Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Am zis sa incepem Metropotamul la Soare cu un clasic: Vama Veche. Ne place sau incepe sa nu ne mai placa, tot ajungem acolo macar doua-trei weekend-uri pe an. Karma locului.

Pentru ca mergem asa de des, avem fetisurile noastre culinare. Daca ceva ma poate convinge sa merg in Vama indiferent de conditii, aceea e ciorba de peste de la pescari.  Sau gulasul lui Soni. Hai si puiul de la Liana, desi aici chemarea nu e asa de mare.

Unde mancam deci?
Daca nu vrem shaorma sau hamsii de pe marginea drumului, bineinteles. Desiiiiii... niste clatite nu strica niciodata de la clatitaria de pe dreapta.

Dintre cele clasice, preferatul nostru ramane Soni. Oricat ne-ar placea Soni-ul bucurestean, nimic nu se compara cu oalele ce clocotesc pe terasa de langa malul marii si cu cele trei-patru mancaruri gatite zilnic. Aici mananci ardeleneste, picant sau aromat, intr-un loc unde mirosul de tarhon aburind din ciorba te innebuneste. La Soni se tin si diverse concerte faine sau evenimente din zona culturala.

Soni e pe drumul paralel cu plaja, cum vii de pe drumul principal, pe stanga.

La Liana se mananca binisor, cu conditia sa ai extrem de multa rabdare. De exemplu, daca prevezi ca pe la 2 o sa-ti fie foame, ar fi bine ca pe la 11 jumate, hai 12, sa te asezi la masa. Dureaza ingrozitor de mult, zici ca atunci prind pestele sau jumulesc puiul. De aici, va recomandam puiul sub forma de rulada, cu multe legume si un sos de smantana. I-am uitat numele, dar daca va intreaba, povestiti ce v-am zis. :)

Liana sau La Mitocani e vis a vis de Ovidiu de pe plaja, tot pe drumul paralel cu marea, tot pe stanga, dar mai aproape de "intersectie"

La Rogojini a inceput sa ne placa in ultimul timp. Serviciul e foarte prietenos, mancarea e ok, surprinzator sau nu, ne-am indragostit de cartofii cu branza. :) Sunt bucati mari, coapte bine, cu multa branza buna deasupra. In rest, nu mananci nimic iesit din comun, dar e ok, mai ales ca terasa e mai linistita si mai ferita de haos ca altele.

La Rogojini e pe dreapta, paralel cu plaja, fata de drumul principal.

La Frontiera preferam pizza. Ce-am incercat cu peste acolo (putine feluri) nu ne-a placut in mod deosebit. Atmosfera e ok, ne place terasa, ne plac bauturile, ne plac la nebunie camerele de cazare, dar cand vine vorba de mancare ne rezumam la o pizza sincera.

La Frontiera e pe drumul principal, pe stanga, cum mergi inspre plaja.

Pentru mine, Bibi e un mister. Meniul suna bestial, dar niciodata nu au nimic din el. Din cateva pagini de meniu, te trezesti ca au doua-trei feluri. Am prins o singura data ceva bun, o supa rece de castraveti foarte racoritoare. Dar... mai merita incercat, poate anul asta avem noroc. Si la Bibi se fac concerte si tot felul de evenimente.

Bibi e pe drumul principal, pe dreapta.

La Corsarul nu va recomandam sa mergeti decat daca va e foarte foame si nu gasiti nimic altceva sau, ma rog, daca s-au schimbat lucrurile. Terasa de deasupra marii e foarte tare, dar nu acelasi lucru se poate spune si despre servicii, mancare sau igiena. Obisnuiam sa mergem acolo acum ceva timp dimineata la o omleta, dar ne-am tot schimbat parerea intre timp. La un moment dat aveau si o ciorba de vacuta buna.

Corsarul e pe plaja, dreapta perpendicular pe drumul principal.

Nici John nu exceleaza la capitolul mancare. Ciorba rece, cartofi sleiti, nimic interesant. In schimb, camerele sunt mari, curate si foarte bine dotate, asa ca daca vreti sa renuntati la cort, John e o optiune sigura. Pacat ca e cam urat pe dinafara si cam ca nuca in perete in peisaj. :)

John e pe drumul paralel cu plaja, intre Liana si Soni.

Am incercat si Autoservirea, e ok, merge cand n-ai chef de asteptat prin alte parti. Mancarea e clasica, ba o pulpa d epui, ba niste cartofi, ba o salata de rosii, dar nici preturile nu sunt mari.

Autoservirea e dupa Soni, pe drumul de langa plaja, inspre 2 mai.

La final, dar nici pe departe ultimii... Pescarii! Nu stiu cat de legala e "terasa" de la pescari, cert e ca daca vrei sa mananci peste, acolo e locul! Mananci la pranz ce pescuiesc ei dimineata, peste proaspat, tocmai scos din apa. Mai exact, e vorba de cateva mese scoase in fata baracilor pescaresti, unde nu trebuie ratata ciorba de peste (!), calcanul la gratar sau rapanele. Si noi ne-am speriat un pic prima data de conditiile de acolo, dar... aparentele inseala. E foarte tare la pescari. Revenim cu amanunte, poze si povesti la viitoarea ciorba.

Pescarii sunt pe plaja, inspre 2 mai. Ii recunosti dupa barcile de pe plaja si baraci.

Ar mai fi si terasa din varful dealului, inspre 2 mai, tot un fel "de pescari", dar incomparabili cu cei de la baraci. Acum vreo 4-5 ani, acolo sus era the place pentru peste, dar se pare ca intre timp a fost vandut/schimbat pentru ca ciorba nu mai are acelasi gust. Pacat.

Acum ca stiti despre noi, voi unde mancati in Vama Veche?

15 comentarii

Mihai
#1 -

Comentariu nou

in vama veche se mananca in 2 mai.

Ovi
#2 -

Comentariu nou

La Popas, dupa cum scriam ieri: http://sirb.net/2009/review/unde-am-mancat-eu-bine-in-vama/ :)

Madi
#3 -

Comentariu nou

La Ariciu' e mancarea cea mai buna :)

Diana
#4 -

Comentariu nou

Bai mie de vreo 2 ani incoace (sa suprapunem cu perioada de maxima popularitate a vamei) mi se pare ca preturile s-au nesimtit rau de tot. Am fost destul de surprinsa cind am trecut prin neptun si am mincat mai bine decit oriunde in vama la preturi mult mai decente, mai ales ca neptunul ramasese pentru mine din copilarie un landmark "pentru oameni mari si avuti". Da sa ma ia dracu, cum naiba supravietuiam acum 4 ani in vama cu 300.000 pe zi, ca zau ca-mi iesea?! Fie, tigari si alcool mai eften, da n-a sarit inflatia chiar atit!
In alta ordine de idei mie imi place la "canapele" care e pe drumul principal vis a vis de bibi si nitel mai sus, e loc berechet si se misca ok oamenii, pizza si salate bune.

Cristina Foarfa
#5 -

Comentariu nou

Hai ca nu se mananca doar in 2 mai. :) Gasesti chestii misto si in Vama (Soni, pescarii...)

Nu cred ca am fost La Popas sau la Ariciu, unde sunt exact? Mai era si Scoica, dar nu mai stiu daca s-a inchis sau nu, asa ca am zis s-o evit in lista. Nu era nici prea-prea, nici foarte-foarte.

Da, sunt preturile mari in general, dar Vama nu mai e de mult timp un loc studentesc.

kiki
#6 -

in vama se maninca foarte prost si foarte scump...

...iar daca esti vegetarian ai mari sanse sa mori de foame.
daca maninci peste, poti spera sa te mai hranesti cu ceva, macar din cind in cind.
in vacanta trecuta am mincat scoici oribile la frontiera si peste mort demult si prost gatit la corsarul. nu-mi amintesc sa fi mincat ceva bun... nici macar clatilele trase in rom la pepene nu mai sint ce au fost. au gust de rom prost si de ulei asemenea. suberekul cu brinza se prajeste in acelasi ulei cu suberekul cu carne, miamiii...
da, la soni pot minca salata de vinete si, daca am noroc, salata de ardei copti. dar nu sint memorabile, sorry, sint doar acceptabile, in sensul ca pot minca o portie intreaga.

la liana am mincat cei mai prosti ardei umpluti din viata mea, n-o sa-i uit niciodata: erau foarte sarati si aveau kile de vegeta (care nu are ce cauta in mincare la restaurant, sincer). asta ca mi-ati amintit de liana... si era pe vremea cind mincam carne, heheheeeee...

cam asta-i... ma gindesc foarte serios daca merita sa merg 4 zile in vama in vara asta...

kiki
#7 -

si, da, mihai are dreptate!

in vama veche se maninca bine in 2 mai:
o ciorba de legume la dinamo, un chefal la gratar cu piure de cartofi... si un suberek cu brinza prajit separat de ala cu carne ;-)

#8 -

puiul de la liana..

despre care vorbeati voi se cheama "pui in lipie" si este intr-adevar foarte foarte bun,dar trebuie neaparat impartit cu cineva pentru ca portia este foarte mare! Pofta buna! :D

#9 -

cat despre 2 mai si preturi..

Sincer..nu inteleg de ce toata lumea lauda 2 mai-ul atat de mult! Am o experienta semi-ingrozitoare anul trecut cand in plin sezon am dat peste o plaja plina de tabere scoalare,ingusta ca naiba, fara o muzica,un dans un dichis si impodobita cu nudisti a caror varsta trece de 60 de ani. De mancat am mancat intr-un loc care parea mai "dichisit" nu mai stiu cum se numeste, dar era la strada( cred ca Margot??) unde am dat peste un restaurant ingrozitor de comunist, cu mancare din plastic,fara niciun gust. Nu voi mai repeta experienta...sper ca niciodata.
Cat despre preturile din Vama...credeam ca toata lumea s-a obisnuit deja cu ideea ca Vama este acum o statiune de lux, fara niciun fel de gluma. Anu' asta pt o camera de 2 pers in vama, fara incalzire sau alte "fineturi" voi plati 110 RON. Niste prieteni de-ai mei care au ales sa se cazeze in MAMAIA platesc 80 RON pt o camera cu aer conditionat,televizor si mai stiu eu ce. Nu ma deranjeaza ca n-am televizor in camera sau alte chestii de genu',dar this shows to prove ca Vama este :)) NOUA PERLA A LITORALULUI ROMANESC. Cel putin la preturi..

#10 -

am uitat..

Camerele de care va vorbeam mai sus le-am rezervat pt 1 mai, asa ca (putin off-topic) daca vreti sa veniti in vama de 1 mai si sa nu fiti jupuiti de bani,va propun varianta cu dormitul in masina. Am incercat-o anul trecut, n-a fost chiar asa de rau. Va recomand campingul...am uitat cum se numeste, dar este pe prima strada care se face la dreapta. Iarba verde, loc de facut un gratar, baie cu dus (cu apa rece,din pacate) si noaptea e foarte linistit si privelistea este de milioane.
Singurele lucruri la care trebuie sa aveti grija sunt corturile celorlalti pe care trebuie sa le evitati cu tact daca sunteti cu masina sau daca va intoarceti noaptea to crash in.
P.S. Luati-va paturi si lanterne! :D

Diana
#11 -

Comentariu nou

Se cheama "la marina park" si e chiar misto, tot acolo unde s-a tinut stuful in ultimii ani. Oamenii sint ok, chiar uita sa-ti ceara bani de camping (asta nu inseamna totusi ca trebe abuzat de asta, dar e locul unde nu ai nici un stres dc te intorci "acasa" in mai multi decit cind ai plecat), dar NU recomand daca se anunta ploaie. o fi iarba buna, dar nici chiar asa :)

Tea
#12 -

Sa nu uitam de papanasii de la Liana/Mitocanu, miam miam.. am facut odata greseala sa imi comand pui in lipie SI papanasi (papanasii i-am luat la cort, firesc :))
Dear Cristina, cred ca puiul la lipie l-am mancat prima oara alaturi de tine ;) ah, the good days

Enough despre mancare, enough Vama Veche, vreau si eu niste sugestii de locuri post-VV, ca sa zic asa, adica alternative pentru VV, de care sincer m-am saturat.

E misto la Corbu, Gura Portitei, noile VV? Poate imi da si mie cineva indicatii cum sa ajung acolo. La Histria a ajuns cineva?

Tea
#13 -

cat despre 2 mai

Not a fan, not a fan at all. Am mancat si acolo scump si prost - tot in Bucuresti mananc cel mai bine, se pare :))
Mai zicea cineva ieri (ca tot despre asta am vb la cina) ca se mananca fte bine in Bulgaria, cum treci granita, in primu' sat :)

Pana si la asta ne-au luat :P

cornel
#14 -

un nou sezon

vine vara asa ca ... iar la vama
am auzit ca asfalteaza asa ca alexandra avea dreptate: noua perla a litoralului romanesc.
cat despre mancat eu mananc la rogojini. nu e mancare pretentioasa dar e buna. si la pret si la gust . au tot timpul mancare gatita si peste proaspat , ca gratare si salata au toti . in rest muzica buna , chiar boema .
ne vedem la mare

turistinbucuresti
#15 -

Comentariu nou

Shaorma la canapele, pe la 11-12 un papricaș la șoni, un peste la Cherhana spre 2 mai, după plaja de nudiști, papanași la frontiera, clătite trase în rom la Papa Bun ..

Pentru a posta trebuie sa fii logat.