Troleibuze sovietice pe strazile din Bucuresti

Aflat intr-o vizita in Chisinau, Sorin Oprescu, si-a exprimat intentia, la televiziunea Publika, de a achizitiona 50 de troleibuze de la Chisinau pentru a acoperi deficitul RATB. Un atuu ar fi pretul foarte bun al troleibuzelor, mult mai bun decat al celor de productie vestica sau locala. Acestea sunt importate din Minsk, capitala statului Belarus, de la fabrica Belkomunmash.

Oprescu a mai precizat ca Bucurestiul are nevoie de 50 de troleibuze si 400 de tramvaie noi pentru a arata ca un oras normal.

Troleibuzele marca Belkomunmash costa cam 130.000 de euro pe bucata. Un troleibuz Astra Bus, fabricat la Arad, costa in medie, 260.000 de euro.

La inceput ne-a speriat putin vestea, gandidndu-ne ca troliebuzele sovietice ar putea arata cam ca cele pe care ne chinuiam in urma cu 10 - 15 ani (sau poate chiar mai mult). Insa, dupa ce am aruncat o privire pe pagina oficiala a Belkomunmash, am vazut ca troliebuzele lor arata foarte bine, au motoare Skoda si foarte multe piese si sisteme din Germania, deci tehnologia folosita pentru acestea este tot vestica.

troleibuz

Speram doar sa nu fie vorba de modele mai vechi.




2 comentarii vrei sa comentezi?

the onionthe onion
#1 - pe 23.10.2012

Comentariu nou

Sunt impotriva. N-au piste pentru biciclisti pe culoare si polueaza orasul prin culoarea rosie a tablei.
Jos Oprescu.

ZXSZXS
#2 - pe 28.10.2012

Nasol

Din cate am citit pe niste forumuri dedicate transportului in comun aceste troleibuze sunt foarte proaste, fiind fabricate cu materiale de proasta calitate, sunt foarte zgomotoase, manopera este facuta in bataie de joc iar unele troleibuze de-astea sovietice ar fi luat foc.
Daca am fi avut un alt primar care sa aiba cap si sa fie de formatie inginer ar fi cumparat autobuze si troleibuze articulate in special si nu modelele astea de Citaro care pe multe linii sunt arhipline si multora le lipseste aerul conditionat.
De tramvaie nu mai zic, liniile 1, 41, 21 si alte cateva linii sunt arhipline la orele de varf, plus ca pe linia 41 ar trebui bagat cu totul alt material rulant, nu tramvaie, fiindca sunt in mod clar depasite la orele de varf, cel mai potrivit ar fi sa se bage niste vagoane in genul celor de la metrou, dar nu 6 ci doar 3-4, chiar daca ar trebui inaltate statiile.

d'ale zilei...

Cum arata pauza ta de pranz dintr-o zi lucratoare?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera