De vorba cu Frantz Adrian Diaconescu despre fitness, slabit, diete, sport si transformare

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Pe Franz Adrian Diaconescu îl știu de ani de zile, de când scrisese și publicase o carte. De atunci si pana acum, au trecut 5 ani, viata lui s-a schimbat, preocuparile lui s-au mutat in zona transformarilor corporale.

L-am prins, asadar, 5 ani dupa, la un nou interviu, de aceasta data despre puterea transformatoare a sportului. 

Intr-un micro-univers in care stam tot mai mult la birou, tot mai putin prin parcuri si gradini, abia mergem pe jos si gandul de a ne apuca de sala se amana mereu pe lunea viitoare (care ajunge apoi sa fie luna viitoare), am gasit un trigger - se numeste Training Days.

pornim in 3, 2, 1

Despre tine, pe scurt:

Frantz Adrian Diaconescu, Bucuresti.
Fac sport de mic copil: fotbal, kickbox, fitness
In prezent dezvolt programe de transformare corporala, de definire sau de slabire, si programe pentru a dezvolta un spate sanatos. In paralel, particip la maratoane si competitii Ironman.

Ce voiai sa te faci cand erai mic?

Mi-am dorit de mic sa am toate meseriile pe care le vedeam eu a fi cool: pompier, politist, gunoier (in sensul de a face o lume mai curata), fotbalist, kickbox-er. Apoi am trecut la lucruri mai “serioase”: psiholog, PR, marketing, sa organizez si sa prezint evenimente, copywriter, cantaret, producator muzical, dj, poet, jurnalist, blogger, scriitor si sa-mi lansez cartea, sa fiu model, maratonist, triatlonist, sa fiu Ironman, samd. O mare parte dintre aceste visuri mi le-am indeplinit,iar acum cel mai fericit sunt atunci cand ii pot ajuta pe cei din jur prin ceea ce am invatat sa fac.  

Care a fost triggerul care te-a adus in lumea sportului si a nutritiei?

Dintotdeauna am avut o inclinatie spre a face miscare; mereu mi-a facut placere sa descopar parti din mine oglindindu-ma in sport. In aer liber si la sala, in paralel, in vremuri in care instagram-ul si facebook-ul nu existau si astfel sa imi doresc sa bravez in fata cuiva, de obicei singur, ieseam sa imi fac antrenamentul. Nu au existat multe saptamani in viata mea in care sa nu fi facut sport, iar cele care au fost au avut motivele lor intemeiate. 

Ce inseamna Training Days?

Training Days este un program de antrenamente – individuale sau de grup – bazat pe eficientizarea rezultatelor, care urmӑreşte strict obiectivele fiecӑrei persoane prin remodelarea fizicului şi a psihicului.

Programul are o abordare holistică:

  • Identificarea și dezvoltarea calităților fizice 
  • Dezvoltarea mindsetului sportiv 
  • Plăcerea de a face sport 

Training Days este un program pe care l-am dezvoltat in urma anilor de sport din spate, care se poate desfasura acasa, afara – in aer liber – sau la sala și are la bază exerciții din fitness, kickbox si triatlon. De la distanta – prin platforma online – sau alaturi de mine la sala, programul e axat in primul rand pe eficienta, maximizand cea mai importanta resursa pe care o avem in ziua de azi la dispozitie: timpul.

In general, care e motivatia oamenilor care se inscriu in acest program?

Motivatia cel mai des-intalnita este dorinta de a slabi si de a avea un corp normal. Apoi este necesitatea de a face miscare pentru a dezvolta o stare buna a sanatatii; ei au tot felul de probleme de sanatate – inceput de hernie de disc in zona lombara sau cervicala, cifoza, scolioza, probleme cu tensiunea, starea de oboseala continua, stres psihic, samd. Pe locul trei, as pune dorinta de a construi muschi si de a arata bine. Orice te determina sa incepi sa faci sport, e bine. 

Pentru cei care petrec mult timp la birou, ce recomanzi?

Adesea lucrez cu persoane care petrec mult timp la birou. Problemele de coloana apar firesc, ca urmare a multiplelor ore petrecute in scaun in fata calculatorului, mai ales in zonele lombara si cervicala. Mai intai mici dureri, apoi devin tot mai mari. Si se coreleaza cu o stare tot mai accentuata de frustrare, ce vine firesc. E uimitoare capacitatea omului de procrastinare in ceea ce-i priveste propria sanatate. In ultimul ceas incearca sa gaseasca o solutie, iar pentru unii, din pacate, devine prea tarziu si ajung la bisturiu.

Sfatul meu este, in acest caz mai grav, sa nu asteptati ca durerile sa devina tot mai mari si sa luati atitudine acum. Mergeti la doctor, la o consultatie, apoi luati cele mai bune decizii pentru a va “repara”. Coloana e foarte importanta, nu luati in deradere micile semnale care prevestesc dureri mai mari. Nu ignorati semnalele corpului.

In cazul in care va simtiti ok, va reamintesc ca e important la fiecare ora, sau macar la 2-3 ore, sa va ridicati si sa faceti cateva exercitii de intindere a muschilor si a coloanei, 5-10 minute. Plus sa fiti atenti la pozitia pe scaun.

In “Training Days”, cu astfel de persoane lucrez programe atent personalizate, menite sa trezeasca la viata muschii spatelui, sa-i reimprospateze, sa le redea flexibilitatea si sa ii intareasca, astfel incat coloana sa isi redobandeasca o forma sanatoasa. Unele persoane reusesc sa vina la sala sa lucram impreuna, altele prefera sa lucram prin online. 

 

Cateva tips&tricks pe care le putem face acasa, inclusiv sugestii online.

Ce puteti face acasa e sa mancati mai sanatos, in primul rand. Sa renuntati la atat de mult zahar, foietaj, carbohidrati seara si in general masa de seara ar trebui sa fie slaba in calorii, sa bem apa 35 ml / kg corp, sa mancam lent intrucat dureaza 30 de minute pentru creier sa primeasca mesaj din stomac :”m-am saturat” si astfel evitam sa ne ridicam full de la masa. Sa renuntati la alcool si carbogazoase (ocazional, sigur ca le puteti consuma daca va doriti. Atentie totusi la acest “ocazional”) si la prajeala.

Apoi sa incepeti sa va miscati, mersul rapid prin parcuri, alergare. Sa faceti excercitii de baza precum genuflexiuni si flotari, tractiuni. Va sfatuiesc sa va faceti un abonament la sala; mai schimbati energia locului. Sa va odihniti corespunzator.   

Cum te-a schimbat pe tine acest program?

M-a facut mai fericit, intrucat am placerea de a oferi oamenilor care apeleaza la mine ustentilele potrivite pentru a-si atinge targetul, motivandu-I sa trezeasca resurse in interiorul lor pe care nu le credeau existente. Prin fiecare elev simt cum evoluez si invat. E un privilegiu sa ma trezesc in fiecare dimineata si sa-mi pun la dispozitie cunoasterea oamenilor care au nevoie de putin ajutor.

Pentru cei mai lenesi, care spun ca nu le place sa faca sport, ce sfaturi ai?

Nu e pacat sa stii ca pandeste ceva, dinauntrul tau, o putere asteptand sa fie trezita si manifestata in prezentul tau? Una care iti aduce atat de multe beneficii. Nu exista persoana careia sa nu-I placa sa faca sport; pur si simplu nu s-a antrenat cum trebuie alaturi de cine trebuie.

Singura constanta din Univers e transformarea continua; noi suntem miscare si “ruginim” in lipsa ei, devenind “batraniciosi” in plan fizic si psihic.

Veniti sa incercati o luna de sport cu mine; acceptati provocarea de a va dezvolta si pe plan fizic, cu responsabilitate in fata oglinzii. Sportul nu e un iad in care “trebuie” sa coboram trei zile din 7. E o placere care face parte dintr-un lifestyle.

Imi indrum mereu elevii sa se dezvolte pe toate planurile, sa invete mereu, sa fie buni in ceea ce fac la job, sa citeasca, sa se cerceteze spiritual prin introspective, meditatie, sa faca miscare si sa dezvolte relatii inter-personale de calitate. Echilibrul e cheia fericirii. 

La ce ti-a fost cel mai greu sa renunti cand ai facut tranzitia de la viata de dinainte de sport la cea de acum?

Eu am facut dintotdeauna sport. Totusi, o persoana in aceasta situatie, renunta la old habbits care die hard, precum Bruce Willis.

Ce te motiveaza sa mergi mai departe cu acest stil de viata care presupune o rigoare fizica si alimentara?

Motivatia mea e placerea de a fi sanatos si din punct de vedere fizic, aspect care influenteaza si celelalte parti ale mele – psihic sau spiritual –, maximizandu-mi potentialul. N-am intalnit pe nimeni, niciodata, sa fi fost afectat intr-un mod negativ de sport. Si nici n-am auzit asa ceva. Poate doar atunci cand nu il faci inteligent, fara indrumarea unei persoane care te poate supraveghea.

Ce faci cand pleci in vacanta? Mai renunti la unele din reguli?

In vacante incerc sa impac interesele grupului cu cele care-mi corespund mie. Imi fac alergarea sau exercitiile pe care le am in antrenament, dar intr-un interval orar in care nu exista activitate de grup – ca de exemplu dimineata dar nu dupa o noapte de club, daca e cazul. Cred ca e important sa ne bucuram si de prieteni si sa petrecem timp cu ei, sa nu venim impreuna si fiecare sa puna prea mult accent pe rutina sa.

In vacante mai renunt din reguli, pentru placerea de a fi impreuna. Daca grupul face sport, organizez o clasa cu totii dimineata si apoi plecam la hoinareala.

Cel mai mare reward pe care l-ai obtinut in Training Days este...

Ajutorul dat multor oameni intr-a-si atinge teluri la care nici nu indrazneau sa aspire. Daruirea unui nod mindset, cu o incredere care ii ajuta sa straluceasca mai mult, imbunatatirea vietii lor m-a facut mereu fericit si imi aduc aminte cu placere de fiecare. Asa dorm bine noaptea si tot asa ma si trezesc.

Despre Franz, pe scurt:

Fac ce-mi place si eficientizez timpul fiecarui elev prin programe axate pe rezultate.

Melodia pe care o asculti pe repeat: Tupac - Changes

Daca ai putea sa iesi in oras cu un personaj dintr-un film: cu cine si de ce? Cu Morgan Freeman, sa vorbim despre Univers si secretele matematicii ce-I sta la baza.

Locul preferat din Bucuresti: cofetaria Liane, de pe Floreasca 49A, pentru produsele delicioase si indulcite natural.

Bucurestiul este …. ceea ce vrea fiecare sa vada in el.




2 comentarii vrei sa comentezi?

De vorba cu Frantz Adrian Diaconescu despre fitness, slabit, diete, sport si transformare
LuizSouza
#1 -

Comentariu nou
Amazing Information. I really Like it. cheat droid xmodgames droid4x
De vorba cu Frantz Adrian Diaconescu despre fitness, slabit, diete, sport si transformare
temple run
#2 -

Comentariu nou

The exercises you share are good and good for your abdominal muscles. I have learned many things, Thank you very much.
<a href="http://happywheels4.com">happy wheels</a >

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera