Cum va fi construit tunelul rutier care va trece pe sub Palatul Parlamentului si va face parte din Bulevardul Uranus

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Bucurestenii vor putea trece pe sub Palatul Parlamentului cu masina daca se va aproba proiectul de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic zonal care prevede construirea unui tunel, care va faca parte din tronsonul II al Diametralei Nord - Sud - Bucuresti.

PUZ -ul, s-a aflat in dezbatere publica pe site-ul PMB pana pe 7 ianuarie, iar vineri, 10 ianuarie, si luni, 13 ianuarie, de la ora 11 sunt organizate la sediul Primariei Municipiului Bucuresti sedinte de dezbateri publice pentru dezbatere proiectul prin care se va face dublarea Diametralei Nord - Sud - Bucuresti tronson II include strada B.P. Hasdeu - Strada Uranus - Calea Rahovei, din Sectorul 5, si are o suprafata de aproximativ 40 de hectare.

Zona analizata si reglementata prin PUZ se afla in intravilanul Municipiului Bucuresti, pe teritoriul administrativ al Sectorului 5, la limita de vest a zonei centrale in lungul tronsonului II de la intersectia cu strada B.P. Hasdeu cu Splaiul Independentei pana la intersectia cu Bulevardul Tudor Vladimirescu si Soseaua Viilor.

Este vorba de realizarea unui nou ax major nord - sud intre Piata Victoriei si Palatul Parlamentului, cu prelungire spre cartierele sudice ale Capitalei, pe traseul Buzesti - Hasdeu - Uranus, prin care se urmareste reducerea traficului rutier pe arterele istorice Calea Victoriei si bulevardele Lascar Catargiu, G-ral Gheorghe Magheru, Nicolae Balcescu, I.C. Bratianu si Dimitrie Cantemir precum si asigurarea legaturii intre cele mai importante institutii ale statului: Guvern, Parlament, Presedintie, Ministerul Apararii si Catedrala Patriarhala.

Cei de la PMB precizeaza ca mai doresc si imbunatatirea infrastructurii, cresterea performantei transportului public prin modernizarea liniilor de tramvai si incurajarea transportului alternativ ecologic prin prevederea pistelor pentru biciclete, precum si realizarea unor spatii publice de calitate corespunzator dimensionate pentru preluarea fluxurilor pietonale si de aprovizionare.

Potrivit documentelor care au fost puse in dezbatere publica la capitolul probleme se mentioneaza "solutia urbanistica propusa reprezinta posibila rezolvare a traversarii curtii Parlamentului, situatie speciala ce presupune conditii tehnice si de securitate deosebite".

Astfel ca legatura dintre jumatatea de nord si cea de sud a zonei centrale se va face pe traseul Piata Victoriei - strada Buzesti - strada Berzei - strada Vasile Parvan - strada B.P. Hasdeu - strada Uranus - Calea Rahovei - Piata Chirigiu.

Tinand cont de lungimea traseului ca si de problemele total diferite pe care le implica zona de nord de Dambovita comparativ cu cea de sud, s-a realizat un regulament.

Astfel ca regulamentul prevede ca in "perimetrul delimitat de str. Izvor la nord si vest, Calea 13 Septembrie la sud si cladirea Parlamentului la este, constructiile si amenajarile noi sunt posibile doar in baza unui concurs public de arhitectura, urbanism si amenajare peisagera.

Totodata pentru al doilea tronson se va contrui un pasaj subteran, cu 3 benzi pe fiecare sens de circulatie si spatii de siguranta.

Traseul intra in subteran aproape de intersectia cu bulevardul Natiunilor Unite si iese dupa intersectia cu Calea 13 Septembrie, in dreptul strazii Sirenelor.

Ce se mai face:

  • latirea podului Hasdeu peste Dambovita la un profil de 38 de metri
  • stabilirea pentru B.P. Hasdeu a unui profil de maxim 42,3 metri
  • reglementarea circulatiei, prin introducerea unui sens giratoriu in intersectia Bulevardul Natiunilor Unite, Strada Izvor si Strada B.P. Hasdeu
  • amplificarea profilului Strazii Izvor
  • traversarea incintei Palatului Parlamentului cu un tunel rutier subteran cu acces din strada B.P. Hasdeu la 71 m cota terenului si iesire in strada Uranus la 86,5 m cota terenului. Insa se vor proteja lucrarile speciale aflate in subteran in zona cladirii Parlamentului si coridorul va fi dotat cu sisteme speciale de avertizare (in caz de incendiu, fum sau alte evenimente deosebite).
  • stabilirea pentru Strada Uranus intre intersectia acesteia cu Calea 13 Septembrie si Strada Sabinelor a unui profil transversal de 51,8 metri

Pentru toate acestea se vor defrisa un numar de 196 de arbori, iar la sfarsitul lucrarilor se vor planta arbori in compensare iar zonele verzi vor fi refacute acolo unde va fi posibil.

In luna octombrie 2013, lucrarile la Bulevardul Uranus erau gata doar pe un sfert desi termenul de finalizare era sfarsitul lunii octombrie. Mai mult chiar pana la acea data s-au cheltuit 55 milioane de euro pentru 3 kilometri de drum. Primaria Bucuresti promite ca primul tronson va fi deschis circulatiei rutiere pana la sfarsitul lunii ianuarie, dupa ce in prealabil, vineri 10 ianuarie, se fac primele teste pe liniile de tramvai.

Tot pentru construirea acestui bulevard Hala Matache a fost demolata la sfarsitul lunii martie. Primaria Bucuresti anunta atunci ca este de fapt o relocare, care s-a facut pe baza unei autorizatii. Drept urmare s-a iscat un mare scandal: Cum s-a ajuns la demolarea Halei Matache si cine este de vina.




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera