Teatru: Poveste din Soho dupa Opera de trei parale

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Te-ai gandit vreodata cum ar arata povestea din Filantropica pe scena unui teatru? Noi am vazut controversata istorie a cersetorilor si a mafiotilor din spatele lor, alaturi de niste fete din bordel, banditi si fete naive, toate astea intr-un decor londonez, cu actiunea in Soho in musicalul "Opera de trei parale". Piesa, productie UNATC, este o readaptare cu titlul "Poveste din Soho- Opera de trei parale", in regia lui George Ivascu si se joaca la teatrul gazda, Opereta Ion Dacian.

Povestile impresionante predate impecabil de Dinica in Filantropica se regasesc si in lumea londoneza descrisa de Bertolt Brecht la 1928, anul in care s-a jucat pentru prima oara piesa. Ce am vazut noi aseara a fost incercarea unor studenti la masterat si doctorat de la UNATC de a reitera o lume murdara, perversa, corupta si nemernica in care doar "artistii mai sunt in stare sa miste un om"- replica din piesa.

Poveste din Soho- Opera de trei parale Poveste din Soho- Opera de trei parale

Sfaturile de inselaciune fara margini prin sensibilizare acuta veneau de la mafiotul orasului (un Pavel Puiut londonez), patronul cersetorilor si al tuturor povestilor dramatice, Jonathan Peachum. Ca orice Don Corleone, si Peachum, interlopul in frac si cu baston, are un punct sensibil pe care cu greu il poate feri de concurenta. Butonul de autodistrugere este nimeni alta decat fata lui, Polly, o tanara tare naiva care se indragosteste de iscusitul bandit Mackie, zis si Sefu' .

Razbunarile si inselaciunile bazate pe putere, relatii la nivel inalt si salvari cumparate cu bani incep in momentul in care Mackie o convinge pe Polly sa se marite cu el. Marele Peachum apeleaza la fetele din bordel, "tabieturi" la care Mackie nu poate renunta nici in ruptul capului, ca sa-l prinda pe nemernicul care a stricat-o pe fata tatii.

Poveste din Soho- Opera de trei parale Poveste din Soho- Opera de trei parale

Smecherul Mackie, idolul femeilor, ajunge prin a fi spanzurat in vazul prostituatelor care l-au iubit, alaturi de cele doua sotii care, dupa ce s-au luptat pentru dragostea barbatului lor, au ajuns sa se imprieteneasca si alaturi de matroana, o veche iubire a lui Mackie, cea care l-a tradat si l-a dat pe Mackie pe mana lui Peachum.

Pe langa povestea care te prinde de la bun inceput, inca de cand vezi vagabonzii incalzindu-se la focul din cazan si cantand pe tonuri grave povete despre bani, munca si inselaciuni la cersetorie, spectacolul nu-ti da pace prin muzica, decoruri, costume, machiaj si dansuri, asa cum se cere de la orice musical.

Poveste din Soho- Opera de trei parale Poveste din Soho- Opera de trei parale

Ne-am simtit murdari in fiecare decor si in fiecare scena a musicalului: in casa lui Peachum, unde luxul cuplului de antreprenori contrasta dezgustator cu prezenta cersetorilor amarati care cereau putina atentie de la patronii bogati; in garajul in care are loc nunta lui Mackie cu Polly, un loc mizerabil patat si mai tare de prezenta banditilor pregatiti sa scoata pistolul in orice situatie; in bordelul lui Jenny unde deviza fetelor este "din leagan pana-n mormant, lenjeria-n primul rand"; in inchisoarea unde Mackie atarna prins in lanturi si cere ajutor in van celor care erau, candva, colegii lui fideli si loiali.

Desi toate elementele indica spre un spectacol savuros (o poveste antrenanta in spate si toate elementele care fac un show un MUST SEE), avem un amendament la partea actoriceasca. Putini au fost cei care au reusit sa ne starneasca emotii si sa ne faca sa le regretam situatia din piesa sau moartea. Ne-a placut cuplul Peachum care s-a integrat in atmosfera si care chiar a reusit sa ne provoace sila, asa cum cerea rolul personajelor.

Poveste din Soho- Opera de trei parale Poveste din Soho- Opera de trei parale

Ne-au placut banditii: Jakob-Sfarma-Teste, grasutul simpatic care parea sa fi ajuns bandit din greseala; Robert care trebuia tinut in frau tot timpul ca sa nu aiba un exces de violenta si Matthias, un fel de Iuda modern. Ne-a mai placut si Lucy, fetita rasfatata si mult prea naiva, unul din putinele persoanje care ne-a facut sa radem in hohote.

Ne asteptam la un rol mai bun din partea lui Mackie, personajul principal; Sefu' din piesa era prea fortat in gesturi si de o duritate calcaroasa, nici pe departe una care sa ne intrige si sa ne facem sa iubim si personajul negativ. Polly, in ascensiunea ei din fata buna in fata rea, a avut aceeasi atitudine toata piesa si nu a dat niciun semnal cand s-a intamplat metamorfoza evidenta pentru public; ea a ramas la fel in gesturi si mimica.

Poveste din Soho- Opera de trei parale Poveste din Soho- Opera de trei parale

Musicalul a reusit sa ofere imaginea unei lumi underground fara urme de puritate si onestitate umana, o lume in care orice farama de integritate si demnitate este distrusa prin jocuri perverse si amoruri periculoase. Sunetele de saxofon au creat cadrul misterios propice actiunii si reinterpretarea unor piese precum "Mack the knife" au mers la fix cu subiectul piesei- oameni alunecosi si parsivi, asa ca niste rechini care isi asteapta prada in apele in care ei sunt stapani.

Intrucat piesa este o productie UNATC, actorii se tot schimba (trebuie sa treaca toti prin proba de foc, jocul pe o scena mare), asa ca e posibil sa intalnesti niste personaje mai bine interpretate. Noi credem ca e un spectacol care merita toata atentia si, oricum, nu ai ce pierde; intrarea este gratuita, asa ca mergi si tu sa fii martor la lumea bolnava propusa de Brecht, regizata de George Ivascu si jucata de mici actori.

Poveste din Soho- Opera de trei parale Poveste din Soho- Opera de trei parale

Distributie:

Mackie Şis: Adrian Nicolae/Andrei Seusan
Polly: Ana Ularu/Nicoleta Hancu
Mr. Peachum: Alexandru Unguru/Ionut Visan
Madam Peachum: Andreea Barsan/ Iulia Samson / Valentina Zaharia
Brown: Alexandru Gatstramb / Danial Haralambie
Lucy: Alice Salceanu / Letitia Vlădescu
Jenny: Smaranda Caragea / Ioana Ancea
Matthias: Silvian Valcu
Jacob: Gabriel Costin
Filch: Sergiu Flesner
Preotul: Felix Dumitrescu
Jimmy: Zory David
Walter: Bogdan Iacob
Cocotele: Denisa Nicolae, Raluca Ghervan, Ioana Marcoiu, Sanziana Tarta, Iuliana Calinescu, Luminita Bucur, Alice Nicolae 

Regia: George Ivascu
Coregrafia: Roxana Colceag
Orchestratie si compozitie: Mihai Mos
Concept muzical si pregatire vocala: Monica Ciuta
Scenografia: Iza Tartan si Iuliana Gherghescu




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera