Cati bani vor cheltui romanii in perioada sarbatorilor si pe ce

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

MEDNET Marketing Research Center a realizat un studiu pentru a descoperi care este bugetul romanilor de sarbatori si pe ce ce dau acestia banii.

Astfel, s-a descoperit ca aproape trei sferturi dintre locuitorii din mediul urban vor cheltui intre 1.000 si 3.000 de lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce aproximativ 18% din acestia vor avea la dispozitie o suma mai mica de 1.000 de lei.

Bugetul total alocat pentru sarbatorile din acest an, de Craciun si Revelion, este estimat la 1.660,87 lei, potrivit datelor studiului "Cumparaturile de Sarbatori", realizat in mediul urban.

1.jpg

O parte semnificativa a bugetului pentru sarbatorile de iarna va fi destinata cumpararii produselor alimentare si nealimentare.

Locuitorii din urban vor cheltui, in medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.

564,69 lei este bugetul mediu alocat de acestia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia sarbatorilor.

Respondentii care au ales sa petreaca aceasta perioada calatorind vor plati pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru iesirile la restaurant sau in oras, suma medie alocata va fi de 287,89 lei.

2.gif

In orasele cu mai mult de 100.000 de locuitori, suma medie alocata pentru sarbatorile de iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.698,81 lei.

Exista si persoane care nu-si pot permite sa cumpere de Craciun sau Revelion tot ce si-ar dori, din cauza limitarilor financiare. Cele mai mentionate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT&Gadget-uri (computer, telefon, tableta etc.), electronice si electrocasnice, imbracaminte si incaltaminte.

In orasele mari, cei care se vor bucura de sarbatorile de iarna mergand in excursii sau in calatorii, sunt dispusi sa aloce 839,21 lei, comparativ cu 1.008,46 lei, in 2015.

3.gif

In ceea ce priveste iesirile la restaurant sau in oras, locuitorii oraselor cu mai mult de 100.000 de locuitori vor avea un buget mediu de 299,21 lei in 2016, fata de 337,92 lei in 2015.

In ceea ce priveste bugetul alocat cadourilor, suma alocata de la an la an de cei din orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori, este in crestere, de la 512,75 lei in 2015, la 577,22 lei in 2016.

Procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri de sarbatorile de iarna, Craciun si Revelion, se mentine la peste 90%. Cele mai cautate produse, pentru a fi oferite sunt articolele de imbracaminte sau incaltaminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele, parfumurile, dulciurile si jucariile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, in special, membri ai familiei: sot, sotie, partener, partenera, copii etc.

In 2016, putin peste o treime dintre respondentii din mediul urban (orase mici, mijlocii si mari) si-au exprimat intentia de a cumpara brad natural de Craciun. Cei mai multi dintre respondenti (50.7%) detin deja un brad artificial, in timp ce aproape 5% nu vor impodobi un brad anul acesta.

4.jpg

In ceea ce priveste Revelionul, 80,9% din respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 2% vor pleca in strainatate, iar 4% din locuitorii din urban urmand sa lucreze de Revelion.

Dintre cei care vor ramane in tara de Revelion, 78,3% vor petrece alaturi de familie sau prieteni, in propriile locuinte sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant sau in club, in timp ce 8% vor petrece intr-o statiune montana sau balneara din Romania.

Procentul celor care vor iesi in aer liber, in Piata Centrala sau Piata Universitatii, spre exemplu, la trecerea dintre ani este de 2,3%.

Studiul "Cumparaturile de Sarbatori" a fost realizat pe un esantion considerat reprezentativ de cercetatori la nivel national urban, care a inclus orase mari cu mai mult de 100.000 de locuitori, orase mijlocii, care au intre 30.000 si 100.000 de locuitori si orase mici, care au sub 30.000 de locuitori.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani, in perioada 23 – 28 noiembrie 2016. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.




Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ce fructe va place sa mix & match in iaurt?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera