheiat in conditii de validitate  prevazute de legislatia romana in vigoare, privind titlul locative.

De asemenea, daca prezentati un contract de inchiriere incheiat cu proprietarul, in termen de valabilitate si inregistrat la organele fiscale teritoriale, nu este necesara prezenta proprietarului.

Pentru eliberarea cartii de identitate va fi nevoie sa asteptati intre 7 si 21 de zile. Exista si posibilitatea eliberarii in regim de urgenta, care dureaza intre 24 si 48 de ore, insa pentru asta in prealabil trebuie sa fiti primiti in audienta la directorul biroului Evidentei Populatiei cu o cerere in care sa explicati urgenta (posibile urgente: plecare din tara, internare in spital), care va aproba sau nu cererea.

Concluzia pe scurt ar fi urmatoarea: "buletinul de Bucuresti" te scuteste de multe dureri de cap, administrativ vorbind in relatia cu statul si autoritatile locale sau fiscale. Daca nu ti-ai cumparat apartament sau casa si nu esti proprietar, dar stai in chirie poti sa il rogi pe proprietar sa te ajute sa iti faci buletin sau sa iti pui viza de flotant.

E bine sa stiti ca fiscal vorbind (plata impozite samd) nu puteti fi inregistrat in Bucuresti daca aveti doar viza de flotant, ci doar carte de identitate cu adresa de domiciliu in Capitala.

P.S. In zilele in care se organizeaza alegeri (locale, prezidentiale sau europarlamentare) aveti posibilitatea sa va schimbati cartea de identitate expirata in ziua votului, pentru ca va fi eliberata in aceeasi zi ca sa puteti vota.

Sursa foto, sursa foto 2




4 comentarii vrei sa comentezi?

Cum sa iti faci buletin de Bucuresti si cum poti obtine viza de flotant pe cartea de identitate
Ana
#1 -

Permis

Buna ziua in bucuresti stau cu chirie mam inscris la scoala de soferi si imi trebui viza de flotant din cate mia spus doamna de acolo ca imi trebui e doar contractul de închiriere si buletinu meu si sa ma prezint la politie a camera evidenta persoanelor eu stau in sec. 2 va multumesc si astept raspuns

Cum sa iti faci buletin de Bucuresti si cum poti obtine viza de flotant pe cartea de identitate
aremere
#2 -

raspuns permis

Inainte de a incepe scoala de soferi trebuie sa te inscrii si in clasa a doua a scolii primare de la Cucuieti sau de unde ai venit, ca sa inveti sa te exprimi coerent.

Cum sa iti faci buletin de Bucuresti si cum poti obtine viza de flotant pe cartea de identitate
Ion
#3 -

Imatriculare auto

Buna ziua,

se poate de inmatriculat masina in localitatea unde ai viza provizorie, si achitarea taxelor aferente?

Cum sa iti faci buletin de Bucuresti si cum poti obtine viza de flotant pe cartea de identitate
daniel
#4 -

loan

Aceasta este de a informa publicul larg că dl Daniel John, un creditor privat de împrumut, a deschis o oportunitate financiară pentru toți cei care au nevoie de ajutor financiar. Noi oferim împrumut la rata dobânzii de 2% persoanelor fizice, firmelor și companiilor în termeni și condiții clare și ușor de înțeles. contactați-ne astăzi prin e-mail pentru a vă putea oferi condițiile de împrumut la danieljohnhome@gmail.com

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Terasa mea preferata in 2017 este ...
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera