Copiii intre 3-15 nu vor mai avea voie sa apara in reclamele la alimente

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Consiliul National al Audiovizualului a decis in sedinta de astazi ca minorii cu varste intre 3 si 15 ani sa nu mai apara in reclamele la alimente. Decizia forului audiovizual va intra in vigoare la sase luni de la data publicarii.

Noua prevedere legala obliga la respectarea legislatiei doar radiodifuzorii licentiati in Romania (de exemplu Pro TV, Antena 1, Antena 3, Prima TV sau Kanal D), nu si televiziunile licentiate in afara tarii.

Aceasta noua prevedere este parte a mai multor modificari ale Codului de reglementare in audiovizual, initiata de membrul CNA Radu Herjeu, in toamna anului trecut.

Propunerea ce vizeaza aparitia copiilor in reclame la alimente a venit din partea lui Valentin Jucan.

Ce spune noul articol: „Sa nu incurajeze consumul de alimente prin folosirea in publicitate a minorilor cu varste intre 3 si 15 ani”

Decizia a venit dupa ce articolul initial propus de Valentin Jucan, ce interzicea aparitia minorilor de pana la 18 ani, a fost in dezbatere publica, iar mai multe institutii sau companii au venit cu amendamente. Printre acestea se numara Romalimenta, Asociatia Internationala a Publicitarilor (IAA), sau Consiliul National al Publicitatii (RAC), dar au venit cu propuneri si Pro TV sau Kaufland.

Valentin Jucan, membru CNA, cel care a initiat propunerea, a explicat pe pagina sa de Facebook:

„Am sustinut aceasta modificare fiindca este esentiala introducerea unei discipline in publucitate, in raport cu minorii si cu rolul pe care parintele il are. Aceasta noua norma vine ca urmare a lipsei in societate a educatiei alimentare si, din pacate, a responsabilitatii celor isi promoveaza produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor. Protectia superioara a minorului este esentiala intr-o societate imatura in domeniul responsabilitatii alimentare.”

Valentin Jucan: „In Suedia nu a trebuit sa se ajunga in situatia in care suntem noi acum, fiindca publicitarii si reprezentantii companiilor care comercializeaza produse alimentare au considerat ca nu este etic sa se foloseasca de copii. Au considerat ca nu e cazul sa se foloseasca de copii atunci cand comercializeaza carne sau cand comercializeaza, de exemplu, ca avem in Romania un exemplu la un blender”.

Petre Dinca, reprezentant CNA: „Confirm argumentul adus de domnul Jucan, insa informatia nu este completa, pentru ca au adoptat o astfel de regula mai stricta, interzicand publicitatea la copii, dar s-au trezit cu un alt fenoment. Radiodifuzorii lor comerciali au preferat sa migreze in Marea Britanie si si-au luat licenta de acolo si (Suedia - n.r.) a intrat intr-un litigiu cu Marea Britanie pentru ca incercau sa sustina ideea ca au ocolit, prin faptul ca s-au pus sub jurisdictie britanica, legislatia suedeza. Concluzia judecatorului a fost ca Suedia are dreptul sa adopte reguli mai stricte, dar nu poate impune altor radiodifuzori si nu pot face nimic pentru a bloca accesul publicului suedez la publicitatea pe care o vedeau pe canalele de straine.”

Gabriel Tufeanu: „Cred ca s-a ajuns in situatia aceasta din cauza faptului ca s-a depasit la un moment dat acel prag. Daca fiecare producator avea grija, chiar nu avea sens discutia. Noi chiar nu putem reglementa pentru fiecare speta si fiecare produs in parte.”

George Chirita, seful ARCA: „Daca la noi ar intra in vigoare o asemenea reglementare, toate canalele romanesti ar fi private de a fi difuzate asemenea spoturi (...). In acelasi timp, radiodifuzorii care sunt retransmisi prin cablu in Romania nu vor avea asemenearestrictiisi sunt undeva la 70 la suta cei care sunt retransmisi in cablu in Romania fara sa aiba licenta la noi.

Consiliul Concurnetie analizeaza astfel de situatii cu foarte mare atentie. Este foarte clar ca radiodifuzorii straini vor putea sa difuzeze in continuare spoturi care contin minori in realizarea lor, iar pe de alta parte anuntatorii se vor directia catre acei radiodifuzori si nu catre cei romani care vor fi privati de o buna parte a pietei care le era accesibila. Cred ca la Consiliul Concurentei o asemenea tema poate sa fie foarte serios analizata.”




1 comentariu vrei sa comentezi?

Copiii intre 3-15 nu vor mai avea voie sa apara in reclamele la alimente
reparatii frigidere
#1 -

Comentariu nou

Sunt situatii cand trebuie sa existe o limita ,nu stiu care dar trebuie protejat copilul asta este sigur. cu respect.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ce fructe va place sa mix & match in iaurt?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera