Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Pe langa inghetata si catei, in metroul bucurestean este interzis si accesul bicicletelor. Nu e vorba de mers cu bicicleta prin metrou, ci de posibilitatea de a-ti transporta bicicleta in metrou, lucru nu atat de bizar daca te gandesti ca poate ti s-au stricat franele, poate ploua torential, poate esti obosit si totusi vrei sa ajungi cu bicla inapoi acasa. Sau poate vrei pur si simplu sa te plimbi prin capatul celalalt al Bucurestiului, fara sa il traversezi calare, prin trafic si noxe.

Ne bucuram deci sa citim ca Metrorex se intereseaza de parerile biciclistilor din Bucuresti in legatura cu cateva schimbari in politica lor referitoare la biciclete:

- vrem sa putem transporta bicicleta in metrou? (Aici suntem de acord, desi prevedem niste probleme noi de rezolvat: Cum cobori cu bicicleta pe zecile de trepte ori pe scarile rulante? Cum treci cu ea de turnicheti?)
- vrem parcari de biciclete langa statiile de metrou? (Aici avem pareri impartite, dar numai din cauza faptului ca bicicletele dispar si de la etajul 7 din blocuri, darmite legate in strada, dar e o chestiune de principiu, nu le contestam utilitatea.)


Aveti mai jos si comunicatul oficial, de pe metrorex.ro:

"Din dorinţa de a se adapta cerinţelor clienţilor fideli ai călătoriei cu metroul, şi care utilizează sau nu şi bicicleta în deplasările cu metroul, Administraţia Metrorex lansează o dezbatere publică pentru a determina părerea călătorilor pentru două idei:

- Daca este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului şi care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor.
- Dacă există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement.

Publicul călător este rugat să-şi exprime punctul de vedere pe adresa contact@metrorex.ro în perioada 15 martie-15 aprilie 2010.

Rezultatele vor fi făcute publice în jurul datei de 1 mai 2010."


Voi ce parere aveti?



14 comentarii

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
George Hari Popescu
#1 -

Un vis sau sansa noastra?
Am creat nişte bannere pentru cei care vor să promoveze dezbaterea pe acest subiect - http://bit.ly/cqMgfa . Cum văd eu treaba: - Rasteluri în TOATE staţiile. În orice cartier locuiesc biciclişti sunt sigur, ce rost are să alegem numai anumite staţii? Hai să zicem, pentru început, staţiile cu cel mai mare trafic (după statisticile Metrorex-ului) şi staţiile din centru. - Rastelurile să fie instalate ÎN staţiile de metrou, în raza de acţiune a camerelor video şi a paznicilor. În felul acesta, se rezolvă şi problema furtului şi cea a intemperiilor care îi poate deranja pe unii proprietari de bicicloanţe. Pentru transport în metrou, să fie folosit ULTIMUL vagon din fiecare tren şi să nu urce mai mult de 3 biciclişti odată, după modelul german. Dar transportul să fie posibil în fiecare zi, nu numai în weekend. - FĂRĂ suprataxă pentru bicicletă, că altfel n-am rezolvat nimic. Ideea să fie de ÎNCURAJARE a mersului pe bicicletă, nu de constrîngere în ideea că bicla e un moft.
Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
ReVo
#2 -

Genial!

Tot ce trebuie sa faca cei de la Metrorex este sa arunce un ochi la cum au rezolvat alte tari europene aceasta problema. Sunt convins ca ei au facut mult mai multe studii si mult mai bune decat am fi noi in stare sa facem. Problema la noi nu ar fi in zilele saptamanii ci in anumite intervale orare. Imaginati-va ~7.00 dimineata ca se suie cineva cu bicicleta pe voi .. chiar nu e loc dimineata.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
George Hari Popescu
#3 -

Mîine, ora 13, la intrarea în Herăstrău
Este loc oricînd, numai bunăvoinţă şi toleranţă să fie. În weekend e liber, iar în timpul săptămînii se pot transporta maximum 3 bicle în ultimul vagon, ceilalţi pot aştepta următorul tren, dacă sunt chiar aşa de mulţi.
Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
tammyjoanna
#4 -

the bike issue

am dat sfoara in tara...pe mail, pe mess, pe fb si restu si am luat si bannerul. o groaza de idei bune la toata lumea. aia cu inspiratia de la alte tari mi se pare cea mai buna. mi se pare putin sa fie doar 3 biciclisti in ultimul vagon... cred ca vor fi foarte multi. numai cati colegi am eu la arhitectura care parcheaza zilnic pe gardurile din fata.....stiu ca visez la nivelul de nori roz si pufosi...dar cum ar fi...ca ultimul vagon sa fie exclusiv pt biciclisti...si sa fie unul special. Ma gandesc ca grandomania romaneasca ne da o sansa la o asa idee.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
Bogdan
#5 -

100% pentru

Da Da si inca o data DA

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
Garfiel_motanul_de_pe_acoperis
#6 -

o alta problema ar fi...

Domnule, toti barbosii cu bicle prin capitala, barbosi cu ochelari gen programator...sa se mai barbiereasca ca doar nu suntem in epoca de piatra.
Motanul de pe acoperis a spus ce avea de zis.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
Adrian
#7 -

DA

E o idee buna, dar in Romania trebuie sa existe mai intai bun simt inainte de a aplica o idee si de a o pune in practica. Consiliul METROREX ar trebui sa se gandeasca ca au sarit cateva etape ("idei") si ca sunt alte probleme existentiale mult mai importante decat transportul unei biciclete in metrou si in statiile de metrou.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
George Hari Popescu
#8 -

Probleme

Ia zi, Adrian, două dintre problemele alea stringente la care te gîndeşti.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
resos maracis
#9 -

Cu bicicleta la metrou

Da, ideea amenajarii unui vagon pentru facilitarea transportului de biciclete (insotite) este excelenta si cred ca va gasi o larga sustinere. Pentru ca o asemenea masura sa fie viabila, ar fi necesara crearea unor facilitati de accedere cu bicicleta la metrou (scarile si dispozitivele de normalizare a traficulu de calatori pot constitui adevarate probe de forta si anduranta, mai ales pentru o fiinta mai plapanda.
Poate cooptarea unor politicieni (chiar daca nu se profileaza alegeri in viitorul apropiat, un politician respectabil si responsabil este preocupat constant de atragerea si consolidarea capitalului electoral) sau a altor persoane vizibile media si, mai ales, cu un oarecare ascendent in mediul Metrorex si al edililor capitalei ar putea grabi lucrurile (primavara isi intra in drepturi!) si poate ar face ca lucrarile (in eventualitatea ca va fi depasita faza chestionarii publicului amator) sa fie realizate intr-o maniera profesionista, nu hei-rupista si dictata de capatuiala.
Si sa nu ignoram ONG-urile si asociatiile de profil sau conexe. Un spirit de fronda, ceva? (:
Plus ca, daca nu fac o confuzie, edilii nostri au beneficiat de multiple deplasari in strainatate, ceva gen documentare, perfectionare, schimb de experienta, si ar fi chiar pacat sa nu valorificam cunostintele si deprinderile astfel dobandite. (: Bashca infuzia de expertiza pe care ar fi dispusi sa ne-o dea diversi de prin Europa (germani, olandezi, francezi, austrieci etc), daca le-am cere-o. Da' sa le-o cerem pe bune! Cred ca s-ar gasi si niste fonduri externe, ca sa nu-si mai rupa din buget proimariile si metrorexul.
Calare, am experimentat traficul bucurestean la varii momente ale zilei, in cam toate conditiile meteo si incercand diverse stari de spirit.
In conditiile actuale, ai nevoie de ceva maiestrie in a vedea jumatatea plina a paharului, pentru a gasi placere in aceasta experienta. Adica e posibil si asta conteaza cel mai mult, restul fiind detalii (:

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
V
#10 -

Un deget

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
V
#11 -

Un deget, mai bine o mana ... si un picior....si jumatate de cap...si o parte din piciorul celalalt...si....

Un caz de: se da un deget si se ia toata mana. Se da access cu bicicletele la metrou? Hai sa cerem si lifturi sau scari rulante speciale, loc special amenajat, etc. Consider ca bicicletele la metrou ar trebui sa fie cazuri exceptionale, cam la fel de exceptionale ca si vanzatorii ambulanti care se intorc din obor cu o multime de sacose XXXXL dupa ei. Bicicleta este totusi un mijloc de transport, il iei pentru ca vrei sa-l folosesti, nu ca sa ocupi mai mult spatiu in metrou.
Sunt si eu biciclist dar sunt si calator cu metroul, locul special amenajat in metrou in spate nu functioneaza, in aglomeratie si ala o sa se ocupe.
Bypass pentru turnicheti sunt in foarte multe statii, as spune toate dar nu le-am vizitat personal insa logic vorbind, si angajatii metrorex au nevoie sa treaca cu carucioare si alte chestii voluminoase
Cel mai ok mi s-ar parea sa poti merge cu bicicleta in metrou insa nu in orele de varf, nu intr-un anumit interval orar, din respect pentru ceilalti calatori, nu este ca si cum am platii 2 calatorii ca sa intram cu bicicleta, de ce sa ocupam de 2 ori mai mult loc.
Poate ar trebuii sa se plateasca o suprataxa pentru bicicleta, asta mi s-ar parea o solutie corecta, Hai sa vorbim si de ea nu doar de facilitatile pe care le vrem. Si daca ar fi aceasta supra taxa, ar mai fi destul biciclisti care sa vrea sa o plateasca astfel incat sa se justifice costurile facilitatilor?

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
tammyjoanna
#12 -

re: un deget

da as plati in plus o calatorie. mi se pare corect de altfel.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
Dark
#13 -

Metrorex nu uita cumva ca suntem romani?

In primul rand consider ca Metrorex ar trebui sa rezolve o gramada de alte probleme inainte de avea o asa initiativa. De la accesul cu bicicleta in metrou pana la supraaglomerarea (si-asa superaglomerata) vagoanelor. Ca sa nu mai vorbim cat de frecvent mi se intampla ca de-abia sa ma strecor, singur singurel, fara bicicleta sau alte accesorii, prin pasajul Unirii, prin puhoiul de oameni coborati acum din copac ce nu au nici macar minimul de bun simt sa inteleaga ca pasajul ala este facut pentru circulatia in ambele sensuri. Trebuie sa recunosc ca ideea cu amenajarea ultimului vagon special pentru biciclete este o ideea foarte, foarte buna, iar pe cea cu maximum 3 biciclisti in ultimul vagon si asteptarea urmatorului tren o resping din start pana cand n-o sa avem un metrou normal care sa circule la intervale de maximum 2 minute (asa cum este in orice capitala civilizata).

Mentionez ca nu am bicicleta si cu toate astea accesul cu bicicleta in metrou mi se pare o idee salutara, dar cu riscul de a ma repeta, inainte de a permite lucrul asta, Metrorex are multe alte probleme de rezolvat.

Metrorex ne cere parerea: cu sau fara bicicleta in metrou?
Alex-Angel in The Night
#14 -

Buna idee

da este o idee foarte buna,e destul spatiu(dar depinde),multi vor face asta,pentru ca sunt multi carora le place cu bicicleta.
puneti in aplicare ideea
ar trebui sa mearga chiar daca se mai inghesuie,putin
Cam atat,asta e parerea mea

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera