Test Ride - Henri Coanda Expres

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Ieri a fost inaugurata linia de tren care leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni: Henri Coanda Expres, un lucru care ne-a bucurat, dar care ne-a starnit si curiozitatea, asa ca am luat directia Garii de Nord.

Biletul intreg costa 6 lei, iar pensionarii, elevii, studentii si motii beneficiaza de o reducere de 50%. Tot despre bilet, mai trebuie sa stiti ca are ora de calatorie deschisa, iar reducerea la studenti se face doar pe baza legitimatiei, fara cupoane.

Trenurile circula din ora in ora. Primul tren care pleaca din Gara de Nord este cel de la 05:15, iar ultimul care soseste in Gara de Nord este cel de la 23:52.

Henri Coanda Expres

O ciudatenie ar fi faptul ca, desi se numeste "expres", trenul are statut de personal, lucru care te face sa te gandesti ca va opri in fiecare halta. In fine, la peron am descoperit ca "expresul" personal este o sageata albastra, deci nou si curat.

Henri Coanda Expres Henri Coanda Expres

In afara de mine mai erau doar trei persoane in tren, toti instalati frumos la geam pentru a admira peisajul. Am fost anuntati ca vom ajunge la aeroport in 40 de minute si ne-am pus in miscare pe ruta Chitila-Mogosoaia-Otopeni.

Privelistea de pe traseu este horror, iti taie orice chef de Bucuresti, asa ca la dus, in drum spre aeroport, probabil pasagerii se vor bucura mai tare ca pleaca, iar la intoarcerea in tara se vor deprima si mai rau.

Henri Coanda Expres Henri Coanda Expres
Henri Coanda Expres Henri Coanda Expres

De-o parte si de alta a sinelor, pe cei 23 de kilometri pana la Otopeni, vezi numai case saracacioase, darapanaturi, campuri pline de buruieni, animale costelive, gunoaie cat cuprinde si, pentru a pentru a sublinia si mai tare saracia si mizeria, din cand in cand mai apare in peisaj cate o vila de prost gust, cu Mercedes sau BMW in curte.

Henri Coanda Expres

Si daca asta nu e de ajuns, cu un kilometru inainte de Mogosoaia trenul incepe sa incetineasca, sa se zgaltaie si sa scoata un zgomot ciudat, din cauza sinelor neingrijite. Apoi urmeaza punctul terminus: "gara" Otopeni, de fapt un peron asezat in plin camp, improvizat pe un munte de pietris si carpit pe dedesubt cu niste grilaje de lemn puse alandala.

Henri Coanda Expres Henri Coanda Expres
Henri Coanda Expres 
Henri Coanda Expres Henri Coanda Expres

O alta ciudatenie este faptul ca pe peron se gasesc doar cosuri de gunoi care ne atentioneaza sa nu aruncam decat hartie. 

Distanta pana la gara Otopeni am facut-o in 20 de minute, insa pana de aici trebuie sa ne suim intr-un autocar (de doua stele) care asigura transferul pana la aeroport. Am plecat la 16:18, am ajuns la 16:41, insa autocarul pleaca abia la 17:01.

Henri Coanda Expres Henri Coanda Expres

Drumul de aici pana la aeroport dureaza 8-10 minute, dar autocarul trebuie sa se strecoare pe o ulita ingusta si neasfaltata, dar plina de vile luxoase, iar in drumul lui se freaca de toti copacii pe care, bineinteles, nu se gandeste nimeni sa-i cosmetizeze de primavara.

Capatul autocarului se afla langa linia lui 783, adica la zboruri interne, si tot de aici, dinauntrul aeroportului, puteti achizitiona bilet pentru Gara de Nord de la un ghiseu special amenajat.

Henri Coanda Expres 

Drumul inapoi decurge la fel, cu o singura diferenta, si anume ca la Mogosoaia trenul face o pauza de 10 minute, nu se stie de ce.

Existenta acestei linii este un lucru bun, pentru ca te scapa aglomeratia din trafic in care poti ramane blocat cu orele si poti chiar pierde zborul, pentru ca ajunge repede (probabil ca in viitor se va ajunge chiar mai repede) si pentru ca ii scuteste pe multi de sumele enorme pe care le cer taximetristii din jurul aeroportului.

Din pacate (desi poate ca in viitor lucrurile se vor mai schimba) totul pare facut de mantuiala, improvizat, iar peisajul pe care il vor vedea strainii care vor alege aceasta linie ii va face sa se gandeasca sa sara din tren si sa o ia inapoi. Singurul lucru care i-ar putea opri ar fi gandul ca ar parcurge distanta pe jos...



7 comentarii

Test Ride - Henri Coanda Expres
Petrvs
#1 -

lipsa de calatori

Ce-as mai rade daca, in 2 saptamani, ar suspenda cursa din lipsa de calatori :)

Test Ride - Henri Coanda Expres
gabs
#2 -

peisaj?

guys, nu va faceti probleme; peisajul dintre aeroportul JFK si "oras" este exact la fel de deprimant, nici nu-ti vine sa crezi ca esti in New York! se-ntimpla si la case mai mari :)

Test Ride - Henri Coanda Expres
Cristina
#3 -

Comentariu nou

in sfarsit un articol cuprinzator despre acest subiect "fierbinte"

Test Ride - Henri Coanda Expres
HERRMANSTADT
#4 -

unora le place sa circoteasca

este unica solutie in 20 de ani de cind au lichidat marele kirmachi, care sa tzina cont si de realitati ! nu uitati ca la usa va bate inflatia. criza si depresia economiei mondiale....Berceanu a reusit sa-si tzina promisiunea nu ca altzii care au girofare si nu-i intereseaza calea ferata !

Test Ride - Henri Coanda Expres
SEO
#5 -

metrou aeroport otopeni

Oare cand vom avea si noi statie de metrou la aeroportul otopeni?

Test Ride - Henri Coanda Expres
adi
#6 -

Comentariu nou

E o mare bataie de joc chestia asta. Autobuzul ala te aduce de la Aeroport, te scoate din Otopeni si intra pe un drum de tzara care nici macar pietruit nu este. Cobori din autocar direct in praf. Ma gandeam sa fie ceva amenajat, un acoperis, un scaun. E doar o rampa cum nici la telecabina de la Sinaia nu e asa abrupta. Nu statie de autobuz, nu drum asfaltat nimic. Ma gandesc oare atunci cand ploua cum fac calatorii transferul.... Hmm. Daca ai un bagaj mai voluminos, abia te tarai pe tine pana sus, dar sa mai duci si bagaje. Rampa aia e facuta fara cap. De fapt, totul e o mizerie. Acolo s-au dus 1 milion de euro ? Intr-o rampa mizerabila si o statie de tren fara un scaun macar si fara acoperis. Astia nu sunt sanatosi la cap ! Au bagat banii in buzunar mai mult ca sigur. Duceti-va si faceti fotografii si filmati. Apoi, trenul merge pana in Mogosoaia unde sta un sfert de ora ca sa plece un marfar si sa vina alta sageata din sens opus. Deci marfarul are prioritate, iar noi stam 20 de minute intr-o halta. De la Mogosoaia pana in Gara de nord trenul merge apoi cu viteza melcului, cred ca nu are mai mult de 30 km/ora. Acei 18 Km trenul i-a facut in 40 de minute ! Chiar nu imi inchipuiam ca in secolul 21, intr-o tara cu pretentii de Uniunea Europeana si cu atatea miliarde de euro imprumutate si cheltuite, sa nu fie in stare sa faca ceva calumea. La noi intotdeauna s-a lucrat prost, cu materiale proaste, de calitate proasta, dar mizeria asta intrece orice inchipuire. De la Otopeni autocarul te duce direct in lumea a 3-a.

Test Ride - Henri Coanda Expres
II
#7 -

Bine ca e, desi prefer in ultimii 3 ani Baneasa.

Sa speram ca in ciuda tuturor inconvenientelor care de fapt exclud neplacerile cu taxiul solutia va fi folosita mai des si va fi îmbunatatita.

Sa nu uitam ca pt. o extindere de infrastructura nu sunt necesari numai bani dar si demolari si compensari in zonele aferente extinderii.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera