Care sunt pozitiile organizatorilor concertului Robbie Williams si ale celor doi sponsori, Ursus si Coca-Cola

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Dupa cum probabil stiti, concertul Robbie Williams la Bucuresti a fost un adevarat succes, atat din punct de vedere financiar cat si din punct de vedere al performantei artistice.

Insa ca orice lucru bun in viata, succesul vine la pachet cu parti negative si daca faci o combinatie intre 60.000 de oameni, 35 de grade Celsius si lipsa surselor de hidratare, spiritele se incing repede. Si pe buna dreptate.


Sursa foto

Facebookul a facut posibila foarte usor exprimarea pana la refuz a urmatoarelor: un show minunat, cu o organizare foarte proasta, oameni care au lesinat, cozi interminabile si reactii vehemente chiar si la trei zile dupa concertul Robbie Williams de la Bucuresti. Ba mai mult, reactii au aparut si in decursul zilei de ieri si nu de la spectatori, ci de la cei implicati in eveniment, sub o forma sau alta.

Pe scurt, sponsorii si furnizorii de apa/bere/sistem de plata dau vina pe organizatori iar organizatorii o dau pe ghinion - practic, ca orice in tara asta, nimeni nu e de vina dar toata lumea e vinovata.

Ne-am gandit asadar sa facem un film al evenimentelor si al declaratiilor legate de concertul Robbie Williams la Bucuresti.


Sursa foto

Pe 17 Iulie la orele 4.30 dupa amiaza s-au deschis portile de acces la eveniment. Afara se anuntase canicula, publicului ii este interzis accesul cu bautura din afara la concert, deci singura solutie era sa cumpere de la standuri.

O prima problema - accesul foarte greu la apa, oamenii stand si cate 2,3 ore pentru ca numarul de standuri cu bauturi era mult prea mic in comparatie cu numarul de oameni. 

In plus, sistemul de plata a fost nefunctional de cele mai multe ori.

Asa cum il explica cei de la Rezistenta Urbana:

...trebuia sa-ti iei un card, sa bagi bani pe el, bani cu care plateai la standuri pentru apa/bere Ursus. POS-urile au cedat, a cazut curentul, a fost nebunie curata sa incerci sa iti iei ceva.

Pentru ca BT a vrut reclama, nu s-a mentinut sistemul mult mai eficient folosit de obicei, cu jetoane. Plus ca daca voiai sa-ti recuperezi banii ramasi pe card o puteai face doar de la bancomate speciale pana la ora 23:00, concertul terminandu-se la 22:50.

Cam asa a stat pe scurt situatia la concert.

Plangeri, discutii si comentarii, au fost si pe pagina de facebook evenimentului, pe care in general D&D le-a sters, intrucat erau negative. De altfel, hilar in 2015 pe internet, D&D a sters chiar si propriul eveniment de pe facebook pentru ca probabil nu mai faceau fata plangerilor oamenilor care au fost la concert.

dd.PNG

Lasand la o parte parerile tuturor oamenilor care peste noapte au devenit brusc si experti in organizare de evenimente, iata pozitiile vizavi de eveniment pe care cele patru companii, organizatorul si cei trei sponsori, le-au facut publice. In ordine cronologica, dupa cum urmeaza:

18 Iulie 2015 

Ursus isi cere scuze si ofera oamenilor nemultumiti cate un bax de bere, daca demonstreaza ca au fost la eveniment. Ursus a spalat frumos rusinea, cu o miscare foarte buna de PR desi nu suntem fanii mocangelilor. Puteti citi comunicatul de presa integral aici.

19 Iulie 2015

D&D East Entertainment isi cere scuze printr-o scrisoare deschisa publicata pe facebook si declara ca vina o are o firma dubioasa de catering, care a renuntat la contract cu cateva zile inainte de concert.

Insa se pune intrebarea normala - daca organizatorii stiau de aceasta problema, de canicula anuntata si de faptul ca merg pe o solutie incropita, de ce nu au oferit proactiv apa la intrare si de ce nu au permis accesul cu sticla de apa la concert? Da, regulile unui concert sunt stricte, dar putea fi oferita o solutie alternativa riscului foarte previzibil ca lumea va suferi grav de sete.

Singurul lucru util pe care l-a anuntat D&D East Entertainment in scrisoarea deschisa a fost lista cu locurile de unde oamenii isi pot recupera banii ramasi pe cardurile distribuite la concert, si anume trei locatii din Bucuresti ale Bancii Transilvania, la care se adauga o agentie din Cluj.

20 Iulie 2015

Coca-Cola a venit ultima cu un raspuns in care isi cere scuze pentru disconfortul creat pasand la randul lor vina pe organizatori, spunand ca au "respectat conditiile impuse de organizatorii evenimentului, atat in ceea ce priveste numarul de puncte de servire, cat si amplasarea acestora sau modalitatile de plata puse la dispozitia spectatorilor".

Pozitia companiei Coca-Cola, mai jos:

Coca-Cola a fost unul dintre furnizorii concertului Robbie Williams din 17 iulie 2015, dorind sa fie alaturi de fani la acest eveniment unic.

Ne pare rau pentru dificultatile intampinate de participantii la concert, atunci cand au incercat sa achizitioneze apa sau orice alt produs, pentru a se hidrata.

Coca-Cola a respectat conditiile impuse de organizatorii evenimentului, atat in ceea ce priveste numarul de puncte de servire, cat si amplasarea acestora sau modalitatile de plata puse la dispozitia spectatorilor.

Vremea caniculara, numarul mare de participanti si aspecte care au tinut de organizarea evenimentului au generat aceasta situatie neplacuta.

Ne dorim ca asemenea momente sa nu se mai repete si vom cauta solutii pentru viitor.

Banca Transilvania - nu au avut o pozitie oficiala pana la ora scrierii acestor randuri insa cei care se ocupa de pagina lor de facebook au raspuns la comentariile negative, avand o pozitie relativ similara cu cea a organizatorilor. Singura luare de pozitie legata de concertul Robbie Williams la Bucuresti este un post pe blog in care explica cum iti poti recupera banii ramasi pe cardul de consumatie.

In concluzie....nu exista concluzie. Cum spuneam, exista luarea de atitudine a sponsorilor, care fac o miscare buna de management de criza, dand vina exclusiv pe organizatori si mai exista pozitia organizatorului, D&D Entertainment, care baga capul in pamant si pune situatia pe seama ghinionului, cu un management de criza total inchis si netransparent, mai mult neasumandu-si vina. O atitudine constructiva, deschisa la solutii si prin care sa isi asume ca au dat-o in bara grav ar fi ajutat mult mai mult.

Ramanem insa cu rezistenta la caldura si cu prestatia excelenta a lui Robbie Williams.





1 comentariu

Leapsa in Piata Constitutiei - care sunt pozitiile organizatorilor concertului Robbie Williams si ale celor doi furnizori, Ursus si Coca-Cola
Mirela
#1 -

Cea mai proasta organizare

Chiar nu stiti cum se organizeaza un astfel de eveniment, nu? Ce treaba au sponsorii cu organizarea? Exista D&D, care lucreaza la mai multe capete, adica deschide o licitatie pentru firme de catering, dar nu e chiar o licitatie. Ei ofera niste bani, dar firma de catering nu e multumita si cu patru zile inainte de concert, renunta. Vine o firma fara experienta si pune anunt pe Facebook ca are nevoie de X oameni pentru eveniment. Vin alti oameni, cu oamenii lor. Abia apoi vin sponsorii care ofera ce cere firma de catering. Cam asa se fac evenimentele astea. Cam asa s-a facut asta, in orice caz! Si concluzia: d-aia nu mai poate D&D de proasta organizare, de faptul ca vanzatorii s-au batut cu clientii, ca oamenii au lesinat de sete sau ca nu si-au recuperat banii! Ei si-au luat banii, firma de catering si-a luat banii, iar restul... e istorie!
A fost cel mai prost organizat eveniment din toate punctele de vedere! Oamenii astia au fost complet depasiti de situatie si nici nu au avut decenta sa intrebe pe altii mai buni, daca ei nu stiau cu ce se mananca. Am ajuns acolo si cand am vazut barurile, am zis ca va fi mai rau ca la Bon Jovi, pentru ca este mai prost organizat. Doar asa, dintr-o privire a unui om ce a lucrat la mai toate evenimentele din ultimii cinci ani (mai mici sau mai mari).
Sa fim seriosi... probabil ca va mai fi la fel si cu alta ocazie, ca lacomia si nesimtirea sunt mari, iar oamenii nu vor renunta sa mearga la concerte ai idolilor lor.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera