Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
E cel mai mare si mai tare revelion din Europa, se laudasera cativa prieteni berlinezi, trebuie sa vii sa vezi! Si ademenita de promisiunea unui oras pe jumatate gol de locatarii satui de circ, care isi petrec sarbatorile prin alte parti decat Berlinul, am fost.

Din pacate, numarul de berlinezi plecati in vacanta e compensat cu varf si indesat de valurile de turisti veniti la pomul laudat.

Daca n-ai mai vazut vreodata Berlinul si vrei sa faci pe turistul, trecand prin cateva muzee si locuri istorice, perioada sarbatorilor de iarna e cea mai proasta pe care ti-o poti alege. Orasul e asaltat de vizitatori, care se organizeaza in cozi interminabile la orice intrare.

Reichstag

Reichstag-ul a fost imposibil de vazut, avea o coada de sute de persoane pe scari. La Pergamon Museum am asteptat vreo ora sa intram, la Madame Tussaud's se statea pe 3 randuri. Turnul Televiziunii se prelungea cu un sir de oameni de o lungime aproape egala cu umbra aruncata de turn (inalt de 368m), iar ca sa urcam in Siegessaule ne-a trebuit multa rabdare.

targ de distractii langa Alexa mall, la Jannowitzbrucke

Noaptea de Revelion in Berlin, adica Silvesterabend (Ajunul de Sf. Silvestru) se desfasoara de-a lungul a doua bulevarde, Unter den Linden (Pe sub tei) si 17 Juni, pe vreo 2-3 km, de o parte si de alta a Portii Brandemburgice, pana la Coloana Victoriei, Siegessaule, unde vara se intampla alt haos popular, vestita Love Parade.

Revelion 2009 in Berlin
La 2 km departare: roata de langa Poarta Brandemburgica; in fundal: Berliner Dom si Turnul Televiziunii

Cu o zi inainte am dat o raita pe bulevardul 17 Iunie, sa vedem pregatirile. Plin de corturi pentru mancare si bautura, probe de sunet, mii de suveniruri kitschoase cu iz de bazar est-european. Nu arata prea promitator, asa ca in noaptea de 31 ne-am oprit in capatul celalalt, pe sub tei... unde era zona de razboi.

Revelion 2009 in BerlinRevelion 2009 in Berlin

Daca te-a prins vreodata noaptea de Revelion printre blocuri in Bucuresti, iti poti face o imagine vie a haosului din Berlin. Foc incrucisat, pocnitori, petarde, artificii, explozii, fum, foc - berlinezii veniti sa faca Revelionul in strada erau surse inepuizabile de lumini si zgomot. Cu rucsacii doldora de rachete si brichete, dadeau foc la ce se nimerea, unde se nimerea.

Revelion 2009 in Berlin

Cu vreo doua ore inainte de 2009, a inceput haosul, incununat de o serie de artificii "oficiale" cam timide si joase in zona Portii, din care nu se vedea mare lucru.

Zgribuliti de ger, am plecat din zona de razboi in cautare de o petrecere underground, pana la care am avut de luptat cu valurile de petrecareti din metrou, care trozneau sticle de sine, pocneau si cantau in toate limbile pamantului.

In cartierele marginase vuiau sirenele de salvari si pompieri; ne-am intrebat daca patruleaza preventiv, dar am dat chiar peste ramasitele unui incendiu, la care se lucra cu toporul si langa care stateau bine impachetati in duba politiei vreo 5-6 speriati.

Revelion 2009 in Berlin

Imposibil de gasit loc in vreun club sau bar fara rezervare dinainte, am colindat mult pe strazile Berlinului ferindu-ne de dulapuri aruncate in strada, alunecand pe cartuse goale de la diverse pocnitori si ferindu-ne ca in Matrix de artificii.

mini-baloane cu aer cald

Inapoi acasa, la caldura si sampanie, am incins o petrecere destul de romaneasca, incheiata abrupt de vecinul de jos, care ne-a informat sec si acru ca in Deutschland se doarme la ora 5 dimineata. Da, chiar si de Revelion.

Revelion 2009 in Berlin
Atmosfera postmodernista si pre-apocaliptica de Craciun in Biserica Noua a Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche

Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.