Jade Goody sau produsul reality show-urilor

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Jade Goody a fost, privita in sens larg, un artefact al mass media. De 7 ani, tot ce a facut si tot ce a avut de spus a fost in atentia presei si a publicului larg. Faima ei a inceput cu participarea la a treia editie a reality show-ului Big Brother din Anglia. Daca initial ea a fost tinta tabloidelor pentru incultura ei crasa sau pentru declaratiile rasiste pe care le facea, dupa eliminarea ei din show ea a devenit un adevarat imperiu comercial - a fost chemata la alte showuri si a avut prporiul reality show despre lupta impotriva cancerului cervical, a scris doua carti, a scos doua parfumuri si si-a deschis saloane de frumusete.

jade

Daca averea ei este acum de 4 milioane de lire sterline, Jade si-a inceput cariera ca infirmiera intr-un cabinet de stomatologie din Londra. La inceputul verii in 2005 s-a inscris la Big Brother 3, din dorinta de a-si reinventa copilaria, fiind fiica abuzata a unor parinti drogati. Pana la sfarsitul verii, Jade a reusit sa devina cel mai mare inamic al opiniei publice, fiind numita de presa un monstru sau cea mai detestata femeie din Marea Britanie.

Jade spunea tot ce ii trecea prin minte cu o incredibila naivitate: ba credea ca Rio de Janeiro este un nume de persoana, ba credea ca orasul Cambridge e de fapt un cartier din Londra, dar mult mai grave erau afirmatiile ei rasiste impotriva unei actrite indiene.

Insa opinia publica a inceput, aproape peste noapte, sa se schimbe, o mare majoritate identificandu-se cu Jade. Oamenii obisnuiti priveau la televizor posibilitatea de a deveni faimos peste noapte. Si Jade a fost suficient de desteapta incat sa valorifice asta. Plus ca mai avea cativa asi in maneca, precum simtul umorului, carisma si inocenta.

Pentru a-si spala pacatele si a sterge din memoria publicului gafele ei rasiste, proaspata-vedeta a participat la versiunea indiana a Big Brother-ului, unde, in a doua zi dupa instalarea in Casa, a fost diagnosticata cu cancer.

jade

Asa a aparut show-ul Living with Jade, vedeta permitand efectiv camerelor de filmat sa ii invadeze orice colt de intimitate. O ilustrare perfecta a vanatului devenit vanator. Sau sa fi fost altfel? Cand a aflat ca boala este intr-un stadiu critic, Jade nu si-a dorit sa se retraga din showbiz, ci sa filmeze si sa faca publice cele mai importante din viata ei - casatoria si propriul botez. 

Pe de o parte, se spune ca Jade a facut din ultimele ei zile un produs mediatic si mediatizat pentru ca a vrut sa stranga cat mai multi bani pentru copiii ei, pe de alta parte, se spune ca a desacralizat complet ritualul agoniei mortii.

All in all, cazul lui Jade Goody ramane controversat si demn de o cercetare pentru expertii in comunicare. Un reality show fascineaza astazi mai mult dacat iluzia hollywoodiana? Cat de mult ar trebui sa patrunda mass media in viata unei vedete? Si ce se intampla cand vedeta vrea sa intre in agenda publica?

mai multe despre viata si moartea vedetei aici

sursa foto




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera