Listing: 15 metode sa strici un restaurant

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Ne intoarcem la un restaurant care ne-a placut pentru gustul mancarii careia papilele gustative ii duc dorul, pentru atmosfera, oameni sau pentru ca ne place cum arata. De multe ori, se intampla sa nu mai fie la fel. De cate ori nu ati spus: "S-a stricat si restaurantul X?". De multe ori. Cum se poate strica un restaurant? Simplu, mai simplu decat ne-am imagina. Un mic ghid practic pe care speram sa nu-l ia in serios patronii restaurantelor noastre preferate.

1. Schimbarea bucatarului. Nu e grav, dar de multe ori inlocuitorul nu are acelasi talent ca bucatarul cu care ne-am obisnuit. Pune aceleasi ingrediente, dar mancarea pur si simplu nu iese la fel. Papilele gustative o spun. Asta e valabil mai ales la restaurantele cu un specific clar si cu feluri de mancare speciale. La La Mama pot sa se schimbe si zece bucatari pe saptamana, dar la Soni e mai delicat.

2. Micsorarea portiilor. Cum o fi sa mergi La Catalin si vizualizezi din masina snitelul A4, iar acolo sa primesti o foaie de carnetel? Nu-i bai, asa e poate peste tot, dar asteptarile tale sunt altele. Modificarile de genul asta dezorienteaza.

3. Extensia de meniu. Ma duc la un restaurant cu specific italian sa zicem, unde stiam ca se mananca cele mai bune paste din Bucuresti. O portie de sarmale in meniu sau de ceafa de porc m-ar dezorienta profund. Nu as intelege explicatiile ca pastele sunt la fel, dar clientii vor si ceafa cu cartofi prajiti.

4. Schimbarea retetelor. Ok, nu trebuie sa fie batute in cuie, dar nici variabile. Oamenii merg la restaurant pentru amintirea unui gust, unei arome sau unui condiment. E un fel de madelaina a lui Proust. Chiar daca mancarea e in continuare buna, lipsa respectivului gust dezamageste. "Ciorba nu mai e la fel" o sa spuneti.

5. Efectul "instant". Clientii nu merg la restaurant sa manance supa la plic. Se intampla, dar de obicei e mascata. Alteori chelnerii spun senin ca mancarea vine repede, ca e semipreparata.

6 Curatenia. Se intampla si la case mari, dar asta nu inseamna nimic. Daca ai vazut tacamuri pe jos, furculite murdare sau urme de spanac in farfuria ta cu peste, mai calci acolo? Sa nu vorbim de gandaci care se plimba neglijenti pe coltul mesei. Un amanunt poate strica totul iar un pahar cu urme evidente te face sa fugi mancand pamantul.

7. Decorul in paragina. Ok, poate la inceput era frumos, curat, aranjat. In timp, nu s-a gandit nimeni ca vopseaua incepe sa se scorojeasca, tapiteria scaunelor sa se toace, picioarele mesei sa scartaie, draperiile sa se decoloreze. Urat.

8. Chelnerii. Chiar daca restaurantul e ok, prezenta unui chelner nesuferit strica tot. Ba incurca o comanda, ba e sictirit si neprietenos, ba nu raspunde la intrebari, ba intarzie nejustificat de mult cu nota, ba se uita urat la tine sau face glume de prost gust. Se intampla des si uneori exact acolo unde nu te astepti.

9. Haosul. De cate ori nu se intampla sa mergi undeva si patronul sa tipe tare la chelneri de fata cu clientii, sa faca observatie, chelnerii sa se injure intre ei sau sa vorbeasca vulgar, sa alerge printre mese sau baiatul de la bar sa flirteze "evident" cu chelnerita sau, mai rau, cu clientele?

10. Muzica proasta. Atatea locuri dragute, atatea playlist-uri gresite. Cel mai ciudat e ca muzica sa fie in discordanta absoluta cu specificul locului, sa mananci spanoil, de exemplu, si sa auzi muzica turceasca. mancarea se opreste fix in gat.

11. Inghesuirea meselor. E bine ca merge treaba cu restaurantul, dar nu vrem ca dorinta de profit sa ne strice digestia. Mai punem o masa aici, hai ca mai incape una aici, una in colt, ii facem sardele pe clienti si comenzile curg. De obicei, asta e urmata de negliejenta si dezorganizare, pentru ca daca un restaurant a fost gandit pentru x clienti, nu va suporta cu usurinta 2x.

12. "Nu avem". Ce poate fi mai enervant decat sa auzi fraza asta, mai ales in mod repetat? Nu aveti azi, nu aveti maine, de ce mai exista in meniu, sa dea bine?

13. Gust dubios. Degeaba incearca sa te convinga chelnerul ca e de la condimente. Te prinzi ca e ceva in neregula si gata. Poate puiul a zburat cam mult la aer in bucatarie, poate nu esti Amelie Nothomb sa-ti placa legumele putrezite. Nasol e si cand bucatarul scapa solnita in mancare sau cine stie ce ingredient in exces.

14. Ingrediente lipsa sau putine. Daca in meniu scrie ca in salata mea sunt ciuperci, gorgonzola, pui si rosii cherry, asa ma astept sa fie. Iar prin ciuperci sa nu inteleaga o ciuperca, prin pui sa nu inteleaga o felie samd. Este des intalnita situatia in care lecturarea meniului suna foarte bine, dar ce ai in farfurie nu seamana deloc cu ce ti-ai imaginat.

15. Lipsuri auxiliare. Exemplul cel mai intalnit e sapunul de la baie. E inadmisibil intr-un restaurant. La fel servetelele, scobitorile sau oliviera.

Concluzionand, nu e greu "sa strici" un restaurant. E atunci cand nu-si mai respecta promisiunea. Unele lucruri sunt mai grave, altele mai putin. Oricand se poate intampla, dar in unele locuri a devenit o regula. Daca inceputul se face cu entuziasm si sub juramantul respectarii dorintelor clientilor, dupa un timp se poate ajunge la neglijenta si la o atitudine de "Las' ca merge si asa". Poate merge un timp, dar cat?




1 comentariu

Listing: 15 metode sa strici un restaurant
Cristi Roman
#1 -

Inconstanta

In anul asta de cind fac cronici de restaurante pe PAPABUN am observat din plin inconstanta: intr-un an doua restaurante s-au inchis, vreo 3 si-au schimbat numele si tot asa.

Punctual, cu "14" sint 100% de acord. Iar la "11" am intilnit complet pe dos la Korea House, unde sint 4 metri intre mese:)).

Buna compilatia. Bravo.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera