Revolutie fara revolutionari

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Revolutie = schimbare (din temelii), transformare radicala (de multe ori violenta) a unor structuri intr-un anumit domeniu. De pilda Sir Bernbach a revolutionat publicitatea prin campania facuta pentru VW Beetle. Sa zicem, de dragul exemplului.

In consecinta, "a revolutiona" presupune a "infaptui" ceva complet diferit si, pe de alta parte, a vorbi cuiva despre o revolutie presupune, sub o forma sau alta, a folosi o portavoce. Pentru ca ai ceva de spus, vrei ca lumea sa te auda, sa te urmeze si sa le schimbi mentalitatea.

La ce se poate referi "Revolutia Blogurilor in Romania", la ora actuala si chiar in contextul conferintei de azi de la Romexpo sustinute de Jeremy Wright? Este o analiza a unui fenomen care tocmai s-a produs (iata, in sfarsit!) si la noi, asadar "debriefing-ul" de rigoare?

Este prezentarea si call-to-action-ul la ceva care va sa se intample (iata, in sfarsit!...) in curand si la noi? O combinatie ambigua de ambele?

In regula, oricum ar fi, cum anume vestesti "revolutia blogurilor din Romania" fara sa aduci sa vorbeasca despre subiect macar un... blogger din Romania - alaturi de Jeremy Wright, un tip ce a facut lucrurile sa se intample, intr-adevar, dar intr-o paradigma FOARTE diferita de cea actuala romaneasca?!



In ciuda faptului ca are foarte multe de spus si este probabil unul dintre "recunoscutii" in domeniu, JW a reusit prea putin sa isi miste audienta. Destul de neclar din start cui anume i se adresa prin demersul lui "revolutionar", priceputilor in domeniu sau neofitilor, am ramas cu impresia unui discurs lipsit de forta si relativ dificil de urmarit, bazat pe multa experienta personala insa nu neaparat relevanta pentru auditoriu.

O abordare teoretica, "power-pointica" in care publicul nu s-a implicat mai deloc, si care s-a invartit (usor obsesiv) in jurul blogurilor corporate si a utilitatii lor in sensul Customer Care si Client Service.
 
Cu toate astea insa, acceptand faptul ca doar titlul conferintei a fost un marketing gimmick, dezbaterea a fost constructiva din cel putin cateva puncte de vedere. Jeremy a trecut cu markerul fosforescent peste importanta prezentei pe internet a oricarei companii si asigurarea unui "tool" de comunicare directa cu clientii: blogul. A insistat si asupra dinamicii sociale (accesului liber la opinie) pe care o presupune acest instrument. Mai mult, a prezentat specific cateva strategii si tactici, care insa credem ca au nevoie de timp pentru a fi digerate de catre blogger wannabes.



Ne asteptam insa la mai multa "hrana pentru ganduri" pentru o piata aflata in scutece inca, pe care nu am deslusit-o in abordarea mai degraba generalista si teoretica. Asta e, ne vom umple in continuare singuri biberonul cu studii de caz cu arome din tari straine...

Altfel, evenimentul a fost o buna ocazie de socializare si/sau networking - noi i-am recunoscut si-am mai schimbat o idee-doua cu Cristi Manafu, Radu Ionescu, Dragos Dehelean, Antonio Eram, Alin Zainescu, Bobby, Andreea, Deea, sau cu Vladimir.



8 comentarii

Revolutie fara revolutionari
radu ionescu
#1 -

au vorbit si bloggerii romani

la sfarsit - a chemat pe scena 4 bloggeri romani care sa dea fiecare tips&tricks: deea, bobby, ionut oprea si antonio.

overall da - a fost undeva intre basic pt cei care stiu si techie pt cei care nu stiu. Dar a fost ok entuziasmul.

Revolutie fara revolutionari
Alex
#2 -

New comment

Nu stiu ce s-ar mai putea spune despre bloguri in prezent. Cred ca au incetat sa mai fie buzzword de vreo 5 luni incoace, de cand au devenit mai populare si la noi.

Daca o asemenea conferinta ar fi venit acum 6, hai 3 luni, poate poate mi-ar fi trezit interesul. Ar fi fost un fel de "call to arms"; din cate vad eu lucrurile, un deschizator de ochi celor care nu auzisera de ele. Dar deja cam toti care trebuie sa stie ce sunt alea bloguri o stiu; nu inseamna neaparat ca vor si continua sa fie adoptate pe scara larga, pentru ca de la un anumit punct incolo semnalul se va diminua, ca si audienta.

Revolutie fara revolutionari
Madalin Matica
#3 -

Yeap

I couldn't agree more. De fapt am putut pe blogul meu :)

Revolutie fara revolutionari
Dragos Dehelean
#4 -

New comment
Foarte corecta cronica. Jeremy mi s-a parut un bun vorbitor, iar atmosfera a fost calda. In rest nu m-as apuca sa comentez pe marginea unor termeni ca "revolutie" sau (mai ales) "guru". Cei care au fost acolo stiu. Totusi cred ca e foarte bine ca s-a vorbit de "revolutia blog-urilor" pentru ca publicul larg (care nu a fost la eveniment) va retine asta. Ca e o "revolutie" si ca tine de "blog-uri". E foarte bine ca a existat evenimentul. Felicitari organizatorilor.
Revolutie fara revolutionari
Ionut Oprea
#5 -

Comentez! :) Eu cred in revolutie

Eu cred ca se poate vorbi de o revolutie, doar ca pentru a o putea numi asa trebuie sa privim conferinta din perspectiva companiilor care vor sa comunice.

Nu atat blogurile, ca tehnologie, sau ca model, cat ceea ce am invatat din ele, si ceea ce invatam permanent din ele, ne poate ajuta sa comunicam mai bine, la nivelul anului 2006.

Si da, din punctul de vedere al invatamintelor pe care le putem trage din blogging, e o revolutie in comunicare. Care a inceput cu o comunicare online devenita deja clasica si care continua cu comunicarea de-a dreptul personala a companiilor, tot online.

De fapt, toata conferinta despre asta a fost. Nu a fost o conferinta care sa ii ajute pe bloggeri sa devina bloggeri mai buni, ci o conferinta care sa ajute, daca vreti, companiile sa devina bloggeri (mai buni).

Nu stiu daca utilizatorii romani de internet vor genera in masa continut sub forma de blog, e drept ca avem cativa fruntasi exceptionali, eu cred ca mai degraba companiile ar trebui sa inceapa sa foloseasca acest instrument, pentru ca pentru unii ar putea face minuni, iar pentru altii ar fi o activitate utila si ieftina(iar pentru unii nu ar functiona, insa pentru a-ti da seama de asta trebuie sa investighezi).Si probabil la acelasi lucru s-au gandit si organizatorii.

Revolutie fara revolutionari
Simple
#6 -

New comment

Citind nenumarate review-uri, acum chiar ca nu imi pare rau ca nu am ajuns. Nu stiu cu ce se mananca (inca) blogging-ul, insa un lucru tot nu-l inteleg: asa cum bine ati punctat si voi, daca era vorba de revolutie si nu orice fel de revolutie, ci una a blog-urilor corporate, de ce a fost invitat (printre altii) si Ionut? Blog-ul lui este la inceput si nu este nicidecum unul corporate. Sau ma insel eu? Nu ma intelegeti gresit, am tot respectul pentru Ionut si ii admir intreaga munca, insa asa cum JW e un exemplu in acest sens, ar fii trebuit ca si din peisajul romanesc, invitatii sa fie exemple bune in ceea ce inseamna corporate blogs si sa impartaseasca propriile experiente si idei. Oricum, sunt sigur ca Ionut a facut fata cu brio si s-a descurcat de minune. Ionut, succese nebanuite si in viitor.
P.S. Nu zic de restul ca nu ii cunosc prea bine.

Revolutie fara revolutionari
radu ionescu
#7 -

nu a fost planificat

Ionut si ceilalti au fost invitati ad-hoc pe scena de JW pt ca au fost activi si au pus intrebari si au fost printre cei ridicati in picioare pt ca au blog.

Si Ionut si ceilalti au vb chiar f misto.

Revolutie fara revolutionari
Vladimir
#8 -

Nu cred

Nu o sa faca minuni Ionut! Nu o sa faca. Avem un public prea restrans pentru asa ceva. Tu cati cititori ai pe blog? 100? 200 daca esti in top. Ei pentru o asa audienta nu cred ca se merita.

Stiu teoria.....acei 100 pot deveni evanghelisti. In Romania? C'mon! Imi tai mana cand se intampla asta.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera