Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Nu stii ce poate sa insemne cicloteque? O biblioteca de biciclete, adica o... bicicloteca, pe scurt. Pe lung, Cicloteque este primul -daca nu ne inselam- centru de inchiriat biciclete din Bucuresti, lansat astazi in parcarea de langa Ateneu cu o plimbarica de jumatate de ora pana la sediul lor de pe Bd. Kogalniceanu, nr. 36-46.

Cicloteque, centru de inchiriat biciclete

Pe la 11 fara cateva minute organizatorii serveau deja o coada (din ce in ce mai mare) cu casti, genunchiere, tricouri si, evident, biciclete. Parcul de velocipede numara deocamdata 100 de bucati clasice (si cam zdranganitoare, din ce am auzit vajaind pe langa mine) si cateva mai traznite, de la Low Riders, stiti, cei care "o ard LOW".

Cicloteque, centru de inchiriat biciclete Cicloteque, centru de inchiriat biciclete

In plus, au si cateva modele retro pentru 2 si 4 persoane. Foarte simpatice si cu frane bune (iarasi, detaliu constatat din auzite - frane pe scartz).

Cat costa inchiriatul unei biciclete? Ieftin ca braga:

Daca vrei sa iti faci abonament pe un an intreg te costa 100 de lei sau 50 de lei (daca esti student, elev sau pensionar).

Daca vrei sa inchiriezi cu ora te costa 2 lei (sau 1 leu redus); cu ziua - 10 lei daca aduci bicicleta inapoi in aceeasi zi sau 20 daca o returnezi ziua urmatoare (tarifele sunt la jumatate pentru cei cu reduceri). Avantajul e evident, pe langa faptul ca o ora te costa mai putin decat un bilet RATB, te misti mult mai repede:

Si nu trebuie privite doar ca un mijloc practic si rapid de locomotie. Plimbatul cu bicicleta e o activitate de seara foarte relaxanta, depinde doar de ce traseu alegi.

Cicloteque, centru de inchiriat biciclete

Alte detalii despre Cicloteque (numar de telefon, adresa, e-mail) gasesti aici; mult mai multe detalii, inclusiv referitor la locurile unde se vor gasi in viitorul apropiat standuri/parcari de biciclete, gasesti pe site-ul cicloteque.ro.

Sa va mai prindem ca va plangeti ca n-aveti bicicleta. Sau ca nu aveti unde sa o tineti la bloc. Sau ca nu aveti piste... A, da, de-astea chiar nu prea avem. Dar noi suntem optimisti. In cativa ani Bucurestiul va da cu tifla Copenhagai daca vor fi mai multe idei bune ca Cicloteque.

Vezi mai multe fotografii in galerie

12 comentarii

Andrei
#1 -

Era şi timpul...

Foarte interesantă ideea, iar preţurile sunt extrem de acceptabile. Dacă nu mi-aş fi luat bicicletă acum vreo 3 luni, eram abonat fidel.

catalina
#2 -

cicloteque

Felicitari organizatorilor. Chiar daca nu au fost foarte multi entuziasti, este un inceput foarte bun! Am fost si eu cu bicicleta proprie..dar sigur imi voi face abonament , pentru cazurile de urgenta.
Poate o idee buna ar fi: reducerile pentru business-mani...functionari (de lux)... bank people (tot functionari adica)...mai util oricum decat pentru studenti. Poate asa macar o zi pe saptamana vor inlocui masina proprie cu care transporta cantitatea enorma de O PERSOANA!!! din fata blocului in fata officeului si retur.

Sa ne ridicam deasupra orasului!!!!

nicoleta
#3 -

cu bicicleta prin bucuresti

Cel mai util ar fi sa existe piste pentru biciclete; adevarate nu tampeniile astea care ocupa troturaul si pe care parcheaza masinile
Eu am bicicleta, dar tot degeaba, ca e sinucidere curata sa traversez orasul pe ea.
Asa ca centrul de inchiriat e bun, e un pas inainte, dar nu e suficient daca nu ai pe unde sa mergi cu bicicleta.
Oricum felicitari pentru initiativa. Si asa cum spunea catalina mai sus, mutarea studentilor din autobuze pe biciclete nu reduce traficul si poluarea

Ana
#4 -

Comentariu nou

foarte tare initiativa! si preturile sunt foarte ok :)

Stefan
#5 -

Comentariu nou

Eu nu cred ca traficul e principalul dusman al mersului la servici pe bicicleta; nici macar ciinii, desi uneori sint atit de agresivi ca nu stii cum sa mai dai mai repede din pedale :), ci praful care te transforma in jumatate de ora intr-un soi de vagabond soios..

dark
#6 -

traiasca bicicleta..jos cu masina:P

am fost si eu acolo..mi-a placut...ar trebui sa se organizeze mai des astfel de "intruniri" ale biciclistilor...ce bine era sa merg pe mijlocul bulevardului alaturi de altzi biciclisti..fara sunetul ala asurzitor de claxoane..etc..intr-adevar mai treceau pe o banda cateva masini..dar totush era altcva..as dori si eu mai multe poze de acolo daca se poate:)

biker
#7 -

Comentariu nou

Piste existente si rute propuse:

tibi
#8 -

Foarte practic

Preturile sunt cel putin ok. Cu 100lei pe an ai parte de o bicicleta intretinuta de altii, nu? Nu cred ca poti cere mai mult de atat.
Sper sa inceapa sa tina si la noi faza cu bicicletele si pentru inceput sa nu ne mai cramponam in lipsa de piste. Sa aratam ca exista cerere si vor urma si pistele. Deschide ochii, mergi atent si nu vei avea probleme in trafic.

Caelea
#9 -

dezamagire...

Am fost si eu sa inchiriez o bicicleta de la ei fix a doua zi de cand au deschis. Intentionam sa iau una o ora sau doua, sa fac asa o siesta de dupa masa. Aung acolo si constat ca nu am nicio sansa daca nu scot din buzunar mai intai aia 100 lei (50 in cazul studentilor) necesari abonamentului. Mi s-a spus ca nu au un sistem inca de gestiune a celor care inchiriaza si nu ar putea sa imi ia datele din buletin cum se face la ORICARE alt centru de inchiriat bicle din tara si sa imi dea bicicleta la plimbarica daca nu fac abonament. Musai abonament (abonamentul inseana doar ca esti membru, de fiecare data cand vrei bicla platesti si tariful scris mai sus). M-am intors pe calcaie si am plecat, poate ca nu ii durea mana/gura daca anuntau asta de la inceput, era util mai ales ca nu sunt din capitalica si abonamentul ar fi fost inutil pt mine.

catin.ca
#10 -

pai...

au anuntat de la bun inceput. numai membri cicloteque pot inchiria bicle, iar ca sa fii membru iti trebuie...abonameent. uite aici: http://maimultverde.ro/cicloteque

Claudiu
#11 -

mare dezamagire

Preturile nu sunt ok. platesc mai intai un milion si apoi pentru fiecare zi cate 20 ron. Pai cu banii astia imi cumpar propria-mi bicicleta si nu stau dupa altii. In geneva bicicletele sunt gratis, numai lasi garantie, iar in restul europei preturile sunt acceptabile... daca nu scad preturile, proiectul este mort din fasa...

RDS
#12 -

Cu bicicleta in Bucuresti

In primul rand, sustin dezvoltarea mersului cu bicicleta in Bucuresti. Din pacate. bucurestenilor nu par sa aiba civilizatia biclei. O fi mai bine sa te dai mare cu un sionier pe 4 roti, se pare.
Pistele care au fost facute sunt de proasta calitate (nu sunt plane !!!; trecerea de pe trotuar pe carosabil se face cu diferenta de nivel - uneori mare, deci risti chiar sa-ti indoi cercul; la intersectii, traversarea e un fel de a te scarpina ;a urechea dreapta cu mana stanga; etc).
A aparut acest prim proiect cu inchirierea de biciclete; e o floare cu care nu se face primavara; nu prea cred ca e stimulant pentru oameni, daca tre' sa platesti intai acest tarif de membru si apoi cei 2 lei pe ora; trebuie mai mult decat atat si trebuie altfel gandit - sa lasi bicicleta la alt centru, nu sa trebuiasca sa te si intorci la acelasi !
Si trebuie gandit ca o dezvoltare strategica a orasului, nu sa iei banii oamenilor pentru un profit imediat. Mai vorbim la sfarsitul toamnei despre asta.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.