MetropoTravel: din Paris in Londra cu Eurostarul

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Zborurile low cost sunt din ce in ce mai dese, conecteaza din ce in ce mai multe destinatii si sunt din ce in ce mai ieftine. Asa ca de ce ai lua trenul de la Paris la Londra?

In primul rand, trebuie sa recunoastem ca a merge cu trenul pe sub Canalul Manecii nu e de colo.
In al doilea rand
, trenul face cu o ora mai mult decat avionul, dar nu trebuie sa ajungi cu doua ore mai devreme pentru check-in si e putin mai ieftin. Si sa nu uitam ca drumul pana la gara este mai scurt decat cel pana la aeroport.
In a treilea rand, e pur si simplu mai comfortabil: scaunele nu sunt inghesuite, iar trenurile nu pot sa cada si sa explodeze in mii de bucatele, deci se rezolva si cu frica de zbor.

Primele trenuri Eurostar au pornit pe 14 noiembrie 1994 si legau Paris, Londra si Bruxelles. Intre timp s-au mai adaugat si alte statii, ca Ashford, Calais, Lille sau Marne-la-Vallee (adica Disneyland Paris), si ofera conexiuni cu multe alte orase din Franta, Belgia, Germania si Olanda (vezi harta). Bazate pe tehnologia TGV (Train a Grand Vitesse), Eurostarurile merg din ce in ce mai repede: daca acum cativa ani drumul dintre Paris si Londra dura trei ore, acum are doar doua ora si jumatate, iar viteza trenurilor atinge 270 km/h in tunel si 300 km/h in Franta si Belgia. Sunt si cele mai lungi trenuri de pasageri din lume, cu 20 de vagoane care ajung in total la o lungime de 400 de metri.

Eurostar

Ce trebuie sa faci pentru o calatorie cu Eurostarul

In primul rand, evident, sa-ti cumperi bilet. Site-ul e usor de folosit (mai putin in momentele in care iti spune ca Paris-Londra nu e o ruta valida.. dar ii trece) si daca iti cumperi bilet cu mai multa vreme in avans poti sa-l gasesti foarte ieftin. De exemplu, in luna aprilie un bilet luat cu o saptamana inainte a costat 115 euro (dus-intors). Tinerii sub 26 de ani au reducere, dar in general biletele sunt vandute cu mai multe luni in avans, asa ca o calatorie cu buget limitat trebuie planuita in avans.

Imbarcarea e mai simpla decat la aeroport, dar nu va imaginati ca puteti ajunge cu doua minute inainte sa va aruncati direct in tren. Se recomanda sa fiti la gara (Gare du Nord in Paris, St. Pancras in Londra) cu jumatate de ora inainte de plecarea trenului si nu degeaba: trebuie facute check-in-ul, controlul de pasapoarte si scanarea bagajelor.

Calatoria propriu-zisa este neimpresionanta. Trenul arata ca o Sageata Albastra ceva mai comoda, singurul lucru care deosebeste tunelul pe sub canal de metroul bucurestean e lipsa grafitti-urilor, iar cei care au probleme cu raul de masina s-ar putea sa aiba o surpriza neplacuta: mersul de la Paris catre Londra cu spatele. Nu stim detalii tehnice, dar se pare ca intorsul vagoanelor in directia corecta e complicat.

In concluzie, daca alegi Eurostarul va fi pentru comfort (fizic si psihic) si poate pentru pret. E doar un mijloc de transport, nu un autobuz  turistic. Dar ca bataie de cap cu imbarcarea este mult mai avantajos decat avionul, deci nu ne miram deloc ca e atat de popular.



Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

d'ale zilei...

Intentionati sa votati la alegerile prezidentiale din toamna?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera