Bugetul PMB pe 2014 a fost aprobat - Ce transformari radicale se vor face cu banii in Bucuresti

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Bugetul Capitalei pe 2014 a fost aprobat aproape de miezul noptii, dupa ce in cursul zilei de joi pe la ora 16.00 consilierii municipali au luat o pauza de mai multe ore, fara sa acorde votul. Este vorba de un buget contestat de mai multe ONG-uri, care sustin ca este un buget cu probleme.

Pe de alta parte, Sorin Oprescu se lauda ca bugetul pe care l-a propus si a fost aprobat in noaptea de joi spre vineri (27 februarie) este unul care acopera toate zonele de interes pentru o Capitala europeana.

Citeste analiza - Ce probleme are bugetul pe 2014 al PMB propus de Sorin Oprescu.

Desi pana acum experienta ne-a dovedit ca promisiunile sunt una si faptele cu totul altceva, va mentionam totusi lista cu proiectele pe care edilul sef spune ca le va face cu banii din bugetul pe acest an.

Are obiective clare: dezvoltarea orasului, functionarea lui, dar in acelasi timp protectia cetatenilor, nu doar prin subventiile acordate la energia termica si pentru transportul in comun, ci si prin sustinerea celor 19 spitale aflate in administrarea Primariei Capitalei, a caselor de batrani si a creselor de copii. Sigur ca investitiile reprezinta o componenta importanta a previziunilor bugetare pentru acest an, de aceea sunt alocate sume consistente pentru cele doua spitale aflate in constructie, Foisor si Gomoiu, pentru finalizarea podului Mihai Bravu, pentru infrastructura sportiva atat de necesara unei capitale, ma refer la sala polivalenta, academia de tenis si patinoar, pentru reabilitarea strazilor si bulevardelor aflate in intretinere. Pentru ca tinta noastra este sa avem grija ca bucurestenii sa duca o viata cat mai civilizata. Printre cele mai importante proiecte prevazute in bugetul propriu al Municipiului Bucuresti amintim: spitalele “Dr. Victor Gomoiu” si “Foisor”, pasajul rutier suprateran Mihai Bravu, patinoarul Mihai Flamaropol, Sala multifunctionala si Academia de Tenis din complexul sportiv “Lia Manoliu”, pasajul Piata Presei Libere si a doua etapa a bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus, Vasile Parvan – intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu.

Pe lista se afla proiecte controversate, care cu siguranta vor starni nemultumirea multora si aici mentionam Pasajul de la Piata Presei (Ordinul Arhitectilor cere Primariei Bucuresti sa renunte la pasajul de la Piata Presei).

Totodata ne declaram surprinsi ca pe lista este inclus patinoarul Mihai Flamaropol, luand in considerare ca in urma cu aproximativ 2 saptamani oficiali din Primaria Municipiului Bucuresti declarau ca "nu se deschide pentru ca ar fi tardiv".

Pentru a raspunde unei necesitati stringente de amenajari sportive publice, Municipiul Bucuresti isi propune refacerea si modernizarea actualului patinoar Mihail Flamaropol si realizarea unui patinoar modern pentru sporturi pe gheata, dotat si echipat la standarde inalte de calitate si integrarea sa, atat in circuitele competitionale internationale, cat si intr-un circuit sportiv public permanent. In scopul integrarii armonioase in parc, se are in vedere amenajarea unui acoperis verde al constructiei si accesul publicului, permitand astfel o priveliste panoramica asupra ansamblului, a mai declarat Sorin Oprescu.

Patinoarul va avea o suprafata desfasurata de aprox. 9500 mp, cu o capacitate de 3100 locuri, inclusiv VIP. De asemenea, acoperisul viitorului patinoar va fi pietonal, sub forma de relief artificial orientat spre lacul din imediata vecinatate. Pe teren se va asigura si o zona de parcare in aer liber pentru aprox. 82 autoturisme.

Valoarea estimata a investitiei este de 108.574 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 24 de luni.

Ce alte proiecte se vor face in Bucuresti in 2014...

1. Anul acesta vor continua lucrarile de modernizare si echipare a Spitalului Clinic de Copii “Doctor Victor Gomoiu” si costurile pentru realizarea acestuia sunt finantate integral de Primaria Capitalei. Noul spital va avea sase etaje, o capacitate de 278 de paturi, si o crestere a numarului de sali de operatie de la 2 existente la 10. De asemenea, noua unitate medicala va avea o parcare cu o capacitate de 119 locuri, dintre care 5 pentru ambulante.

In anul 2013 s-au executat lucrari de structura (etajul 6 inclusiv), in 2014 se vor continua lucrarile de structura, finisaje, instalatii, furnizare de echipamente medicale, iar in anul 2015 lucrari de retele exterioare, drumuri in incinta, parcari, furnizare de echipamente medicale, testare si dare in folosinta.



2. De asemenea, se fac lucrari de reabilitare si modernizare la Spitalul Clinic de Ortopedie-Traumatologie si TBC Osteoarticular "Foisor", plus dotare cu aparatura si echipamente performante.

Incinta se va restructura in mai multe etape succesive, pe urmatoarele principii: pastrarea cladirii cu valoare arhitecturala (Corp A) la care se vor realiza lucrari de consolidare, restaurare si refunctionalizare si desfiintarea celorlalte cladiri din incinta care nu au valoare istorica sau ambientala si care, datorita sistemului structural si degradarilor inregistrate, nu pot fi refunctionalizate in conditii de eficienta.

Pe terenul din incinta care va deveni liber in urma lucrarilor de desfiintare vor fi integrate corpuri noi de cladire cu o distributie functionala adecvata activitatilor spitalicesti si care vor fi in legatura cu corpul de cladire mentinut.

3. In ceea ce priveste Sala Multifunctionala Complex Sportiv “Lia Manoliu”, propunerea de investitie consta in construirea unei ARENE MULTIFUNCTIONALE la nivelul standardelor internationale contemporane, pe un teren aflat in proprietatea Municipiului Bucuresti, avand suprafata de 4,5 ha , din cadrul Complexului Sportiv Lia Manoliu.

Proiectul are ca obiectiv principal organizarea de Campionate Internationale, europene si mondiale, pentru diferite discipline sportive precum gimnastica, handbal, baschet, volei, tenis, fotbal de sala, badminton, tenis de masa, dresura de cai, echitatie, sport BMX, supercross, tir, atletism, escalada, dans sportiv, scrima, lupte, judo si diverse sporturi de lupta, haltere, sarituri la trambulina, etc., sporirea numarului de spectacole si concerte oferite de celebritati de mare anvergura, imbunatatirea conditiilor in domeniul ospitalitatii corporatiste si a sponsorizarilor.

 Sala multifunctionala va avea o capacitate de maxim 12 000 locuri iar valoarea estimata a investitiei este de 297.003 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 24 de luni.



4. Un alt proiect necesar Capitalei este Academia de Tenis- Complex Sportiv “Lia Manoliu”. Terenul vizat este in Complexul Sportiv Lia Manoliu in imediata vecinatate a Arenei Nationale pe fosta platforma de prefabricate si organizare de santier a stadionului, santier ce si-a incheiat activitatea.

Proiectul presupune amenajarea a 6 terenuri de tenis dotate cu gradene pentru 1300 spectatori,vestiare cu grupuri sanitare, punct de alimentaţie publica, cabinet medical si grupuri sanitare. Valoarea totala a investitiei este de 6.209 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 6 de luni.



5. De asemenea, Primaria Municipiului Bucuresti are in plan construirea pasajului rutier subteran “Piata Presei Libere”, pasaj ce subteran are ca scop fluidizarea circulatiei pe cele doua directii predominante, cu reducerea timpilor de asteptare, cu efecte propagate in intreaga zona centrala si imbunatatirea factorii de mediu prin reducerea noxelor.

Proiectul presupune construirea pasajului din Soseaua Bucuresti-Ploiesti cu 2 benzi de circulatie si care se vor bifurca intr-un pasaj cu 2 benzi de circulatie spre Soseaua Kiseleff si o ramura cu o banda de circulatie largita spre Bd Marasti.
Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri (cu tot cu rampe) si va fi realizat in asa fel incat traficul din zona sa nu fie intrerupt pe perioada desfasurarii lucrarilor. De asemenea, vor fi realizate lucrari de deviere si protejare a retelelor de utilitati din zona.

Pana in present, au fost finalizate serviciile de proiectare si s-au obtinut avizele necesare. De asemenea, a fost aprobat PUZ-ul de catre CGMB si s-au facut modificarile proiectului tehnic pentru a permite galeriilor de metrou care vor asigura legatura cu Orasul Otopeni sa subtraverseze pasajul rutier.

6. Nu in ultimul rand, este necesara realizarea celei de-a doua etape a Bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus- Vasile Parvan – intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu. Aceasta etapa va include un tunel subteran, sub Dealul Parlamentului, intre cladirea Parlamentului si viitoarea catedrala a Mantuirii Neamului. Tunelul va incepe din str. Izvor cu iesire pe str. Uranus, imediat dupa subtraversarea b-dului 13 Septembrie si va facilita circulatia catre zona de sud, sud-vest.
Planul Urbanistic Zonal se afla procedura de avizare.

Proiecte incepute care vor fi continuate...

La pasajul rutier suprateran Mihai Bravu au fost reluate lucrarile luna aceasta, dupa ce au fost incetinite pe perioada caderilor de zapada, cand s-a asigurat mentenanta santierului si au fost luate masurile pentru siguranta circulatiei. 118 oameni lucreaza zilnic la definitivarea primului pod din directia Piata Sudului-Mihai Bravu-Dristor iar ultimele segmente de arc ale podului metalic au fost montate. In paralel, muncitorii executa lucrarile necesare pentru ridicarea celui de-al doilea pod.

Pasajul este compus din doua poduri supraterane paralele si rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.

Primul pod este realizat in proportie de 75% si are ca termen de finalizare perioada aprilie-mai 2014. Lucrarile la cel de-al doilea pod al pasajului au ca termen luna aprilie 2015.

Proiectul presupune realizarea a doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti), de cate 2 benzi de circulatie pentru fiecare sens.

Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:

De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersecţiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.

Firma care se ocupa de lucrari este Astaldi S.P.A. – ASTALROM S.A., iar valoarea contractului este de 126.877.289,43 lei fara TVA.

Pe aceeasi tema:



Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Terasa mea preferata in 2017 este ...
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera