Trasee de Bucuresti: autobuzul 301

Pentru multi, Baneasa este capatul Bucurestiului, un loc in care ajungi din centru dupa ore intregi de chin, ca si cum ar fi un oras separat. Ei bine, pentru toti cei care locuiesc sau lucreaza acolo (zona Romaero mai ales, pentru ca pe DN1 ajung multe alte autobuze, ce trec prin mai putin infricosatoarea Piata Presei Libere). Metropotam va demonstra astazi ca de acolo, "la capatul pamantului", se ajunge mai usor in centru decat din multe alte zone foarte locuite, precum Militari. Mijloc de transport: autobuzul 301.

301

Intersectia cu Stefan cel Mare

Punct de plecare: Piata Romana, in fata la coloane. Ora 12:00. Statia este mereu plina de oameni, ceea ce nu este neaparat de speriat - in aceeasi statie opresc mai multe autobuze, iar la cativa metri inspre metrou exista o alta statie, unde opresc si mai multe. Printre ele sunt 131 sau 226, ambele autobuze foarte aglomerate.

301

Prin Dorobanti
 
301 este un autobuz care ajunge destul de repede in centru, asa ca sunt sanse ca in Romana sa nu se umple foarte tare. Ma urc, imi iau o sacosa peste picioare de la o doamna venerabila care voia sa aiba prioritate, o las politicos sa treaca. Loc la geam, pe partea dreapta.

301

Charles de Gaulle

Primele 3 statii sunt toate pe Calea Dorobanti: Perla (in fata la ASE, statia la care nu coboara nimeni dar urca foarte multi), Calea Dorobanti, Piata Charles de Gaulle - o statie unde, daca stai in picioare ai toate sansele sa prinzi loc, fiindca or sa coboare foarte multi, mai ales in sensul spre centru, pentru ca e exact langa statia de metrou Aviatorilor. Urmeaza, dupa nesfarsitul stop de la piata Charles de Gaulle, statia de la Herastrau. Mai departe, incepe legenda :)

301

Uriasul abandonat

301

Baneasa: nou si foarte nou


Prima statie din Baneasa este Soseaua Pipera. Am ajuns acolo la ora 12:25, in ciuda unei coloane aproape continue pe Calea Dorobanti. In general, traficul pe bulevardul Beijing (care incepe la ambasada Chinei si se continua cu Nicolae Caramfil inainte de Pasajul Baneasa) este in contratimp cu restul Bucurestiului. Dimineata, sensul dinspre centru este aproape gol, dupa-amiaza fiind liber dinspre oras. Prin urmare, 301 a curs fara mari probleme prin statiile Nicolae Caramfil, Apicola, Piata Baneasa si Soseaua Bucuresti-Ploiesti (statia de la aeroportul Baneasa - unde e ceva aglomeratie din cauza ca traficul se uneste cu cel dinspre Piata Presei Libere).

301

La Piata Baneasa, pretul e intotdeauna corect

301

Avion cu motor...

La ora 12:40 eram deja pe DN1 (din cate cartiere faci pana in centru intre 25 si 40 de minute fara metrou?). Am trecut pe langa avioane, prin Statia Inst. Meteorologic (unde puteti cobora pentru o tura de cumparaturi la Carrefour, Brico, Metro, Ikea si asa mai departe - sunt toate acolo). Aveam impresia ca sunt deja pe un drum necunoscut, ca autobuzul o sa ma duca in alt oras. Si stiti ce? Nici nu eram prea departe de adevar.

Urmeaza statia Aleea Privighetorilor, asezata aproape in padure, statia Facultativa - sa se numeasa asa oare pentru ca ramane la latitudinea soferului daca opreste sau nu? Apoi: statia Restaurant (hm... poate e o ironie la adresa bucurestenilor amatori de picnicuri  prin zona - ne-am dat seama dupa gunoaiele din padure) si Gradina Zoologica - pe care, apropo, ar trebui sa o vizitati cat mai aveti timp. De o parte si de alta padurea, cate o vila, fetitele care isi aratau cu nonsalanta desuurile, facandu-si vant cu fustitele microscopice si agitandu-si posetele de plastic in aer in speranta vreunui client.

301

Vilele incep sa se inmulteasca si, odata cu penultima statie - Microelectronica - am ajuns intr-un cartier al Bucurestiului cu totul diferit, mai degraba o suburbie, o combinatie de complexe rezidentiale, case nou construite si cladiri in constructie, combinatie pestrita de gradini frumoase si santiere pline de gunoi. Un loc separat de aglomeratie, trafic, si totusi parte a Bucurestiului.

Ora 1. Ultima statie. Soferul urla la o batranica ce se urcase la Gradina Zoologica si compostase biletul in speranta ca autobuzul intoarce si merge spre centru, ca sa nu mai fie nevoita sa traverseze. Trebuie sa se dea jos si sa se urce in autobuzul de alaturi, fiindca asta nu mai pleaca spre oras. Ma urc si eu ca sa ma intorc in Romana pe un drum usor diferit pana la aeroport - statiile Academia de Politie si Drumul Matasii - care ocoleste un complex nou construit de cladiri de dinainte de cotitura spre Pipera.

301

Inapoi in Romana

Drumul inapoi: foarte aglomerat, mai ales pana la aeroport si pe Dorobanti. Dar e soare, si autobuzul gol. Ma intind pe scaun si inchid ochii. E timp suficient pentru un pui de somn :)



Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

d'ale zilei...

Cum arata pauza ta de pranz dintr-o zi lucratoare?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera