Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Te grabesti. Ajungi in statia de metrou exact cand trage un tren. Dai sa te indrepti spre el si... iti dai seama ca nu stii daca e cel bun sau nu. Nici o problema, te uiti imediat pe harta si afli incotro merge. ...Oops, care harta?

Daca ai ghinionul si nimeresti la Dristor 1, de exemplu, va trebui sa alergi pana la jumatatea peronului ca sa vezi cele 3 indicatoare luminoase de deasupra fiecarui peron. Doar 3, chiar daca linia are 20 de statii. Daca nu stii ca Timpuri Noi e undeva intre Dristor si Eroilor, asta e. De ce nu ai memorat harta?!

Bucuresti - Dristor
Bucuresti - Dristor 1

Statia Eroilor e alta poveste interesanta. Pana sa inceapa lucrarile, acum vreo luna, trenurile spre directiile Gara de Nord si Industriilor plecau de la acelasi peron. Cei care circula des stiu ca trenurile alea cu grafitti merg in Militari, iar cele noi spre centru... dar "incepatorii" trebuie sa fie pe faza si sa vada ce scrie pe afisajul trenului, altfel risca sa ramana pierduti. Iar o data cu lucrarile s-a schimbat iarasi situatia: unul dintre metrouri s-a mutat la linia centrala, eveniment indicat profesionist la intrare cu niste panouri scrise de mana (ca deh, o chestie temporara nu merita mai mult efort). Rezultatul, previzibil de altfel, a fost ca oamenii asteptau in continuare sa schimbe metroul la linia veche, unde se pare ca nu mai ajunsese markerul pentru inca un panou.

Doua linii la acelasi peron inseamna, normal, si doua ceasuri care masoara timpul trecut de la ultimul metrou. Nu e evident ca "G" inseamna "Gara" iar "M" inseamna "Industriilor"? Cum, nu e nici un "M" in cuvant? Vi se pare...

Din fericire, metrourile noi au, majoritatea, un afisaj in fiecare vagon pe care e trecuta statia urmatoare; mi-e mila de strainii care se suie in trenurile vechi si spera sa inteleaga anunturile conductorilor... Solutia cu "lasa ca ma uit cand intram in statie" nu merge totdeauna: numai cateva dintre ele au peretii inscriptionati cu numele statiei.

Viena - Westbahnhof
Viena - Westbahnhof

Metroul bucurestean nu e nici cel mai bun, nici cel mai rau. Nemultumitii ar fi probabil surprinsi sa vada ca si locuitorii Romei, de exemplu, circula cu niste vagoane la fel de vechi ca ale noastre. Dar dupa ce vezi metroul vienez sau cel parizian... ajungi acasa si plangi dupa harti si indicatoare. Noroc ca uneori se impart si mici harti impreuna cu cartelele de acces, pentru astia care circula cu metroul mai rar si inca nu au invatat toate traseele pe dinafara...



6 comentarii

Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje
Cristi Roman
#1 -

Politehnica

O, statia Politehnica este, din pacate, cel mai bun exemplu in materialul vostru. Absolut NICI UN panou, dar nici unul!!!
Totusi, Ioana, metroul din Bucuresti e cel mai slab din Europa, crede-ma. In Roma or fi vagoanele vechi, dar tu vorbeai aici de panourile de afisaj, nu de vechimea vagoanelor, iar panourile sint extrem de eficiente/multe in Roma.
Am avut norocul sa ma plimb cu vreo 18-20 de sisteme de metrou din UE si da, de departe cel din Bucuresti e cel mai slab.
Trebuie sa cerem perfectiune si eficienta, nu modestie, Ioana.

Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje
RDS
#2 -

Metroul bucurestean

Sunt de pe-aci din zona, bucurestean, si merg zilnic cu metroul.
Chestiunea este atinsa la fix. Daca nu as sti deja drumul, poate as mai avea inca fiori cand tre' sa ma urc in graba intr-un tren fara sa ma informez mai intai. Oricum, senzatia de dezorientare apare de fiecare data cand ajung pe peronul de la Politehnica, unde numai panoul de la primul vagon te lamureste incotro merge trenul sosit.
Am mers cu metrouri in Milano si Singapore si, desi habar n-aveam strazile sau statiile, m-am orientat perfect datorita hartilor si panourilor indicatoare.
Pentru inceput, macar nitica bunavointa si respect pentru calator (care chiar plateste la metrou, si nu face blatul). Mai ales ca transporta zilnic cel mai mare volum de calatori in Bucurestiul nostru.

Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje
ioana
#3 -

Comentariu nou

Sa nu mai vorbim de lipsa indicatoarelor de la iesiri. La Unirii si acum aleg drumul la intamplare, daca se nimereste sa ies pe unde trebuie, super, daca nu, multumesc umil Primariei si mai dau cateva ture prin piata.

Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje
andrei
#4 -

despre statia eroilor

Dupa umila mea parere 'G' vine de la Grozavesti, iar 'M' de la Militari. Are un fel de logica, si asta mi-a venit in cap inca din primele dati cand am luat metroul de la Eroilor, fara a fi bucurestean.

Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje
icee
#5 -

Comentariu nou
'M' vine probali de la militari desi nu e nici o statie 'militari' pe magistrala aia. 'G' vine de la GARA DE NORD. la metrorex acolo in limuzina se pare ca nu se observa ca vin 'timpuri noi' si lucrurile comuniste mai trebuie schimbate
Ce ne enerveaza la Bucuresti: statiile de metrou fara marcaje
bogdan
#6 -

Statia Dristor

Confuziile ce se întâmplă la Dristor cred că sunt unice la capitolul metrou în Europa! De exemplu dacă eşti la Dristor 2 şi vrei să ajungi la Costin Georgian, mulţi sunt tentaţi să ia metroul pe care scrie Pantelimon din Dristor 2, fără să ştie că ocolesc tot oraşul pe la Victoriei, Eroilor şi apoi Dristor 1. Nu îşi dau seama ca dacă iau metroul din Dristor 1 ajung mult mai repede sau poate nici nu ştiu de existenţa unui Dristor 1.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera