Gault&Millau lansează Barometrul Restaurantelor Gault&Millau din România – ediția III

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Gault&Millau lansează Barometrul Restaurantelor Gault&Millau din România –ediția III. Indexul de încredere a crescut la 49 / 100

Gault&Millau – primul ghid gastronomic prezent pe piața locală, lansează Barometrul Restaurantelor, ediția a III-a, un
proiect sub umbrela inițiativei #maideparte a ghidului internațional. Barometrul Restaurantelor este una dintre
manierele prin care Gault&Millau sprijină restaurantele și echipele lor – de data aceasta facilitând o voce comună și
puternică cu privire la provocările și așteptările acestora. Totodată, rezultatele acestui studiu sunt o cale de a
menține viu interesul publicului larg pentru gastronomia din România care are nevoie de susținerea celor care caută experiențe memorabile în jurul gustului.

Barometrul_Restaurantelor_Gault_Millau_Editia_3_Previziune_evolutie_business.png

Indexul de încredere a restaurantelor Gault&Millau, măsurat în luna iunie 2021, a crescut la 49 / 100 față de 34 în decembrie 2020 – este cel mai ridicat scor înregistrat până acum – 75% din respondenți se declară încrezători sau foarte încrezători în evoluția business-urilor lor în următoarele luni, în pofida provocărilor evidente

Barometrul Restaurantelor Gault&Millau, realizat în parteneriat cu Nazzuro Aqua, are ca scop să ofere răspunsuri la
întrebări cheie legate de evoluția și starea sectorului, principalele provocări, așteptările față de clienți, schimbările în modelele de business, performanța financiară a restaurantelor și prognozele pe termen scurt.
A treia ediție a măsurat în luna iunie 2021 indexul de încredere a restaurantelor selectate de ghid, referindu-se la
primele 3 luni ale acestui an. Indexul a crescut la 49/ 100 (cel mai ridicat scor înregistrat în primele 3 ediții, începând
cu T2 2020), pe fundalul unor așteptări bune pentru T2 2021 – 75% din respodenți se declarau încrezători sau foarte
încrezători în evoluția business-urilor lor în următoarele luni, în pofida unor rezultate financiare slabe înregistrate în
T1 2021 vs T4 2020 sau vs. perioada similară din 2020. Continuând tendința înregistrată în T4 2020, T1 a marcat o
nouă scădere a veniturilor restaurantelor, cu 72% dintre acestea având o cifră de afaceri la maxim 75% față de trimestrul precedent, însă parte din impact a fost generat și de restricțiile de funcționare impuse de autorități.
Aproximativ o treime din restaurante (32%) anticipau o creștere a veniturilor în T2 2021, pe fundalul scăderii
numărului de cazuri noi de Covid19, a relaxării restricțiilor de funcționare, dar și a creșterii vizibile a interesului
clienților pentru ieșitul la restaurante, însă negativ influențate de condițiile meteo. Așteptările restaurantelor pentru
anul 2021 sunt ridicate, cu ~40% dintre ele estimând o revenire la un nivel de afaceri similar cu 2019, iar >55%
prevăd o îmbunătățire vs 2020, însă sub 2019. După un an 2020 cu multe modificări, modele de business par să se
stabilizeze și în general să revină la abordarea pre pandemie, cu anumite modificări care par să fie încetățenite (e.g.
focus mai ridicat pe livrări decât înainte, simplificarea meniurilor, reducerea numărului de furnizori și a complexității
aferente gestionării acestora).
În ceea ce privește așteptările legate de comportamentul clienților, restauratorii anticipează creșterea preferinței
pentru a veni și a petrece timp în restaurant (47%), dar și scăderea bonului mediu (26% în scădere vs. 60% la ediția
precedentă).

Barometrul_Restaurantelor_Gault_Millau_Editia_3_Nazzuro_Apa_purificata.png

SCHIMBĂRI CE VOR FI IMPLEMENTATE DE RESTAURANTE
Peste 95% din restaurante au implementat deja sau urmează să implementeze modificări minore sau mai
semnificative ale afacerii în următoarele 3 luni, o tendință vizibilă de la începutul pandemiei și care denotă continua
nevoie de adaptare a restaurantelor locale.
Modificarea meniurilor (62% din restaurante) se evidențiază ca o recurență și reprezintă un semn de maturizare a
unei piețe care continuă să plaseze din ce în ce mai mult accent pe sezonalitate și produse locale.
Cum anticipam și în edițiile precedente, serviciile de livrare vor rămâne o componentă importantă a activității în 2021,
menționată de 45% de restaurante, în timp ce 38% vor introduce evenimente private, în condițiile permise lege.
33% din restaurante planifică creșterea prețurilor în 2021, de departe cea mai ridicată pondere de la lansarea
Barometrului în T3 2020 și doar 23% mai preconizează o diminuare adițională a activității.
Modificările menționate mai sus prezintă un caracter mai ușor reversibil, în același timp, însă, aproape 25% (vs. 33%
la ediția precedentă) din restaurante declară că în 2021 vor avea un model de business diferit față de cel de la
începutul pandemiei (e.g. altă poziționare de preț, concept diferit pentru meniu, experiența diferită promisă),
modificări care pot determina un peisaj gastronomic semnificativ diferit față de 2019.

Barometrul_Restaurantelor_Gault_Millau_Editia_3_Coperta.png
 

PRINCIPALELE PROVOCĂRI ALE RESTAURANTELOR
În următoarele 3 luni traficul redus de clienți va rămâne în continuare principala provocare pentru restaurante, însă
impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent (menționată de ~51% din respondenți vs. 84% la
ediția precedentă).
De asemenea, complexitatea măsurilor impuse de autorități nu mai pare să reprezinte o provocare decât pentru 13%
din restaurante. Creșterea costurilor capătă importanță, fiind menționată de 40% din respondenți și aduce presiune
adițională asupra marjelor nete, după ce în perioada precedentă, prin negocieri, costurile cu furnizorii au stagnat sau
au fost temporar reduse/ ajustate prin defalcarea plăților.
Pierderea unor angajați cheie/ alte probleme legate de piața muncii se acutizează, fiind menționată de 46% din
respondenți și reprezentând a doua cea mai mare provocare pentru restaurante în T2 2021. Această provocare
reprezentă o preocupare continuă pentru antreprenorii din restaurante și înainte de 2020, din cauza exodului în afara
țării al persoanelor din această industrie și pe cel al recalificării profesionale și migrării către cu totul alte sectoare.

Barometrul_Restaurantelor_Editia_3_2.jpeg

AȘTEPTĂRI LEGATE DE COMPORTAMENTUL CLIENȚILOR
În consecință, restaurantele analizate doresc în continuare ca publicul larg să manifeste o creștere a interesului
pentru calitatea ingredientelor folosite (73%), dar și să iasă în continuare la terase și/ sau restaurante la interior
(77%). Acestea sunt cele mai importante schimbări pe care restaurantele doresc să le observe în comportamentul
clienților pentru următoarele luni, urmate de creșterea interesului pentru gustul oferit, mai degrabă decât pentru
celelalte elemente (39%) sau oferirea de feedback pe loc (38%).
Aceste concluzii evidențiază, încă o dată, existența unui număr semnificativ de restaurante care speră, cu sprijinul
publicului larg, să continue traiectoria pozitivă pe care s-a lansat gastronomia românească de câțiva ani și să
reușească să treacă cu bine peste această perioadă.

POZIȚIA Gault&Millau ȘI NAZZURO AQUA FAȚĂ DE STAREA RESTAURANTELOR DIN COMUNITATE
“În această a treia ediție a Barometrului surprindem un paradox al restaurantelor din comunitatea Gault&Millau: au
reușit să găsească soluții rapide și creative până acum, au încredere în viitor, însă provocările – deși diferite față de
cele din 2020 – sunt la fel de solicitante pentru ei – se confruntă cu o mare lipsă de personal și nu au adus încă
afacerea lor la un nivel sustenabil, iar toamna este sub auspiciul unui posibil val 4 al pandemiei. Ne asumăm, ca și
până acum, rolul de face auzită vocea lor de către iubitorii de gastronomie în România. E un moment bun ca fiecare
dintre noi să conștientizeze valoarea pe care o are decizia de a alege un restaurant. Putem să sprijinim producătorii
locali, bucătarii creativi și curajoși, echipele preocupate de gust, de sezonalitate și de siguranța noastră totodată și să
conturăm o realitate de care să fim mândri – gastronomia locală era deja pe un trend ascendent înainte de
pandemie, ne dorim să o reînscriem pe acea traiectorie. Acum este momentul să conștientizăm că prin decizii
individuale de zi cu zi decidem ce restaurante vor trece cu bine de această perioadă și cum va arăta gastronomia
locală la final de 2021 și în anii următori.”, declară Alexandre Almăjeanu, fondator Gault&Millau România.
"Nazzuro este o companie care garantează performanță pentru viitorul HoReCa. Nazzuro cumulează beneficii
diverse, inovând industria. Să poți servi o apă perfectă pentru băut, rece sau la temperatura ambientală, plată și
carbogazificată, de cea mai înaltă calitate și cu un gust incredibil, pentru zeci, sute sau chiar mii de persoane, fără să
transporți sau să depozitezi, fără să ai nevoie de frigidere sau camere frigorifice, fără nici un fel de deșeuri rezultate
din ambalaje, care să genereze costuri de depozitare și taxe de reciclare – așa sună propunerea noastră. Iar toate
acestea se întâmplă în timp ce vei utiliza ambalaje premium, din sticlă, cu un design creat de specialiști în construcția
brandurilor de top. Nazzuro Aqua este garanția sustenabilității, parte dintr-un efort global de protejare a viitorului
nostru ca planetă. Echipamentele de top proiectate si construite de ingineri reputați din Spania și Italia fac posibilă
crearea unui nou centru de profit pentru HoReCa. Ne bucurăm că în România cele mai premiate restaurante și cei
mai recunoscuți bucătari-șef au ales să servească în localurile lor și chiar să gătească cu apa perfect echilibrată și
purificată Nazzuro Aqua, alăturându-se unor clienți precum lanțuri hoteliere internaționale de vârf la nivel mondial,
care, la rândul lor, aleg Nazzuro Aqua. Credem că viitorul sustenabil si profitabil al industriei HoReCa din România
se va baza și pe Nazzuro ca partener de încredere, pentru fiecare proprietar de business din această regiune și ne
bucurăm să sprijinim Barometrul Restaurantelor dezvoltat de Gault&Millau România și să ne alăturăm eforturilor lor
de sprijinire a industriei.", declară Ioan Bențe, CEO Nazzuro Co.

Concluziile din Barometru se bazează pe ~ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți (bucătari-șef,
manageri, proprietari) ai restaurantelor din comunitatea Gault&Millau din peste 10 orașe din România, analize
cantitative și calitative ale pieței, precum și pe know-how-ul dezvoltat în ultimii ani. Barometrul va fi actualizat
trimestrial, încercând cu fiecare ediție să surprindă cele mai relevante aspecte din evoluția sectorului.
 




1 comentariu

Gault&Millau lansează Barometrul Restaurantelor Gault&Millau din România – ediția III
jonesRebecca
#1 -

Comentariu nou
Post extraordinar! Nu știam despre aceste active și mă voi uita acum la ele! fall guys

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera