Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

S-a vorbit mult in presa din Romania de moartea litoralului romanesc, ingropat in stil bulgaresc. Ce are atat de special litoralul bulgaresc, de atatia turisti romani schimba Mamaia pe Nisipurile de Aur? Ioana aka zuza a fost in Bulgaria impreuna cu niste prieteni si ne povesteste ce-a vazut [multumim inca o data!]:

Partea 1: Nisipurile de aur

La sfarsitul lui august am plecat o saptamana spre mare, in ideea sa ne plimbam un pic pe la bulgari cateva zile, sa vedem cum e - si sa ne intoarcem in Vama, unde ne place foarte mult (uhm, that’s another story ;), sa petrecem weekend-ul.

Am plecat luni dimineata, devreme de tot – autostrada, ambuteiaje peste ambuteiaje in Constanta, bla-bla-bla-pe-langa-statiuni, oprit in Vama ca sa discutam cu un prieten care mai fusese pe litoralul bulgaresc (cat de groaznic de invechita si de comunista poate sa sune expresia asta).

Concluzia: plecam sase oameni in doua masini, si direct la Nisipurile de Aur cu noi, ca cica ala e the place. Well, “om vedea”, am zis noi – un pic neincrezatori. De mentionat insa ca nu aveam absolut nimic aranjat de dinainte.

Asaaa.. si.. din Vama Veche, ajungem cam in 5 minute la punctul de frontiera, unde am petrecut cam jumatate de ora, inclusiv the customary visit la duty-free: Baileys, Jaegermeister si alte cate si mai cate bunatati ;).

Partea mai penibila in acest moment al calatoriei noastre a fost reprezentata de diversele taxe si taxute pe care a trebuit sa le platim: igienizari peste igienizari, etc. Costa mai nimic, though. In schimb, am uitat sa mentionez ca aveti nevoie de urmatoarele chestii ca sa iesiti din tara: pasaport valabil, masina sa fie pe numele vostru si cartea verde, care costa din cate imi amintesc vreo 80 RON pentru o saptamana si in jur de 100 RON pentru o luna (si pe care puteti sa vi-o faceti in Vama Veche la Bibi, de exemplu la dispeceratul de cazare).

Si iata-ne pe pamant bulgaresc. Uhm.. arata cam la fel ca la noi, doar ca ceva mai nasol. Cei cca. 70 de km de drum pana la Nisipurile Aurii m-au facut de multe ori sa ma intreb why this land is deserted, si daca nu e, de ce arata asa. Adica: circulatie relativ putina, drumuri asa-si-asa, indicatoare ale oraselor cam inexistente sau deosebit de ruginite (si btw, in limba si mai ales scrisul lor, deci merita sa studiati problema alfabetului inainte sa va duceti). In orice caz, we made it. Drumul e drept, cu exceptia a vreo doua giratorii ;).

Am trecut la identificarea hotelului unde urma sa ne cazam. Dupa cateva rataciri inutile in zona din afara statiunii propriu-zise, cautand ceva mai ieftin, am decis sa ne bagam totusi la un hotel chiar din Nisipurile de Aur. Nu de alta, dar taxi-urile costa destul de mult si in special noaptea putea deveni complicat.

Si am ajuns la prea-minunatul hotel Diana, din exterior ok, din interior sinistru. Sincer. Aproape lugubru ;)) 80 de leva camera de doua persoane pe noapte, adica cca. 40 de euro. Pe scurt, probabil cel mai ieftin din toata statiunea, dar atat si facea. Sources tell me ca cu 50 de euro puteam gasi camere ok la un hotel chiar mai aproape ca al nostru de plaja, pe numele lui Malina (si cu siguranta si la altele de 2 stele). However, era deja 9 seara, ne era foame, alergasem prea mult dupa cazare si vroiam sa scapam naibii de treaba asta, asa ca am acceptat ce am gasit asa pe bajbaite. A mers, nu zic. I’m safe and sound, and so are the others ;).

Mai pe scurt (jeez, cat am scris deja ;)): Nisipurile de Aur sunt intr-adevar o statiune in care ai ce face. Si unde clientul e rege. Recomand un singur restaurant – un Irish pub, pe faleza, in partea dreapta cum te uiti la mare – se cheama Evergreen – deosebit de buna mancarea iar in principiu, o masa buna te costa de la 5 la 10 euro, poate daca te rasfeti mai tare te duce spre 15-20.

La fel, in materie de cluburi – experimentati pe Party Strip, e cam aiurea, insa cine-stie, depinde si de starea fiecaruia ;)) – merita de mers intr-un club numit Arrogance, e intr-un hotel aproape de mare, imens si foarte fastuos, unde sunt mai multe lounge-uri, arata foarte tare, muzica e ok, iar intrarea doar 3 leva (1,5 euro).

In general, o curiozitate a litoralului bulgaresc este din punctul meu de vedere reprezentata de faptul ca preturile nu variaza dramatic: cat e intrarea la un club misto e si la unul jenant, cat e berea acolo – e si dincolo, cu cat iti iei o apa minerala de la o terasa, atat e si la restaurant, etc. Very convenient, insa surprinzator.

Concluzia la Nisipuri: desi hotelul a fost aiurea, a meritat sa-l suportam si am ramas trei zile acolo. Ziua stateam la plaja in general la beach-bar-uri care aveau piscine mari si curate si de unde ajungeai intr-un minut si la apa foarte foarte curata a lor de mare si la nisipul lor foarte foarte fin (jur ca nu exagerez ;)). Ne mai plimbam prin bazarurile lor pline de kitchuri (desi nu ofereau mult mai mult ca ale noastre ;), mancam, beam, etc. (ce face toata lumea la mare ;).

Am mai fost si la Aquapolis, aqua-parc-ul lor, pretty ok, dar mai scump ca al nostru (23 de leva biletul de intrare, adica 11,5 euro) si din cate am auzit, cu mai putine tobogane (la noi nu am fost) – plus ca asta a fost si singurul loc unde i-am vazut pe bulgari pusi pe praduiala: taxat extra pentru sezlonguri si alte tampenii, de parca banii de la intrare ii platisem pentru..? But it was fun. Nu ne-am enervat si a fost chiar distractiv.

Partea a 2-a: La Balcic

balcic
Balcicul este o bijuterie de orasel. Dupa cum bine stiti, la inceputul secolului mai toata lumea buna din Romania si artistii mergeau la mare aici. Thus, o sa gasiti si putina cultura si istorie aici - vezi palatul reginei (noastre) Maria si gradina botanica aferenta, celebrele djamii turcesti (pe care le-ati vazut probabil in orice pictura de inceput de secol a Balcicului), etc.

E un loc linistit, insa. Nu va asteptati sa aveti unde sa party like animals, ca nu aveti; insa daca sunteti in cautarea unui loc pur si simplu frumos in care sa va simtiti bine si sa va odihniti, e minunat.

Cazarea in Balcic e ieftina – de fapt, nu ne-a venit sa credem cat de ieftina e (i.e. mai ieftina ca la gazda noastra din Vama Veche, dar asta e iar alta poveste). Am stat pe prima strada de la faleza, adica la 3 minute de mare, intr-un hotel numit "Sea Star", micut, nou, foarte curat si construit cu o mare atentie la detalii (and I just love that). Am platit 25 de euro camera dubla pe noapte (la receptie ne-au spus ca in septembrie aceeasi camera va costa 20 de euro) si aveam tv, aer conditionat, frigider si mic dejun inclus.

balcic

Restaurante sunt multe pe faleza. La cele mai multe poti manca fructe de mare bune bune bune, iar cel mai misto restaurant - si classy si cu servicii perfecte si cu mancare extraordinara este El Marinero, din cadrul hotelului Mistral. Mancam in general doua persoane de maxim 15 euro, destrabalandu-ne cam de fiecare data ;). Mai sunt restaurante si in partea orasului cu castelul, pe strada care duce spre intrare, merg si alea. Majoritatea au si meniuri in limba romana, dar va recomand sa comandati de pe cele in engleza, e mai safe :). Inventeaza bulgarii astia niste nume de alimente si feluri de mancare in romaneste de nu poti sa nu te intrebi what the bloody translator was thinking :)

Sightseeing: merita de mers la castelul reginei Maria (costa 10 leva intrarea, adica 5 euro), e un loc foarte frumos, dar departe de ceea ce ti-ai putea imagina cand pronunti cuvantul „castel”: e mai mult o casa de vacanta cu vedere la mare, deosebita ce-i drept, insa nu impunatoare. Gradina botanica din jur e chiar foarte speciala si variata – deci in orice caz, e un mod placut de a petrece cateva ore.

castelul reginei maria balcic

castel balcic

balcic

Alt loc frumos e capul Kaliakra, la cativa kilometri de Balcic, o limba de pamant care se intinde mult mult in mare. Cand ajungi la capatul ei ai parte de o priveliste absolut geniala. Care costa insa si ea ;)) Vreo 3-4 leva de persoana, parca, dar oricum nu mai conteaza, pentru ca senzatiile sunt unforgettable.

kaliakra

So… A fost supertare. Ne-am distrat bine, am simtit in cea mai mare parte a timpului ca am dat banii pe ceva ce a meritat, am vazut ca se poate sa faci si altfel turism la mare si ne-am intors foarte fericiti. Btw, dupa cum poate ati observat, nu ne-am tinut de planul initial, nu ne-am mai intors in weekend in Ro. Nu prea avea sens :)

Nu vreau deloc sa para un review gen "la noi e aiurea, mergeti oriunde altundeva". La noi e cum e, no comment ;) Si bine, si mai putin bine, si scump, si mai putin scump – stiti si voi. Dar merita sa mai incerci si altceva, mai ales cand altceva-ul e atat de accesibil (da, din toate punctele de vedere ;) si de dragut.

Enjoy it, we surely did! :)

9 comentarii

Lucian
#1 -

am fost si eu

Asa este cum ai spus. Am fost si eu in vara asta in Balcic si la Nisipuri. Si am mai mersu cam 100 de km in plus pana in Nessebar. Un orasel superb.
Nu sunt de acord cu ce ai spus de indicatoare. Pe drumul national toate indicatoarele de localitate erau bilingve. Asta se intimpla in august 2006... Indicatoarele rutiere nu ma-u deranjat ca nu erau bilingve... :)))
Daca va duceti pana acolo, da-ti o fuga si pana in nessebar. Pierdeti o zi, dar merita. Plecati dimineata si va intoarceti seara.

zuza
#2 -

cum adica pierdem o zi? ;)

am vrut si noi sa mergem la Nessebar, dar n-am mai apucat.. la anul! :)

maria
#3 -

balcic

Balcic,Nessebar,Capul Kaliakra, sunt atat de aproape,si merita vizitate nu pentru asta ci pentru ca sunt cu adevarat frumoase.http://turdelume.wordpress.com/

Laura
#4 -

hotel diana

salut! observ ca esti printre singurele persoane care au fost si scris ceva despre hotelul Diana. Pentru ca tocmai ne-am hotarat sa mergem acolo pentru o saptamana, te-as ruga sa imi detaliezi putin cat de sinistru era. Cat de nasoala era mancarea ( pentru ca in pachetul nostru e inclus mic dejunul si cina), are baie cu dus in camera? Iti multumesc frumos!

Laura
#5 -

hotel diana

Andreea
#6 -

hotel diana**

Buna, Laura. vreti sa mergeti pe baza voucherului 630lei/6 nopti/2 persoane? si eu cu prietenul meu ne gandeam sa il procuram, dar m-a pus pe ganduri faptul ca hotelul ar fi sinistru :))

zuza
#7 -

Comentariu nou

Wow, a trecut ceva de cand am scris articolul asta.

Exista 2 posibilitati: hotelul Diana ori a fost renovat, deci e mai bine, ori n-a fost renovat, deci o sa fie mari rau. In 2006 era jalnic, mobila veche, murdar, dushul era o teava care iesea din perete, iar mocheta era mizerabila, nu-ti venea sa umbli in picioarele goale pe ea.

mihai
#8 -

plaja si apa

am gasit ceea ce cautam, ca plaja si apa in zona asta bulgareasca sunt bune, merci. totusi, nu am inteles daca povestesti in romgleza asa, pt. amuzamentul tau sau pt ca nu ai corespondent in limba materna? eu as fi scris de doua ori, in romana si in engleza -daca te adresezi si strainilor. pa.

Irina
#9 -

Impresie

Multumim frumos pentru informatii, nu si pentru stilul de-a dreptul enervant de a scrie un articol! Amestecatura de mai sus e cel putin iritanta si nu pot decat sa-i dau dreptate lui Mihai, pentru comentariul lui...Ori romana ori engleza, e simplu!

Pentru a posta trebuie sa fii logat.