Interviul saptamanii - Aneta Bogdan

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Aneta Bogdan este Managing Partner la Brandient si reprezinta una dintre cele mai importante figuri ale marketingului romanesc, cariera ei legandu-se de unele dintre cele mai de succes branduri de la noi.
Iubeste si contesta Bucurestiul in acelasi timp si crede ca exista nenumarate perceptii despre oras. Ii place sa iasa la Carturesti, sa manance la Uptown si sa se plimbe prin Armeneasca si daca si-ar deschide un restaurant ar alege o locatie din partea veche a orasului.

Iti place Bucurestiul?

Depinde de context: daca as putea sa aleg unde sa traiesc si unde sa muncesc, Bucurestiul nu ar fi in primele mele 3 alegeri; dar daca privesc optiunea mea de a trai in Romania ca pe una dintre cele mai importante pe care le-am facut in viata mea, da - atunci Bucurestiul este orasul unde imi place sa fiu si chiar iubesc anumite zone din el - cele vechi, unde si locuiesc, de altfel.

Care crezi ca e perceptia actuala despre capitala? Cum s-ar putea ea imbunatati?

Sunt multe criterii de segmentare cand avem de a face cu o astfel de perceptie: de buna seama ca ardelenii din Cluj sau moldovenii din Iasi nu nutresc ganduri prea generoase despre Bucuresti. Tot asa cum sunt sigura ca liceenii din Mihai Viteazu sau studentii de la Bucharest School of Management iubesc acest oras.

Mai cred ca Bucurestiul este iubit si de clasa de business romaneasca - cea care are acces la un anumit standard de viata. Mai cred ca cei care traiesc in marile aglomerari din cartierele sufocate de poluare, drumuri proaste sau blocuri insalubre, nu-l iubesc. Si pe buna dreptate.

A imbunatati o perceptie despre o locatie nu este (din pacate) un exercitiu de comunicare, ci unul de strategie - de gandire si implementare a unui set de programe specifice de urbanism, programe sociale, economice, de arhitectura, culturale, turistice etc.

Daca ar fi sa realizezi un branding pentru Bucuresti, ce ai spune despre el? Care ar fi valorile acestui brand?

Nu as spune nimic, pana nu as face o auditare (profesionala!) a perceptiilor asupra imaginii si asupra identitatii acestui oras. Si as pozitiona orasul cu ochii spre viitor, nu spre trecut, adica as da mai multa importanta audientei tinere si de business si asteptarilor acestora. In nici un caz nu as pozitiona in "istorie, traditie, arhitectura" si nici in turismul care decurge de aici, ci mai degraba in oportunitatile de business si de distractie.

Crezi ca bucurestenii isi cunosc orasul?

Anumite locatii - da, sunt cunoscute. Altele relativ cunoscute. Dar cele istorice, de arhitectura, care tin de ceea ce s-a intamplat pe aici inainte de 1950, nu prea.

Hai sa zicem ca ai fi o luna primar. Ce ai schimba si ce ai imbunatati?

Ma deranjeaza foarte mult soseaua de la aeroportul Otopeni spre Bucuresti - este prima exprimare a imaginii de brand pe care o aratam celor care vin aici. Asa cum arata acum, este nu numai o rusine si o proba de amatorism managerial, dar mai ales - o pozitionare clara intr-o tara nedezvoltata si in "oh, what can I say... interesting!"...

Trebuie refacuta urgent, trebuie interzis OOH-ul primitiv si prost construit si cocioabele de pe marginea drumului. Soseaua aia este o forma de dispret a celor care ar trebui sa faca managementul imaginii acestei tari si ar trebui pozata si pusa in cv-ul lor de manageri.

Unde iti place sa iesi prin oras?

Sunt cateva locuri pe care le vizitez in fiecare weekend - libraria Carturesti pe care o recomand ca un caz de brand de succes bazat nu pe investitie financiara, ci pe viziune si pasiune (aviz politicienilor care administreaza tara si doar se plang ca nu au bani), cafeneaua CremCaffe si alte cateva cafenele prin oras, mall-ul Plaza Romania pentru confortul salilor de cinema, cateva cluburi de jazz si zona Armeneasca unde imi place sa ma plimb si sa privesc casele foarte vechi.

In timpul saptamanii iau masa cu prietenii sau partenerii de afaceri la Uptown, restaurantul cu cel mai mare grad de loialitate din acest oras :)

Daca ti-ai deschide un club sau un restaurant, unde si cum ar fi?

In orasul vechi, pe Lipscani, de buna seama, sau in Armeneasca. Mi-ar placea sa am un restaurant. Ca hobby.

Cand simti cel mai mult ca traiesti in Bucuresti?

Atunci cand sunt evenimente de business sau culturale. Mai ales culturale.

In trecut Bucurestiului i se daduse porecla de Hilariopolis. Cuvantul are un dublu sens: orasul de care se rade si orasul in care se rade. Tu ce faci mai mult… razi cu el sau razi de el?

Rad cu el si de el, ceea ce imi dovedeste ca-l iubesc si il contest in acelasi timp... Altfel spus, o relatie aproape normala :)



2 comentarii vrei sa comentezi?

Interviul saptamanii - Aneta Bogdan
Cristian Ducu
#1 -

:)

Nu vroiati sa spuneti "auditare (profesionista!)"? Termenul 'profesional' se refera la ideea de profesie, in timp ce 'profesionist' indica modul cum se desfasoara o activitate.

Interviul saptamanii - Aneta Bogdan
mihaeladobre
#2 -

mie mi se pare geniala Aneta

cred ca din pct de vedere profesional ar vrea sa faca o auditare,sau nu inteleg eu Cristian?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Terasa mea preferata in 2017 este ...
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera