Ce spun specialiștii: ar trebui sau nu să adăugați proteine în cafea?

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Ce obțineți atunci când luați o băutură proteică sau o pudră și o amestecați cu cafea preparată la rece sau shot-uri cu espresso cu gheață? Proffee, conform tendinței virale de pe TikTok. Hashtag-ul a acumulat mai mult de 4 milioane de vizualizări, și chiar și practicienii medicali promovează preparatul ca o gustare ambalată în proteine ​​care ajută la scăderea în greutate.

În timp ce ingredientele specifice ale acestui proffee pot varia de la o persoană la alta, implicând uneori lapte de migdale, siropuri fără zahăr, stevie sau chiar sirop de ciocolată fără zahăr, Tara Collingwood, RDN, un dietetician, explică faptul acesta că implică de obicei un tip de cafea și o sursă de proteine, în special pudră de proteine ​​sau o băutură bogată în proteine. Ea însăși bea de ani buni o versiune de ceai cu proteine.

Iată cum vă poate ajuta un aparat de cafea și o pudră proteică să vă începeți ziua mai bine.

Cât de importantă este proteina de dimineață?

Este cunoscut faptul că proteinele sunt benefice din mai multe motive, de la menținerea sau creșterea masei musculare, până la protejarea organismului de viruși și bacterii. Cu toate acestea, cercetările recente indică faptul că și momentul zilei în care consumați proteine ​​contează. Mulți oameni își mănâncă seara cea mai bogată masă în proteine, despre care cercetările s-au dovedit a fi mai puțin decât optime. Societatea Americană de Nutriție explică faptul că prea multe proteine ​​consumate mai târziu în timpul zilei (30 de grame sau mai mult) nu pot fi stocate pentru o utilizare ulterioară și fie sunt folosite pentru energie, fie sunt stocate ca grăsimi.

Cercetările publicate în Journal of Nutrition au concluzionat că participanții care au consumat o cantitate moderată de proteine ​​de înaltă calitate de trei ori pe zi au avut o sinteză mai mare a proteinelor musculare (un proces utilizat pentru a construi mușchi) decât cei care au consumat majoritatea proteinelor pe timp de noapte. De fapt, cei care au distribuit proteine ​​în mod egal pe parcursul zilei au avut parte de cu 25% mai multă sinteză a proteinelor musculare decât cei care și-au consumat majoritatea proteinelor într-o singură ședință.

„Proteinele trebuie răspândite pe tot parcursul zilei, deoarece corpurile noastre pot folosi o anumită cantitate la un moment dat”, spune Collingwood. Ea recomandă să luați 20-30 de grame de proteine ​​în fiecare dimineață pentru micul dejun. „Avem nevoie de carbohidrați pentru energie, dar carbohidrații se consumă repede și ne pot face să ne simțim flămânzi”, explică ea.

Un studiu publicat în decembrie 2019 în Clinical Nutrition Experimental a constatat că un singur mic dejun bogat în proteine ​​(unul în care puțin mai mult de jumătate din calorii proveneau din proteine) a avut un efect mai mare asupra hormonilor care reglează pofta de mâncare decât un mic dejun cu conținut scăzut de proteine. Cei care au consumat micul dejun bogat în proteine ​​au fost mai puțin înfometați mai târziu. Autorii studiului au observat că acest efect nu se aplică tuturor hormonilor de sațietate.

Este mai bine să beți proteine ​​decât să le mâncați?

De ce să beți proteine? „Atunci când proteinele nu sunt cuplate cu fibre și grăsimi solubile, se pot mișca mai repede prin procesul de digestie”, explică Jackie Newgent, RDN, nutriționist culinar de plante din New York și autorul cărții de curățare a diabetului curat și simplu. „Proteinele sub formă lichidă pot duce la o absorbție mai rapidă, deoarece atunci când mestecați alimente, nu consumați doar proteine ​​simple.

Collingwood este de acord că poate fi adevărat în teorie, dar spune că nu există cercetări definitive care să susțină această afirmație. „Știm că lichidul se absoarbe și se digeră mai repede decât alimentele solide, deci are sens că și proteinele din lichid pot fi absorbite și utilizate mai repede.”

Contează dacă profee se face cu cafea decofeinizată sau obișnuită?

Deoarece cofeina este un stimulent, produsul decofeinizat nu va oferi aceleași rezultate ca și cofeina. „Cofeina ar trebui să aibă un efect semnificativ asupra utilizării și absorbției proteinelor”, explică Collingwood. Newgent spune că, deoarece cofeina este un stimulent natural, poate accelera și procesul de digestie. „Poate stimula mișcarea în tractul digestiv”, adaugă ea. Deși există cercetări independente semnificative atât asupra beneficiilor pentru sănătate, cât și asupra riscurilor cafelei și proteinelor separat, nu pare să existe studii care să se concentreze asupra modului în care acestea funcționează împreună. Cu toate acestea, deși proffee cu cofeină poate funcționa mai repede, proffee fără cofeină vă va oferi în continuare proteina necesară.




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera