Locuri: Transalpina by mistake

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Actualizare: Am fost din nou in 2011 si avem harta actualizata si informatii proasptete despre cazare, plimbare si fotografii noi de pe Transalpina.
Vedeti si cele mai frumoase poze Instagram de pe Transalpina
 

Ca sa intelegeti despre locuri de pe harta de genul Transalpina, sunt convinsa ca fiecare dintre voi s-a trezit, macar odata, in alt loc decat isi imaginase. Ati luat autobuzul doua statii in loc de una, ati schimbat metroul la Eroilor si v-ati trezit ca, din graba, v-ati urcat in trenul spre Unirii si nu in cel spre gara. O intersectie gresita va poate scoate din oras in loc sa va duca la kilometrul zero - asta stim cu totii.

Imaginat-va insa ca, pe undeva pe la Sebes, in loc sa mergeti drept inainte spre Sibiu si apoi spre Bucuresti, va decideti brusc sa faceti dreapta. De ce? Pentru ca pe harta mai figureaza un drum care taie Carpatii paralel cu Valea Oltului si cu Transfagarasanul. In fond, si asa Valea Oltului este supraaglomerata de TIR-uri, poluata si supercunoscuta. Asa s-a facut ca, dintr-un elan de curiozitate, m-am asezat calma la drum pe DN67C, intr-o masina oarecare (fara tractiune integrala), de o parte cu muntii Cindrel, iar de alta parte cu muntii Sureanu, fara sa am cea mai mica idee de ce ma asteapta.

Traseu

Initial, muntii erau doar undeva la orizont, imblaniti si rotunzi, cu toate ca aveam impresia ca se pravalesc peste mine. Fara sa vreau m-am gandit la padurile care prin Evul Mediu erau populate cu tot felul de creaturi mitice dar, ca in povestea aia a Fratilor Grimm cu flacaul care nu cunostea frica, am zis, in timp ce ma uitam pe harta: "Ce poate sa fie atat de rau?" Chiar si asa, inainte sa intru printre munti cred ca am avut un moment in care eram cat pe ce sa ma razgandesc si sa ma intorc. Dar, cum asfaltul parea destul de promitator, am ramas pe pozitii in ciuda padurii care ma inconjura din toate partile si a semnelor cu "Atentie, cad pietre".

Am trecut de Capalna, apoi de Sugag. Dupa vreo douazeci de kilometri, s-a terminat asfaltul pe o banda. Dupa inca vreo doi, s-a terminat si pe banda cealalta. Asfaltul a a luat cu el si semnalul la telefonul mobil, iar in jur am inceput sa vad tot felul de siluete de copaci culcate la pamant, smulse din radacina, cativa stalpi de curent electric inclinati si cu cu firele atarnand ca niste mustati pleostite, apoi a trebuit sa ocolesc cativa bolovani cazuti pe sosea. Probabil cu putin timp in urma locul fusese bantuit de vreo vijelie si deja isi facusera aparitia noroiul si baltile. Mereu, undeva pe dreapta, curgea Sebesul.

Versantii ma strangeau, erau foarte aproape si de-o parte si de alta - cred ca la un moment dat puteam sa stau cu un picior pe sosea si cu altul pe oricare dintre ei. Soseaua urca aproape imperceptibil, ma simteam ca si cum as traversa muntii printr-o taietura pe care cineva a facut-o special pentru a construi o sosea care sa nu urce si, din cauza padurii foarte dese si colorate, nu reuseam sa vad mare lucru in jur. Bornele kilometrice apareau destul de rar si ma anuntau ca mai facusem un kilometru, apoi inca unul, innebunitor de incet, cam cu douzeci la ora. Din cand in cand mai aparea cate un rest de sosea, niste semne de circulatie care mai anuntau o curba periculoasa, iar masina continua sa dea cu burta de gropi. La un moment dat am compatimit un Tico, apoi inca unul - cu care impartaseam se pare traseul - dar pana la capatul drumului meu, la Obarsia Lotrului, nu aveam sa mai dau peste alti oameni.

Cred ca am mers asa cel putin o ora jumate, intrebandu-ma cand o sa ajung totusi undeva, sau macar cand o sa inceapa soseaua sa urce -pentru ca aveam impresia ca merg in cerc, ca nu inaintez deloc. Atunci s-a terminat, in sfarsit padurea.

Sebes

Eram pe marginea lacului Oasa - sau cel putin asa spunea harta - intr-o pustietate totala. Zidul barajului avea aproape o suta de metri inaltime si in jur disparuse complet padurea, lasand loc muntilor care se intindeau mult inspre orizont. Erau cam minus doua grade afara, zapada pe ici pe colo, si nimeni, absolut nimeni pe o distanta de cel putin douazeci de kilometri.


E o senzatie pentru care nu eram pregatita, dar care mi-a ramas atat de bine intiparita in minte incat, doua zile dupa aceea, cand inchideam ochii, nu vedeam decat lacul acela si muntii. De pe zidul barajului, privind in jos, nu ma vedeam cazand; ma vedeam cazand si ramanand pentru totdeauna acolo, pentru ca in mod sigur nu m-ar mai fi gasit nimeni. A fost apogeul unui drum care parea ca nu se mai termina, care simteam ca ma apasa aproape fizic, un loc ce te face sa te simti mic in masinuta ta in care te simti in siguranta si puternic, dar in care nu esti mai mult decat un punct miscator.

Atentie, cad pietre

Acolo sus pe baraj am crezut ca am ajuns, ca mai am putin pana la Obarsia Lotrului, unde o sa simt asfaltul sub picioare si nu o sa imi mai fie teama ca daca mi se opreste motorul o sa trebuiasca sa fac douazeci de kilometri in tenisi si in tricou la minus doua grade, pana la prima asezare umana. Dar m-am inselat, pentru ca cea mai grea portiune a drumului asta a fost, pentru ca imi doream foarte mult sa se tremine sau macar sa fie mai usor, dar era cel putin la fel de rau si de lung ca inainte. Erau munti in continuare, indicatoare cu masini care cad in prapastie si un drum forestier care odata a fost sosea.

Am ajuns la Obarsia Lotrului dupa aproape trei ore in care parcursesem cei 60 de kilometri de la Sugag si cred ca niciodata nu am fost mai fericita ca simt asfaltul sub picioare, ca s-au terminat curbele pe marginea prapastiei si ca in jurul meu exista si alti oameni. Semnal la telefona am avut abia la Voineasa, insa ce mai conta. Eram safe and sound, dupa ce, dintr-o curiozitate absolut stupida, ma decisesem sa traversez Carpatii pe ceea ce am aflat mai tarziu (cautand pe Google) ca era una dintre bucatile cele mai dificile ale soselei Transalpina. Absolut superb? In mod sigur. Si totusi, daca va decideti sa incercati, asigurati-va totusi ca aveti bocancii la voi... 





14 comentarii vrei sa comentezi?

Locuri: Transalpina by mistake
clicu
#1 -

Comentariu nou

Hartile astea... am patit-o si eu in Apuseni, urmand un drum "judetean" intre Fantanele-Belis si Albac, care a devenit apoi drum forestier cu copaci pravaliti peste drum si taiati cu drujba cat sa incapa o masina... am petrecut 1,5 ore mergand cu viteza 1-a si am pupat asfaltul cand am ajuns la el... si am ratat concertul Blazzaj din deschiderea FanFest 2006 :(

Si pentru ca imi place de Metropotam ca sustine miscarea biciclista din Bucuresti si de aiurea, uite TransAlpina din perspectiva biciclista :)
http://doru.iarbaverde.ro/2007.06.09_Bike_Parang/

Locuri: Transalpina by mistake
dfgsdgs
#2 -

ghfghgf

da stiu superb locul. daca te incumetai pana la novaci erai eroina ;)

Locuri: Transalpina by mistake
traian
#3 -

ta

Daca tot ai ajuns pana la Obarsia Lotrului mare pacat ca n-ai mers pana la Novaci. Ai pierdut punctul cel mai inalt al unei sosele din Romania.

Locuri: Transalpina by mistake
nanuke
#4 -

:)

Superb traseul de la sebes pana la obarsia lotrului, si incredibil de la obarsia lotrului pana la novaci, acolo unde urca sosea la peste 2100 de metrii, prin pasul Urdele. Pacat ca nu erai pregatita pentru a continua drumul si pe acolo. Oricum, felicitari si poate te intorci inca odata pe-acolo, macar novaci-obarsia lotrului, drumul avand doar in jur de 30 de km si intrecandul la frumuseste pe celalat. ( Indicat e sa folosesti o masina cu garda la sol ridicata, nu neaparat 4x4 )

Locuri: Transalpina by mistake
ALEXANSAN
#5 -

drum inchis

nu se poate trece cu masina intre obarsia lotrului si ranca .
drum inchis la KM 30

Locuri: Transalpina by mistake
sorin
#6 -

transalpina

Fantanele-Belis si Albac un drum deosebit de frumos, partial in ca pietruit de pe vremea legiunilor romane.Ceva de vis.

Locuri: Transalpina by mistake
Mirel
#7 -

Transalpina

Superb traseul. Pacat ca am apucat o zi cu ceata. Am pornit de la Novaci-Ranca-Obarsia Lotrului-Oasa-Sugag.
Peisajul este mirific, parca rupt din basmele bunicilor.
Vedeti aici http://www.youtube.c...h?v=2RgB0aN9pyU si filmuletul pe care l-am facut pe portiunea Novaci-Ranca-Obarsia Lotrului-Sugag.

Locuri: Transalpina by mistake
octavian
#8 -

minunat

Este cel mai spectaculos traseu parcurs cu masina,iar drumul de la Novaci la Obarsia lotrului este perfect(maramuresul are drumuri mizerabile )apoi spre Voineasa asa si asa.

Locuri: Transalpina by mistake
razvan
#9 -

drumuri

Octavian zi lu Udrea de Maramures, ca degeaba tot povestim povesti cu peisajele din ro_mu"n"ia.
hai noroc si la mai bine!

Locuri: Transalpina by mistake
ion
#10 -

superb

azi am fost pe transalpina.super tare si drumul este tot asfaltat.merita sa mergi macar odata in viata.

Locuri: Transalpina by mistake
dana
#11 -

New comment

Ieri am facut drumul de la Hateg la Obarsia Lotrului - Ranca- Novaci.
Drum periculos si in egala masura spectaulos. Foarte prost pe multe portiuni in prima parte (Hateg-Obarsia Lotrului) datorita lucrarilor, dar padurea iti incanta privirile. Lacurile de acumulare de pe traseu sunt f.frumoase locuri de meditatie si liniste interioara.
De la Obarsia Lotrului - Ranca- Novaci ne-am apropiat de ceruri...atat de sus si atat de usor de "trecut pe lumea cealalta" datorita liberului acces spre rape.Cu toate acestea soferii erau constiiniosi si cu grija pentru ei si semeni, adica s-a circulat ivilizat si cu atentie. Drumul este impecabil ca si asfalt dar f. periculos (fara semnalizare, fara parapeti).
Nu am vazut niciun gratar, dar am vazut sute de masini si oameni cu aparate foto sau camere, incercand fiecare sa surprinda imagini de vis.
Nu se poate reda in cuvinte ce simti cand te afli acolo. Este asemanator cu visul unui alpinist care a tintit sa ajunga in varf. Pentru sofer este o adevarata provocare dar si o mare responsabilitate. Nu este loc de "fite", ci doar de multa atentie. Poate ca de aceea mai toti fac opriri dese sa admire peisajul, pentru ca la volan trebuie sa privesti exclusiv soseaua.
Pentru cine doreste sa mearga pe acest drum trebuie sa stie ca peisajul este iesit din comun de frumos (cand este senin), dar si ca are um mare grad de dificultate.
Ramane de vazut daca civilizatia patrunsa pe aceste meleaguri nu va dauna grav naturii. Mie una imi era greu sa calc pe lichenii de teama sa nu distrug ceva. Sunt multe turme de oi, magarusi si caini ciobanesti, iar privirile lor imi pareau intrebatoare: astia ce cauta aici?
Sper din suflet sa nu stricam armonia acestor locuri si doar sa ne bucuram de clipe in care admiram ce numai mama natura poate crea.
Drum bun! si nu uitati sa protejati natura.

Locuri: Transalpina by mistake
bucur
#12 -

superb!!!

fratilor nu ati vazut nimic din cea mai interesanta parte a acestui traseu, sa va duceti pe la Jina sa vedeti acolo aventura...si sa mai fii si cu turism, aici a trecut testul Corsa,masina noua.

Locuri: Transalpina by mistake
Mihai
#13 -

asfaltat

am reusit si eu sa ajung intr-un final..
gasiti cateva imagini cu drumul asfaltat si la mine pe site.

numai bine va doresc.

Locuri: Transalpina by mistake
Ștefan
#14 -

Transalpina în urmă cu câțiva ani.

Am pățit același lucru ca și Uncle Jebediah. Cred că eram în 2005 sau 2006. Un grup de patru cinci persoane cu 2 masini modeste, uitându-ne pe hartă așa cum făceam la fiecare început de zi al acelui concediu prin țară, am ales DN 67C, fiind convinși că va fi mai liber și vom găsi locuri minunate de campat. Evident nu ne așteptam să fim nevoiti a circula pe un drum forestier plin de noroi, dar a meritat. Am campat pe malul lacului Oașa, iar a doua zi chiar înotat în acel lac minunat. Apa era limpede dar putin cam rece , chiar dacă eram în miezul verii. Sper să revin si să găsesc locurile cel putin la fel de frumoase. Dacă au asfaltat drumul este un lucru bun, sper ca si natura să fie păstrată la fel de curată. Nu am găsit nicio hârtie prin zona, probabil si datorită faptului că drumul era foarte greu de parcurs. Eu am lăsat totul așa cum a fost. Sper ca toți iubitorii de natură care vor trece pe acolo, să facă același lucru și să aibă bunul simț de a lăsa locurile curate, pentru a putea fi admirate și de cei care vor veni după ei.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Terasa mea preferata in 2017 este ...
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera