Katharsis și tehnologie. Noile media pun pe fugă emoția?

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Muzeul Municipiului București – Palatul Suțu vă invită joi, 19 aprilie 2018, ora 18.30, la Conferința „ Katharsis și tehnologie. Noile media pun pe fugă emoția?” cu Cristina Rusiecki și cu regizorul de teatru cel mai dedicat noilor media, Bobi Pricop, alături de colaboratorii săi, actorii Ada Galeș, Mihai Călin, Istvan Teglas, Alexandru Potocean, Ciprian Nicula, Mizdan, media artist în domeniul instalațiilor interactive, și muzicianul Alexei Țurcan.

Silent disco, filmări live, realități virtuale... par mai degrabă tehnici din arsenalul unui concert susținut de o trupă în vogă, nicidecum din cel al teatrului. Mai stau în picioare vechile mecanisme ale scenei, azi, când totul se află sub umbrela lui live? Videoconferințe cu participanți din toate zările, transmisiuni în direct, live streaming... omul este avid să înghită tot ce se întâmplă în timp real, cu nota aferentă de spectacol pe care mass media o imprimă fiecărui eveniment. Cum poate teatrul să concureze cu atotacaparatorul live? Cum să suprapună timpul trecut, al povestirii și al biografiei personajelor peste obsedantul live? Cum exprimă teatrul mutațiile generate în mentalul secolului XXI de lasere, holograme și virtual?

Și actorul? Cum poate concura actorul, indispensabil pentru teatru, din ziua zero până în cea de azi, cu realitatea virtuală? Intră în competiție? O folosește ca adjuvant? Rămâne la fel de spectaculos și de emoționant ca pe vremuri, chiar și în condițiile în care partener de joc i-a devenit holograma? Acestea sunt temele la care încearcă să răspundă conferința ”Katharsis și tehnologie. Noile media pun pe fugă emoția?”, apelând la unul dintre cei mai apreciați tineri creatori de teatru, regizorul Bobi Pricop, cunoscut pentru apetența sa pentru noile media, și la colaboratorii săi.

Cristina Rusiecki este critic de teatru și jurnalist cultural. Absolventă a Facultății de Litere și a Facultății de Teatrologie, își ia doctoratul cu o teză despre „ Teatrul cruzimii” și spectacolele românești ale ultimului deceniu.

Și-a început cariera de jurnalist cultural la Pro Tv, devenind producător al emisiunilor „ Salonul muzical Acasă” cu Iosif Sava, „ Millenium” și „Proezia. La Eminescu”. Din 2001 scrie cronică de teatru, având rubrici, pe parcursul timpului, în revistele „ Cuvîntul”, „ Observator cultural”, „ Adevărul literar şi artistic”, „Time Out”, „artactmagazine.ro”, „ Cultura”. În 2016, înființează, împreună cu trei colegi, platforma culturală online „ B-Critic.ro”. Cristina Rusiecki preferă genul de critică empatică. De la începutul carierei, și-a făcut un crez din a descoperi tinerele talente și a atrage atenția asupra lor. Este selecționer pentru festivaluri de teatru independent și a participat în numeroase jurii.

În 2012, publică volumul „ Radu Afrim. Țesuturile fragilității”, Editura Tracus Arte, București (tradus anul trecut în limba engleză), iar în 2013, volumul „ Despre dictatori și alți demoni”. Iulius Caesar. Jurnal de repetiții, Editura ATENT, Teatrul Național Timișoara.

A colaborat prin diferite studii la volume colective: este autoarea capitolului „Teatrul Maghiar de Stat din Cluj” din volumul colectiv „Teatrul românesc contemporan” apărut în limba germană, Editura Frank & Timme, Berlin, 2010 și a capitolelor „Alexander Hausvater – Shakespeare. Radiografia puterii” și „Bocsardi Laszlo – Shakespeare sau despre poezia iraționalului” din volumul colectiv „Lecția de Shakespeare”, conceput și coordonat de Cristiana Gavrilă, Asociația Teatrului Național „I.L. Caragiale”, 2014. În 2015, semnează studiul de caz „Cum am ajuns la Cockoși” și capitolul dedicat regizoarei Carmen Lidia Vidu, „Niciodată nu mă întreb ce a vrut să spună autorul”, din volumul colectiv bilingv „Tânărul artist de teatru. Istorii românești recente/ The Young Theatre Artist. Recent Romanian Histories”. În 2016, scrie capitolul „Cristi Juncu, gingășie de la zero… la infinit” din volumul bilingv „Regia românească, de la act de interpretare la practici colaborative”. În 2017, scrie capitolul ”Cu un picior și jumătate în virtual și ce-a mai rămas în real”, din volumul bilingv ”Teatrul românesc de azi. Noi orizonturi estetice/ Romanian Theatre Today. New Horizons”, ultimele trei coordonate de Oltița Cîntec și publicate la Editura Timpul.

Intrarea: 10 lei. În preţul biletului este inclusă vizitarea Palatului Suțu, în termen de 30 de zile.

Următoarea conferință de la Palatul Suțu:

Joi, 26 aprilie, ora 19.00: Conferința ”Zeițe și șamani în credințele străvechi. Plastica antropo-zoomorfă – de la artă la identitate”, cu Theodor Ignat, Șef Birou Arheologie, Muzeul Municipiului București




Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera