De vorba cu Frez, creativii care imbie la cafea si reinventeaza imborcanatele intr-un mod foarte cool

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Sunt creativi si si-au propus sa reinventeze produsele romanesti imborcanate (gemuri, sosuri, siropuri si multe altele), sa le transforme in produse funky si cool, pentru un public pe masura, dar respectand traditia.

Afacerea lor se numeste Frez si ii vizeaza pe toti cei cu "dor de bun". Si nu, nu sunt din Bucuresti, ci din Pitesti, iar produsele le prepara din fructe atent selectionate, crescute local (in judetul Arges), natural si fara chimicale.

Totodata, in afara de imborcanate, cei de la Frez au si o cafea foarte buna, pe care veti incepe sa o descoperiti si in multe cafenele din Bucuresti.

Am stat de vorba cu ei ca sa ii cunoastem mai bine:

4.jpg

Cum a luat nastere Frez? Povestiti-ne un pic despre trecerea de la serviciile creative la productia alimentara:

Frez a luat nastere din dor de bun (nu-i deloc intamplator acest slogan al nostru). Pe scurt: cativa oameni de creatie, sustinuti de familie, au vrut sa reinvie si sa reinventeze bunatatile de pus in camara. Din acest motiv, trecerea de la servicii de strategie si comunicare la servicii de imborcanare s-a produs natural pentru noi: fiind gurmanzi, am cautat sa ne exprimam creativitatea si intr-un domeniu care ne atrage foarte mult. In plus, am vrut sa vedem cum e sa gatesti un brand si pentru tine, nu doar pentru altii.

Am inceput cu o perioada de experimente, perioada in care oamenii de creatie din BrainUP, in timp ce preparau la brandul Frez, mai dadeau fuga prin bucatarie sa vada ce se mai prepara in oale. Suntem pofticiosi cu idei si gusturi diferite si ne-am pus impreuna papilele la treaba si am contribuit la crearea unor sortimente cat mai funky.

Testarea de retete e o treaba foarte fun si atragatoare. Insa, daca vrei sa duci un asftel de proiect mai departe si sa imborcanezi pentru consum, lucrurile devin un pic dificile. Din acest punct intervin factorii de natura fiscala, juridica, sanitara, logistica: de la obtinerea tuturor avizelor necesare unui astfel de business, pana la a gasi furnizori de materii prime de cea mai buna calitate.

1.jpg

Prin ce se deosebesc "imborcanatele" voastre de restul produselor similare de pe piata?

Imborcanatele noastre sunt funky. [mic drop]
Ce inseamna asta: reinventam retetele clasice, we jazz them up. Cautam sa subliniem gustul fructelor sau legumelor prin combinatii de tot felul: gem de zmeura galbena cu vodka, dulceata de pere cu ciocolata, marmelada de portocale cu Cointreau, gem de sfecla rosie cu Beafeater, dulceata de ananas cu nuca de cocos si Bacardiā€¦ Lista e lunga si tot adaugam la ea.

Insa umblam si la sortimentele clasice, precum gemul de capsuni, dulceata de visine, dulceata de cirese amare etc. Majoritatea retetelor vechi spun ca la un kilogram de fruct se pune un kilogram de zahar. Tot testand si experimentand, incercam sa reducem zaharul pe cat de mult putem, sa lasam fructul sa isi faca de cap in borcan.

De asemenea, am umblat si la retetele pentru zacusca. De-aia nici nu le spunem zacusti, ci gustari. Folosim mai putin ulei si preparam diferit totul. De conservanti, coloranti sau alte bazaconii nici nu aducem vorba ca nu punem asa ceva in borcane. Un singur E mare si lat avem: pe cel din numele nostru Frez :P

8.jpg 9.jpg

12.jpg 10.jpg

In afara de gemuri si alte produse "imborcanate" mai aveti si cateva sortimente de cafea proaspat prajita. Ce ne puteti povesti despre cafeaua voastra? Cu ce se deosbeste ea de celelalte marci de pe piata?

Cafeaua este alt domeniu de care suntem foarte pasionati si care ne-a atras de mult timp. Familia a pornit un business in zona vending-ului. Dupa un timp, fiind cu totii atrasi de manufactura, a luat nastere ideea unei prajitorii proprii si acestia au dezvoltat-o.

In ceea ce ne priveste, ideea de cafea nu ne-a dat pace nicio clipa si am creat Frez Coffee. Prajim cafeaua in familie, dupa profiluri care scot iveala ce-i mai bun din boabele de cafea, si o ambalam asa cum ne-am imaginat noi de la inceput. Suntem sustinuti de o experienta bogata in prajirea si consumul cafelei in Romania si de o prajitorie la cele mai inalte standarde.

In portofoliul nostru, un cafegiu regaseste cafele premium, arabica, single origin, precum Ethiopia Sidamo, Costa Rica SHB, Kenya Kilimanjaro si alte origini, dar si blend-uri proprii de arabica si arabica + robusta: Funky Blend, Dandy Blend si Strong Blend.

Un sortiment single origin se poate regasi in portofoliul si altor prajitorii sau cafenele, insa ceea ce difera este profilul de prajire. Acesta este secretul bine pastrat al fiecarui prajitor de cafea. Sortimentele noastre sunt rezultatul unui indelungat proces de perfectionare si de selectie a boabelor, dar si multe experimente cu profilurile de prajire.

5.jpg

6.jpg

Ce inseamna pentru voi sloganul "Dor de bun" de pe etichetele produselor Frez?

Pentru noi, "Dor de bun" are mai multe insemnatati. E vorba de emotie, de nostalgii, de gusturi.
Dorul este despre partea traditionala din brand, cu bunici si obiceiuri vechi. Bun este despre bunatati de toate felurile, iar pentru fiecare, bun e altceva.

Dor de bun este o legatura emotionala pe care fiecare o traduce in felul sau. Fiecare are o imagine diferita in minte si pofte diferite. Dar credem ca fiecare isi astampara dorul de bun la Frez. Dor de bun este si despre acea parte din noi, urbanistii moderni, care se plictiseste repede si care vrea ceva bun, dar diferit de bunul de ieri.

Care este publicul vostru tinta?

Oamenii devoratori de bunatati frezesti sunt genul de persoane care cauta mereu ceva nou si bun, cu care sa isi surprinda papilele. Sunt oameni la fel de fresh precum ingredientele pe care le folosim, la fel de cool precum combinatiile pe care le concepem si doresc sa fie la fel de funky precum a noastra Funky Grandma.

Ca varsta, nu credem dorul de bun are o limita. Chiar am avut bunicute care ne-au sunat dupa ce au primit de la copii bunatati frezesti. In ceea ce priveste bautorul de Frez Coffee, el este curios si dornic sa incerce lucruri noi, stie sa aprecieze aromele si complexitatea unei cafele si apreciaza calitatile unei cafele proaspat prajite.

7.jpg

Care sunt produsele de care sunteti cei mai mandri si de ce?

Uff, greu de spus. Suntem conectati in fiecare etapa de test si productie pana ne indragostim de fiecare sortiment. Degustam fiecare cafea din protofoliul nostru.

Daca e sa alegem cateva, am alege dulceata de grapefruit cu portocale si vanilie, pentru ca are un contrast surprinzator de dulce si amarui. Am alege si dulceata de pere cu ciocolata, pentru ca are gust de bomboane de pom. Pelteaua de porumbe cu mere este ceva ce trebuie sa incerce oricine. Si ne place foarte mult si marmelada de portocale cu Cointreau, pentru gustul dulce-amarui.

Dar avem si produse in test, de care ne-am indragostit de la prima lingurita si, care, daca planetele se aliniaza, le vom lansa cat de curand.

Cafeaua pe care o bem cel mai des este Ethiopia Sidamo. Are o paleta complexa de arome intense si florale. Colombia Supremo este alt sortiment care ne place foarte mult, e foarte potrivit pentru cappuccino.

13.jpg

Unde va gasim? Si care sunt planurile de viitor?

Cei ce vor sa ne gaseasca dintr-un click, o pot face pe Frez.ro.
Cei care vor sa faca o plimbare prin oras, ne pot gasi in Bucuresti, in magazinele Carturesti, in bacanii precum Companion si La Pravalescu, la Delicatese Florescu si avem speranta ca lista va creste cat de curand. In Pitesti suntem prezenti in magazinele Prima Market, La Doi Pasi, in Thea Decor si in ceainaria Craft Tea.

Pe langa noi retete si produse de adaugat in portofoliul nostru, cautam sa extindem spatiul si capacitatea de productie si sa fim prezenti in cat mai multe locatii. In acelasi timp, tot desenam si trecem pe foaie solutii pentru a ne crea propriul punct de desfacere: o cafeanea, o bacanieā€¦ o Frezarie :P.

11.jpg




Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ce fructe va place sa mix & match in iaurt?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera