Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Cand am fost in Muntenegru, fiecare din grup tinea mortis sa mearga la Ada Bojana, din motive diferite: baietii voiau la nudisti... ma rog, nudiste, pentru ca acolo e cea mai mare statiune "naturista" din Crna Gora.

Fetele voiau, pe rand: plaja cu nisip fin si curat, apa mica, sa vada delta raului Bojan, sa manance peste, sa aiba o senzatie de Gura Portitei.

Drept pentru care am fost la Ada Bojana... dar baietii au avut parte de o mare dezamagire: pe insula (ada) se putea intra doar daca intentionai sa te cazezi acolo (lucru pe care noi il faceam de cateva zile bune in Ulcinj, la o pensiune frumoasa, cu gradina plina de kiwi si smochini). Asa ca nem intrare pe insula cu nudisti, insa asta nu insemna ca n-aveam nimic de facut acolo, pentru ca geografia locului arata cam asa:

harta

Si am mers la buza raului, la 20 de metri de insula, pe plaja de pe partea cealalta. Am trecut cu masina pe langa un brat de rau Bojan tare frumos, cu delta, stuff, racoare... aproximativa, multi pescari si multe sandramale de lemn cu bunatati de peste si am ajuns pe o plaja desertica, tare asemanatoare cu cea de la Gura Portitei: lunga, cu nisip aluvionar fin si fierbinte, cu o mare calma, foarte putin adanca pe o distanta de zeci de metri de la mal (mergi vreo 3-4 minute bune pana sa poti inota decent), si cu apa foarte putin sarata din cauza varsarii raului atat de aproape in mare. Raiul pe pamant.

Ada Bojana

Am gasit si cateva dughenute din stuf, cam cum gaseai in Vama acum 12-13 ani, cu o terasa incropita, 2-3 umbrelute de paie, o buda melancolica de scanduri... si la dolce vita toata ziua, prajiti ca niste hamsii sub un soare doborator de dogoritor.

Spre seara am avut parte si de spectacolul pe care il asteptam de fapt: apus la mare, pe un orizont ne-fragmentat de coasta fjordica a litoralului din nord. E intr-adevar un spectacol.

Ada BojanaAda Bojana

Din pacate, in secunda in care soarele a coborat definitiv, au aparut hoardele de tantari, drept pentru care a fost imposibil de ramas. Arzandu-ne palme, ne-am baricadat in masini si ne-am refugiat mai spre... uscat, unde, aproape de podul ce duce pe insula Bojana, am gasit un restaurant rusesc unde am fost tratati de-a dreptul princiar si am mancat numai bunatati, sub privirile atente ale chelnerilor, obisnuiti cu extazierea grupurilor de gasculite in slapi si saronguri. Erau obisnuiti si cu frisoanele turistilor dupa o zi de parleala pe plaja, pentru ca ne-au adus tuturor broboade rusesti tesute cu modele nationale, astfel incat aratam infofoliti ca niste papusele Matrioska, rosii la fata ca homarii din farfurie.

Ada Bojana Ada Bojana
Daca vrei sa stai la Ada Bojana mai mult, pe insula gasesti tot felul de tipuri de cazare: la hotel, la bungalow, poti sa stai chiar si cu cortul personal.
Sfatul nostru, via prieteni care au fost acolo, este sa nu mergeti daca nu intentionati sa faceti nudism. Tinde sa fie obligatoriu si daca dati de un "gardian de plaja" mai nervos, va poate ameninta chiar cu "expulzarea" din raiul naturist daca nu va conformati.

Cum ajungi acolo:
- Cu avionul pana la Cetinje sau Tivat (80-100km distanta de Ada), apoi autobuz, inchiriezi masina sau... ia-ma nene.
- Cu masina pana ajungi la litoral, apoi o tii ata pe faleza pana in sud, spre Albania. Dupa Ulcinj inca vreo 15 km si fa-o la dreapta spre mare pe unul din drumuletele de pe camp.

Site-ul insulei

Ada Bojana Ada Bojana

In totala opozitie cu nudistii de pe insula sunt unele vizitatoare ale plajei pe care religia (musulmana, intalnita des in zona de sud) nu le lasa sa se descopere, asa ca fac baie imbracate din crestet pana la glezne:
Ada Bojana

3 comentarii vrei sa comentezi?

alina
#1 -

New comment

Intrebare: nu poti sa intri la chestia aia naturista nici daca platesti o taxa de intrare?

Cristina Petrescu
#2 -

New comment

Cand am fost noi, anul trecut, la intrare ni s-a spus ca trebuia sa avem cazare acolo, daca era o taxa oarecare de zi am fi intrat si noi...

Nu e neaparat o problema, plaja Velika, asa cum ii spune si numele, e atat de lunga incat poti sa faci nudism toata ziua pe undeva pe coasta fara sa dai de nimeni.

alina
#3 -

New comment

Multumesc mult de raspuns Cristina :)