Cum să aveți grijă de anvelopele dumneavoastră

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

În timpul utilizării și în timpul repausurilor sezoniere, anvelopele dvs. Michelin necesită o anumită îngrijire, pentru a le prelungi durata de viață și pentru a le maximiza eficiența pe șosea.

Este, înainte de toate, o chestiune de siguranță. Dar și, în timp, de a face economii. A avea grijă de anvelopele dvs. Michelin nu înseamnă doar să schimbați setul de iarnă cu cel de vară sau să verificați din când în când presiunea de umflare.

De asemenea, prezența sistemului TPMS ("Tyre Pressure Monitoring System" sau "Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope") la echiparea unei mașini ajută în viața de zi cu zi, dar nu îl scutește pe șofer de verificarea constantă a presiunii, cel puțin o dată pe lună și în funcție de condițiile în care este utilizat.

Anvelopele Michelin corect umflate vă permit să conduceți în siguranță maximă în orice moment. Conducerea cu presiuni corecte este esențială pentru a maximiza performanța, frânarea, tracțiunea, pentru a evita uzura prematură și/sau uzura neregulată și pentru a reduce riscul de deteriorare accidentală a benzii de rulare, prelungind astfel durata de viață a unor cauciucuri Michelin.

Vă reamintim că presiunile corecte sunt indicate de către producătorul vehiculului și pot fi găsite în interiorul carnetului de întreținere și, uneori, și pe o parte ușor accesibilă a caroseriei vehiculului.

Prin urmare, cel puțin o dată pe lună, verificați presiunea de umflare a anvelopelor "reci", inclusiv a roții de rezervă. În niciun caz, presiunea la rece a anvelopelor nu trebuie să fie mai mică decât presiunea indicată în carnetul de întreținere sau mai mare decât presiunea maximă la rece indicată pe partea laterală a anvelopei.

Nu reduceți niciodată presiunile dacă anvelopele sunt fierbinți. Este bine de știut că o supra-gonflare implică o reducere a zonei de contact dintre anvelopă și suprafața drumului, cu o probabilitate mai mare de a suferi daune accidentale în urma unui impact și o uzură prematură în zona centrală a benzii de rulare, în timp ce o sub-gonflare determină o flexiune excesivă, deteriorarea anvelopei și o uzură prematură / neuniformă a umerilor benzii de rulare.

Prin urmare, bazați-vă întotdeauna și numai pe instrucțiunile scrise de producătorul vehiculului: singurele presiuni corecte sunt cele indicate în carnetul de întreținere al vehiculului și trebuie neapărat respectate.

Verificarea anvelopelor înseamnă și efectuarea unei rotații corecte și precise, între puntea față și cea spate, cu condiția să nu existe dimensiuni diferite ale anvelopelor între cele două punți.

Specialiștii vă recomandă aplicarea procedurii de rotație a anvelopelor, așa cum este definită în manualul de utilizare și întreținere al producătorului vehiculului. În cazul în care această procedură nu este specificată, pentru a optimiza uzura și performanța anvelopelor, recomandăm inversarea capacelor punții față cu cele ale punții spate la fiecare 8.000-10.000km.

Rezistați clișeului de a implica anvelopa de rezervă în rotație, deoarece este o greșeală: important este ca și aceasta din urmă să fie mereu pregătită pentru orice eventuală urgență, prin monitorizarea presiunii lunar și, în orice caz, întotdeauna înainte de călătoriile lungi.

Rotația anvelopelor prelungește în mod evident durata de funcționare a acestora, iar când va veni momentul, puteți schimba întregul set. Astfel, performanța mașinii dumneavoastră va rămâne echilibrată. Rotația este, de asemenea, o ocazie de a verifica cu precizie anvelopele, valvele și jantele, care sunt alte componente fundamentale pentru funcționarea corectă a anvelopelor.

Importanța depozitării anvelopelor după ce au fost scoase de pe vehicul este adesea subestimată. Specialiștii în anvelope dispun de spații amenajate în acest scop, dar este posibil să le depozitați și într-o cutie sau într-un spațiu pe care îl dețineți. Încă o dată, există câteva precauții care nu trebuie neglijate pentru îngrijirea și integritatea anvelopelor dumneavoastră.

Semnele unei depozitări necorespunzătoare sunt foarte vizibile și sunt de obicei recognoscibile sub forma unor fisuri de suprafață.

În orice caz, după ce suprafețele au fost bine curățate de orice reziduuri uleioase, de benzină sau de altă natură, este necesar să depozitați anvelopele într-un loc uscat, aerisit și, de preferință, la o temperatură de sub 25°, ferit de soare și de intemperii.

Locația trebuie să fie departe de substanțe chimice, solvenți sau hidrocarburi; surse de căldură, corpuri incandescente sau materiale care pot provoca scântei și/sau descărcări electrice; surse de ozon (transformatoare, motoare electrice, aparate de sudură etc.)




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera