Trilulilu..lilu...lilu - de vorba cu Sergiu Biris

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Primul lucru pe care cunoscatorii de internet din Romania il asociaza cu Trilulilu este "un YouTube romanesc". Adica un site de videosharing, care gazduieste filmuletele noastre de zi cu zi, fie ca sunt facute cu telefonul acasa, fie ca le-am inregistrat de la tv.

trilulilu

In ciuda tuturor criticilor, Trilulilu a fost construit de la zero (primul brainstorming a avut loc pe 1 noiembrie anul trecut si site-ul s-a lansat la inceputul lui 2007) si a devenit in foarte scurt timp un brand in online-ul romanesc.

Intr-adevar, conceptul nu este nou (YouTube fiind unul din miile de exemple de produse similare), dar gradul de implicare al baietilor de la Trilulilu se vede de la o posta. Trilulilu, cu sloganul "vezi, auzi, dai mai departe", pare printre putinele proiecte romanesti facute cu pasiune, nu neaparat doar din dorinta de a scoate cat mai multi bani, cat mai repede. Dimpotriva. Site-ul a fost lansat in ianuarie si a reusit sa stranga pana acum o comunitate destul de mare de utilizatori si prieteni.

Dar de ce am pune filmulete pe un site romanesc si nu pe unul cu traditie?

In primul rand pentru ca "limba noastra-i o comoara" si suntem patrioti. Ne place sa citim instructiuni in frumosul nostru grai si ne e mai usor sa ne intelegem cu altii.

Un alt avantaj incontestabil este cel al comunitatii care se formeaza, pe unii poti sa-i cunosti, sa te imprietenesti, sa iesi la un suc. Comunicarea intre useri e mai usoara si nu numai intre ei. Fondatorii Trilulilu isi cunosc userii, comunica mai bine cu ei, le raspund mai rapid cererilor, chiar spunand ca target-ul sunt romanii.

In povestea Trilulilu intervine in doua cazuri Neogen, monstrul mai putin sacru al net-ului romanesc. Daca la inceput a vrut sa cumpere produsul cu 80.000 euro, s-a gandit apoi ca de ce sa dea banii degeaba cand poate sa-l copieze bucata cu bucata? Asa a si facut, lansand club.neogen.ro, un site fara identitate, zicem noi, care nu se apropie nici pe departe de coada crocodilului.

Pe Trilulilu va puteti uploada deci nu doar filmele, ci si fotografiile sau fisierele audio si, mai nou, puteti avea chiar propriile show-uri (cum avem noi, de exemplu:) ). Tot asa, puteti participa la concursuri, unul dintre ele fiind sustinut de prietenii crocodilului de la Antene, constand in imitarea cat mai haioasa si fidela a lui Mandruta si a Sandrei Stoicescu.

Si pentru ca, asa cum am mai zis, Trilulilu e un site cu personalitate, ne-am gandit ca cea mai buna incheiere a prezentarii noastre ar cateva raspunsuri pe care ni le-a dat Sergiu Biris, unul dintre crocodilii sefi. :)

Cat timp ati muncit inainte de a lansa Trilulilu?

Am muncit aproximativ doua luni si jumatate pentru a fi gata de lansare, insa dupa cum ne asteptam, am avut mai mult de munca dupa lansare deoarece am primit o multime de sugestii si feedback pentru imbunatatirea site-ului. As zice ca perioada de dinaintea lansarii a fost doar varful iceberg-ului.


Care sunt principalele puncte de diferentiere fata de site-uri similare de videosharing, atat din .ro, cat si straine?


Cred ca principalul punct de diferentiere este felul prin care utilizatorii se identifica cu Trilulilu. Trilulilu promoveaza spiritul de gasca, prietenia si flexibilitatea, in opozitie cu atitudinea de corporatie specifica altor site-uri de profil. 

Din punct de vedere tehnic avem resurse competitive, viteza foarte buna de incarcare a fisierelor si o mai mare usurinta in utilizarea platformei. Un alt punct important este faptul ca sprijinim si promovam realizarea de continut autohton si original.

Am lansat de curand sectiunea Shows unde oricine poate avea propria emisiune video online sau podcast. Ii ajutam pe cei care au idei originale chiar din punct de vedere logistic sau financiar. 


De ce ati facut Trilulilu? Era nevoie de un astfel de site in .ro?
 

Am hotarat sa facem Trilulilu deoarece era cu siguranta nevoie de un astfel de site in Romania dar mai ales eram siguri ca putem realiza ceva de calitate deoarece aveam o experienta in realizarea de proiecte web complexe. 


Am vazut ca aveti si continut propriu, show-urile voastre sau tot felul de concursuri, filmari. E un impuls dat userilor, o forma de comunicare sau va amuzati?


Chiar daca suntem Trilulilu, proiectul este pe cat se poate de serios. Nu facem nimic doar pentru amuzamentul propriu. Daca ar fi asa, ar fi o distractie mult prea scumpa.  Sprijinim cu orice mijloace realizarea de continut deoarece exista un mare potential neexplorat in acest sens. Cred ca romanii pot realiza continut de calitate insa nu au avut un loc unde sa se “desfasoare” pana acum. De aceea le oferim tot sprijinul de care au nevoie si ii motivam.


Care e raportul - vizitatori/creatori de continut? 


Un procent de 7% din utilizatori fac upload la fisiere insa creatorii de continut sunt in continuare intr-un procent mult mai mic. Suntem insa la inceput de drum si cu siguranta procentul va creste.


De ce ati refuzat oferta Neogen?

Oferta Neogen nu a fost singura pe care am refuzat-o. A fost prima si cea mai mediatizata, insa am refuzat si sume mai mari decat ce au oferit atunci. Motivul pentru care am refuzat ofertele a fost faptul ca nu am cautat o vanzare rapida ci o dezvoltare pe termen mediu a site-ului. Abia daca am reusit sa realizam 20% din ce ne-am propus inainte de lansare. 


Ce parere aveti de faptul ca ati fost copiati? Va enerveaza sau e o confirmare a faptului ca faceti ceva misto?


Nu ne enerveaza. Ma bucur ca suntem un model de urmat. Fiecare are dreptul sa faca ce vrea. Sa fie sanatosi!

In momentul asta va acoperiti cheltuielile sau inca aduceti bani de acasa?

Inca aducem bani de acasa :)


Ce incurajati mai mult: crearea de continut propriu sau preluarea, sa zicem, a unor fragmente din emisiunile Tv sau din seriale?


Cu siguranta incurajam mai mult crearea de continut. Exista potential in realizarea de continut original si vrem sa fim un vehicul de promovare a acestuia. 


Ati avut pana acum probleme cu copyright-ul?


Deocamdata nu au existat conflicte majore. Disputele pe care le-am avut s-au rezolvat pe cale amiabila. Lumea intelege ca pe langa faptul ca suntem un site de sharing suntem si o platforma de comunicare si promovare.



Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Terasa mea preferata in 2017 este ...
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera