Cand lauda si sumele cu multe zerouri nu sunt de ajuns. Astazi, Apple Shop Crangasi

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Inca de la inceput, vrem sa facem o precizare. Nu suntem experti, nu avem pretentia ca suntem asi in tehnologie, ceea ce urmeaza este experienta unor oameni care cunosc si folosesc in mod curent produsele Apple si au fost curiosi sa vada cum arata pe bune primul Apple Shop din Romania, dincolo de toata valva de PR din zilele premergatoare deschiderii.

Shopul se afla in incinta eMag din Crangasi si are 120 de mp. Ca sa stiti la ce ne referim, declaratiile oficiale spun ca investitia a fost un milion de dolari, iar numarul angajatilor este de 55.

Recunoastem din prima, am ramas dezamagiti, ne asteptam la ceva mai mare sau macar mai personalizat, insa Apple Shopul inseamna, de fapt, trei mese si doua rafturi.

E drept, nu ne asteptam sa gasim experienta din magazinele Apple Store, pe care le-am vizitat deja in tari ca SUA, Anglia, Franta sau Austria. Un Apple Store e ceva diferit de un Apple Shop. Diferenta este ca Store-ul apartine lui Apple iar Shopul e un fel de franciza Apple data unui vanzator local, emag, in cazul de fata.

Insa nici nu ne asteptam la ceva banal, in genul a ceea ce stiam ca gasim deja la magazinele Istyle, de exemplu, un alt reseller Apple in Romania de ceva ani buni deja.

Citisem ca Apple Shop vinde experienta Apple, deoarece produsele companiei se gasesc deja peste tot. In opinia noastra, experienta unui brand tine si de felul in care acesta se prezinta in fata publicului, ce ofera aceasta "impachetare" si  cu ce ramai de pe urma acestei experiente.


Apple Shop de la emag. Pustiu

Ori, la Apple Shopul din eMag, care e amplasat destul de incomod intr-un cartier secundar al Bucurestiului, nu prea poti sa te bucuri de cine stie ce experienta pentru ca spatiul nu iti spune mai nimic. Poate si pentru ca atunci cand am fost, nu erau clienti in magazin - in jurul pranzului intr-o zi banala de lucru.

Bine, nu avem pretentia unui magazin ca cel de pe 5th Avenue din New York, dar macar ceva la nivelul valvei care s-a produs in ziua deschiderii, care, conform PR-ului, ar fi generat cozi inainte de deschidere.


Apple Store, 5th Avenue - sursa

Un alt lucru cu care reprezentantii magazinului s-au laudat au fost cei 55 de angajati, special instruiti pentru a raspunde nevoilor clientilor. Nu stim unde sunt acesti 55 de oameni, pentru ca atunci cand am fost noi acolo...nu era nimeni.

Desi ne asteptam sa fim intampinati cu celebrul/enervantul "buna ziua, cu ce va putem ajuta?", nu ne-a intrebat nimeni de sanatate. Era pustiu in Apple Shopul din Crangasi!

Am vrut sa fim proactivi si sa cerem cateva informatii, un angajat eMag, din vecini, ne-a promis ca "va veni un coleg imediat", insa nici dupa un sfert de ora nu venise nimeni.  

Deci trainingul (care probabil a inclus si zbor la Business Class la Cupertino, altfel nu ne explicam cum s-a ajuns la milionul de dolari investiti) nu a dat roade.

Asa ca am inceput sa ne informam singuri si sa testam device-urile expuse. Asta e motivul si pentru care ne place sa mergem in magazinele Apple, e ocazia de a testa "live" produsul pe care vrei sa il cumperi. Insa asta se poate face inclusiv intr-un magazin de telefonie mobila care vinde si telefoane Apple, de exemplu.

Cat despre produse, nimic suprinzator pentru utilizatorii de produse Apple. Sunt expuse Iphone-urile 5, 5c, 6, 6 plus (cel din urma avand pretul de 4499 RON la 64 de GB si 4799 RON la 128 GB). Ipad mini (1999 si 2099 RON), Ipad air (2499 RON la 32 GB), Macbook (6999 RON la 256 GB si 7999 la 512 GB), Macbook air, iMac (8999 si 9499RON) si Mac mini (2599 si 4999 RON).

Noile modele de telefoane 6S, anuntate acum cateva saptamani, nu le-am vazut dar nici n-am avut pe cine sa intrebam de disponibilitatea lor.

Experienta Apple, asa cum a fost inteleasa de investitorii romani, nu aduce nimic nou, Apple Shop-ul e doar un magazin banal de cartier. Am inteles, este un spatiu unde poti vedea "cu ochii tai" produsele Apple, insa asta poti face si il alte magazine in oras, nu e nici o diferenta, in afara cartierului.

In orice caz, chiar nu vedem de ce cineva s-ar duce pana in Crangasi ca sa vada Apple Shopul, alaturi de masini de spalat si uscatoare de par din showroomul emag de langa.

Poate doar pentru eventuale preturi mai mici sau reduceri periodice, avand in vedere ca emag are un statut de Apple Reseller Premium iar celelalte magazine din Bucuresti sunt Reseller Premium autorizati. Statutul se obtine in functie de cifra de afaceri a fiecarui partener Apple.

Insa pentru preturi mai mici (daca o fi cazul, noua nu ni se par mai mici) nu trebuie sa bati drumul pana in Crangasi, le gasesti online mai degraba. Online e mereu mai simplu, conform sloganului emag.

Voi ati fost?





Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera