"The Island" dupa Gellu Naum

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Doar ce s-a consumat de dimineata la Carturesti discutia cu Ada Milea si Alexandru Balanescu despre proiectul comun "The Island."

Discutie este nu mai mult decat un substantiv standard folosit in asemenea imprejurari. Oamenii se intalnesc, interactioneaza, pun intrebari... li se povesteste mult si bine despre proiecte, planuri si intentii. Corect?

Gresit. Aici s-a tacut. Dar nu oricum. S-a tacut lung, cu obstinatie, cu greutate, cu tact... Sau cu tactica.

Si in timp ce se tacea astfel cei 6, 7 fotografi prezenti se tavaleau, la propriu, pe pardoseala ceainariei din Carturesti incercand sa le surpinda invitatilor chipurile si expresiile... tacute.

Aparatele tacaneau, bazaiau, clipoceau cate 4 flash-uri pe secunda, fasaiau firele de la camerele de filmare si in toata zumzaiala asta semi-surda, cei doi invitati nu spuneau...nimic.



Atat de mult s-a tacut incat in final inevitabil au pufnit cu totii in ras, iar Ada Milea a cerut un aparat de fotografiat "sa am si eu ceva de facut." In fine, s-a depasit momentul de stanjeneala, cineva dintr-un colt si-a asumat rolul de facilitator si a invitat spectatorii sa adreseze intrebari.

- Pai... a baiguit cineva, io stiu... spuneti-ne si noua pe scurt asa...despre acest tandem, proiect, cateva vorbe...
- Este deja tot ce va intereseaza pe pliantele xeroxate de la usa, cred ca toti v-ati luat deja, a rezolvat-o scurt misteriosul facilitator...

Din nou rasete si o usoara stinghereala, abia intr-un tarziu dl. Al. Balanescu a inceput sa glasuiasca moale si taraganat povestea proiectului "The Island" si cum "s-au nimerit" in el.

Dansul a vorbit despre intentia de a o "introduce pe Ada publicului britanic" cele 3 concerte deja sustinute in Anglia avand succes foarte mare. Traducerea in engleza, in mod deliberat eronata, a dat valoare si mai mare textului fiind gustata din plin de spectatorii englezi.



Pentru Al. Balanescu a fost, dupa chiar spusele sale, o experienta cu atat mai inedita cu cat nimic din ce se canta in spectacol nu are la baza o partitura, un suport obisnuit pentru un compozitor, ci merge mai degraba pe improvizatie, pe exprimare muzicala libera, deschisa schimbarilor abrupte de la o tema la alta. Ada Milea cita in completare un vers din spectacol: "Hai mai bine sa cantam gresit" facand referire in acelasi timp si la traducere.

In ce priveste integrarea spectacolului intr-un anumit gen... sa fie teatru, sa fie concert, sa fie spectacol alternativ sau... ce sa fie? Ei, aici ne-a placut cu atat mai mult de invitati. Refuzul lor simplu si modest de a formula o definitie enciclopedica pentru "The Island" a venit intr-un mod atat de natural si lipsit de "scortosenie" ca si cum "asa inedit si neasteptat este spectacolul...incat nici noi nu stim ce sa spunem despre el."

Atat Ada cat si Al. Balanescu ar fi fost infinit mai fericiti sa cante pur si simplu decat sa discute teoretic despre eveniment. Era fix genul de atitudine care te indeamna sa vii sa vezi cu ochii tai cum sade treaba decat sa pui pe nevazute intrebari despre rolul inegrator-cultural al spectacolului. In consecinta, pe 2 iunie la Sala Amfiteatru din TNB vom avea ocazia sa aflam despre ce este vorba.





Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera