Interviu: Vlad Nanca

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vlad Nanca este genul de artist care nu sta deloc la locul lui, nu se inchide intr-un turn si nu accepta cuminte ce spun altii. L-am vazut protestand impotriva lucrurilor care nu i se par normale, atat la nivelul artei din Romania, cat si la nivel social. A umplut Bucurestiul de masinute care nu polueaza, si-a transformat casa in galerie de arta, pentru ca apoi sa se mute el insusi in Galeria Noua. Impreuna cu mai multi, a facut Bukresh-ul, un blog despre orasul pe care "we all love to hate", iar mai nou este presedinte de bloc si se lupta cu apa calda. Si multe altele despre care veti afla din interviu.

vlad nanca

Ce e cu expozitia de care te ocupi acum  - Cu spatele la viitor?


Expozitii de grup cu artisti romani nu prea se fac. Au mai fost niste expozitii de grup, pe multimedia, care se faceau la Kalinderu, inainte sa se deschida MNAC. Ocazia e inchiderea activitatii Pro Helvetia in Romania, Actiunea Culturala Elvetiana care s-a terminat din cauza ca am intrat in UE. Cei implicati in proiect, impreuna cu partenerii lor de-a lungul anilor, au o noua initiativa.

Ca sa marcheze trecerea au vrut sa faca si un eveniment si m-au ales pe mine cu aceasta expozitie, care se numeste Back to the future, pe care am tradus-o Cu spatele la viitor. E o traducere ironica, cu aluzie la unul dintre filmele cheie ale anilor '80-'90, care circula pe video undergound. Cu spatele la viitor e tocmai in ideea asta, ca te uiti in trecut sa vezi ce s-a intamplat acolo si abordezi viitorul altfel. Sunt artisti precum Anca Benera, cu o macheta de sculptura foarte interesant, Daniel Gontz o sa aiba un video, o sa fie si Cezar Lazarescu, un artist din Iasi, care e unul dintre artistii mei preferati romani, dar care expune foarte putin, o sa am si eu doua fotografii foarte mici, Mircea Nicolae, Dragos Platon - un alt artist din Iasi, Tudor Prisacariu, Sonokolor care e un brand care e facut de Ciprian Dicu si Sergiu Doroftei. Ei participa cu un tricou in expozitie. In general, lucrarile sunt din medii diferite, fotografie, video, sculptura, pictura, fotografie documentara.


De ce doar 4 zile?

Galeria Noua face proiecte de lunga durata si uneori introduce evenimente atunci cand se gaseste un spatiu liber. O sa facem si un catalog pe net tocmai din cauza asta, sa existe o documentare a proiectului. Mi-ar placea sa il mutam si in alta parte, mai ales ca e vorba de lucrari si idei de lucrari noi.  Sunt artisti tineri foarte buni. Eu sunt curator, e prima data cand imi asum chestia asta. As spune mai degraba organizator, un curator are atributii mai complexe, trebuie sa ai si o altfel de pregatire. Cuvantul corect pentru curator ar fi custode in limba romana sau, pastrand traditia franceza, ar fi comisar de expozitie. Eu nu fac de cat ce-am facut de la inceput, si prin expozitiile pe care le faceam acasa, diferite actiuni pentru a sustine zona creativa din Romania.

In mintea multora tu esti reprezentantul artei contemporane din Ro.

E o intelegere gresita, reprezentantii sunt altii, eu sunt activ pe multe fronturi pentru ca-mi doresc sa pot lucra ca artist intr-un context sanatos.


S-a mai imbunatatit contextul? Te certai la un moment dat cu Zamfir Dumitrescu.

Pentru UAP nu exista decat o solutie, sa se reformeze complet, sa se schimbe absolut toata structura institutiei. Ei nu-si asuma nimic, sunt cativa artisti foarte buni acolo, activi pe scena internationala. Uniunea nu e in stare sa defileze cu ei, dar nici nu-si asuma ideea unei uniuni de amatori. E un haos total. Sunt intr-o perioada de autodistrugere si deja nu mai sunt luati in seama si asta e un lucru bun.
 
 
Cum ai ajuns sa fii presedinte de bloc? E si asta o forma de implicare?

Da, e. Situatia a fost ca s-a echilibrat numarul de tineri cu batrani in bloc si dorinta de schimbare a aparut. Am preluat eu chestia asta si, cu toate ca am fost asigurat ca o sa fiu ajutat si n-o sa fiu lasat singur, totusi asa s-a intamplat. Acum am de-a face cu tot felul de probleme. Sunt experiente despre care nu pot sa zic ca nu ma bucur sa le am.

La un moment dat nu avema femeie de serviciu, gunoiul nu fusese dus de o saptamana la strada sa fie luat, asa ca a trebuit sa ma ocup eu. La 7 dimineata, pe ploaie, am coborat. Mi-am imaginat ca in 5 minute scot gunoiul si vin si ma bag la culcare, dar tomberoanele erau arhi-pline, le impingeam pe roti si  nu stiam daca se scurgea apa sau gunoiul pe mine... odios. A durat cam 45 minute sa scot trei tomberoane si sa matur ce-a mai ramas.

Azi noapte, in loc sa ies in oras cu prietena mea sa sarbatorim 9 ani de cand suntem impreuna, a trebuit sa pazesc pe cineva care a incercat sa sudeze o teava sparta la subsol.

Ne-am gandit chiar de la inceput sa documentam tot ce se intampla in blocul asta, pentru ca e un proiect interesant, sa vedem unde ajungem. Sunt foarte multe probleme, lucruri de reparat, fondul de reparatii si de rulment e cheltuit pentru ca trebuie recuperate datorii la intretinere. Sunt probleme cu centrala blocului, cu apa calda, cu cea rece.


Crezi ca lipseste genul asta de implicare in viata comunitatii in Bucuresti, pe proiecte mici?

Nu exista absolut deloc spirit civic si implicare in comunitate. Dupa mine, asta e unul dintre cele mai rele urme ale comunismului, pentru ca, asa cum a fost pus in practica in Romania, a anulat spiritul de comunitate. Totul se facea cu forta,  reciclam cu forta, munca patriotica.


Si acum sunt multi care privesc voluntariatul ca pe o munca patriotica...

Da, si voluntariatul e asa, pentru fraieri, in timp ce smecherii se dau cu 4X4 prin oras. Eu, desi am fost pozitiv ani de zile si am sustinut ca nu trebuie renuntat la lupta, ca trebuie sa ramanem aici si sa incercam sa schimbam ceva, incep sa ma gandesc si eu sa plec.

Ne gandim foarte serios sa ne mutam la Berlin. Berlinul e in momentul de fata un oras mai ieftin decat Bucurestiul. Dezamagirea cea mai mare porneste de la politicieni, in general atitudinea asta in care virtutea cea mai apreciata in Romania e smecheria.

In Bucuresti, a fi normal e o lupta. Daca vrei sa reciclezi trebuie sa te dai peste cap. E absolut halucinant ce se intampla. Oamenii asta - politicienii - isi bat joc de noi cu o relaxare absolut incredibila. Cinismul asta exista intr-o mare masura peste tot in lume, ce ma deranjeaz ape mine e ca la nivelul strazii se simte asta. Cand ai un copil si te gandesti sa mai faci unul, e important ca orasul in care traiesti are speranta de viata cu 10 ani sub media europeana.

Apropos de ce ziceai de voluntariat, eu desenam masinute prin oras tocmai ca sa subliniez ca sunt foarte multe masini si e foarte rau ce se intampla si faceam o chestie oarecum violenta tocmai ca sa atrag atentia. Lumea se satura de masinile mele dar nu se satura de cele de pe strada. Nu stiu ce se poate face.

vlad nanca


Ce parere ai de perceptia spatiului public in Bucuresti?

Vorbim de un oras care nu are viata in spatiul public. Mi se pare ca initiativele bune sunt atat de mici si in Bucuresti in general lucrurile pozitive tin mai degraba de spatiul intim decat de cel public, rezistenta se petrece in apartamente si in cafenele. Elita intelectuala are probleme cu ingerii si cu tot felul de alte angoase.

A fost un proiect cu spatiul public in Bucuresti care a lasat zero urme in spatiul public. E ciudat ca un eveniment de genul asta unde sunt implicati artisti foarte critici si foarte acizi se termina cu niste carti de artist care nu stiu cat de mult ajuta la solutionarea problemelor.

Apropos de centrul vechi, poate e bine ca nu exista niste solutii mult prea luxoase si mult prea slefuite in zona asta, unde cladirile sunt, oricum ai lua-o, scorojite si urate. E bine ca totusi s-a schimbat infrastructura, nu conteaza cum arata trotuarul, era frumos sa arate cum e in SIbiu, dar Sibiul cred ca arata si acum 200 de ani mai bine decat Bucurestiul. A fost facut destept, intr-un fel in care interesul public a primat, lucru greu de imaginat vreodata in Bucuresti.


Tu ai vrea sa vezi Bucurestiul un oras turistic?


Ma bucura ca Bucurestiul nu e mutilat de turism cum se intampla in Amsterdam sau in Praga. Bucurestiul e un oras complicat pentru un turist si asta cred ca e un lucru pozitiv. Pe de alta parte, mi se pare inadmisibil ca exista peste 20 de forturi in jurul orasului care nu sunt absolut deloc exploatate, ca exista arhitectura interbelica si modernism pur facut de arhitecti extraordinari care din nou nu sunt luate in seama. Atata vreme cat interesul public nu primeaza, n-o sa se intample absolut nimic.

Mie Videanu vine si imi povesteste ce a vazut el la Paris cu biciclete, imi tranteste niste benzi facute prost pe bani multi si vorbeste cum o sa faca proiecte pentru prioritatea transportului public si biciclisti si descurajarea traficului auto. Daca te uiti ce proiecte are primaria in dezvoltare, care sapa pasaje subterane, largeste bulevarde .. unde descurajezi tu traficul?

Daca e sa vad lucrurile bune, ma bucur ca nu se inchid liniile de tramvai, lucru ce s-a intamplat in anii 90, cand multe linii au fost inchise. Pe Grivita trecea tramvaiul, de exemplu, mergea catre liceul Sfantul Sava. Altfel, apropos de calitatea vietii, problemele sunt la primarie si la RATB. Pe cei de la RATB i-as pune la zid, sincer, spun mereu ca ei nu imbunatatesc transporul public pentru ca nu e rentabil. In ce tara din lume un serviciu public e rentabil? E aceeasi problema ca si cu televiziunea publica. Cum sa-i ceri sa fie rentabila? Tocmai asta e ideea, e rentabil pentru ca ridici calitatea vietii, nu e rentabil pentru ca nu-ti ies tie ca director RATB spagi daca instalezi aer conditionat. In Bucuresti sunt cu 600 mai putine autobuze decat in '90. Solutia pentru Bucuresti e transport public cat mai mult.

S-a darmat destul in Bucuresti. Lumea nu invata deloc din istorie. Cum sa construiesti langa Casa Poporului o Casa a Poporului credincios? S-a daramat atat de mult in anii '80, se pare ca nu am invatat nimic din istorie. De aia ajungi sa te gandesti sa pleci din tara.

vlad nanca

Si lucrurile pozitive? :)

In Bucuresti e primarul sectorului 3, Negoita, care imi da sperante. Daca mergi acolo, se simte diferenta venita din partea primariei. Ca oamenii tot isi parcheaza masinile aiurea, e altceva.

Ma bucura enorm de mult ca vad pe cineva care-si plimba cainele si are o punga in mana. Incep sa se schimbe manifestarile facute din bani publici, cum ar fi Noaptea Alba. Incep sa se aduca spectacole de teatru foarte bune, cum au fost cele patru spectacole aduse de ICR in Parcul Tineretului. Nu zic ca nu e bine sa se sparga bani pe concerte cu Pepe, pana la urma oamenii au nevoie si de chestia asta. Totusi, e un lucru bun ca Noaptea Alba a prins.

Ma bucur ca sunt din ce in ce mai multe concerte, imi pare rau ca Ministrul Culturii, in situatia in care oricum nu exista sali, vrea sa inchida Sala Palatului. Imi pare rau ca nu exista spatiu pentru sport, noi nu putem sa ne ducem copilul la piscina, in locurile unde sunt preturile acceptabile nu se primesc copii.


Tu pe unde iesi, unde mergi in Bucuresti?


Imi place zona de langa Parcul Carol, unde sunt niste vile moderne absolut geniale. Stau intr-un bloc modernist romanesc si asta e ce-mi placea in adolescenta. Acum imi place modernismul pur. 

Imi plac strazile mici si faptul ca nu te poti plictisi niciodata explorandu-le. Daca vrei sa cunosti Bucurestiul, mereu gasesti ceva nou. Imi place sa descopar arhitectura moderna. Era la moda la 1900 sa mergi la Obor sa-ti decorezi casa si sa copiezi locuintele boieresti, la un moment dat a devenit si modernismul o moda si vezi elemente Bauhaus intr-o casa construita de proprietari pe bani putini, modernism DIY -  e foarte interesant. Imi pare rau ca s-a daramat arhitectura industriala, e incredibil. Desi nu ma mira, daca sunt oameni care zic “sa radem tot centrul vechi ca sunt distruse casele alea”, ca oamenilor nu le pasa de arhitectura industriala. Totusi, inca mai sunt spatii.

vlad nanca

Apropos de strada, crezi ca s-a mai schimbat perceptia asupra street-art-ului?

Street art din pacate nu prea exista si e o dezamgire personala destul de mare. Street art-ul se reduce, ca mai toate lucrurile bune, la spatiul intim. Cum am avut si noi galeria Streetwise care tocmai s-a inchis, a fost si proiectul de la Centrul Dansului. Chiar daca e un semn de normalitate sa ai artisti care sa lucreze si in galerii, totusi nu e normal sa fie mai buna reprezentarea street art-ului intr-o galerie decat e pe strada. Sunt foarte putini cei care fac asta, pentru ca nu-ti permiti sa faci un lucru care nu aduce neaparat bani.
Daca sunt bani pentru un eveniment unde poti lucra cu oameni talentati, se lucreaza pe placi de rigips, un lucru care ma supara foarte tare. Daca faci un lucru bun de ce sa-l faci pe ceva pe care il arunci apoi, de ce nu pe un calcan sa sa vina toti copilasii astia care mazgalesc orasul sa vada niste chestii bine facute? In ultimii ani s-au tot facut videoproiectii pe cladiri, poate facem si chestii mai putin efemere.


Ce zici de stencilul folosit in scopuri publicitare?

Stencilul a fost folosit de la inceput pentru publicitate, dupa ce au aparut primele lucrari ale lui Alexe, a aparut si reclama la clubul Cuba - Republica del Sol.Inca exista lucrari foarte bune care te pot surprinde, vad in continuare lucruri bune si ma bucura asta. Stencilul e o chestie foarte democratica si populara. Mi se pare mult mai misto sa nu ai un Bansky al Romaniei, o vedeta care sa eclipseze pe toata lumea, mi se pare misto sa ai multi care fac chestii interesante si sa nu stii cine le-a facut.


Daca tot a venit vorba de cine le-a facut, te-a afectat scrierea "Multumim Vlad Nanca" pe masinutele tale? La inceput erau tot felul de speculatii.


Da, s-a zis si ca le-am facut eu. Mi-a adus o oarecare notorietate. A fost foarte frustrant la inceput, m-am si speriat la un moment dat. Nu mi-am dat seama de la inceput despre ce e vorba.

Totul a pornit de la o petrecere la Cinema Capitol, unde impreuna cu Color, Sinboy, Irlo, Branea si Milos Jovanovic am desenat pe spatele unui decor dintr-o piesa de teatru. Un baiat, Bogdan Georgescu, de la TFF, a scris chiar atunci "Multumim Vlad Nanca" si pentru ca nu mi-a atras atentia suficient, a continuat sa faca asta. Stiu sigur ca nu a fost singurul care a facut-o, pana la urma a devenit o chestie de gluma. Mi-ar placea la un moment dat sa fac ceva impreuna cu Bogdan, o lucrare, inca nu s-a intamplat dar avem tot timpul.

vlad nanca

Ai nevoie ca artist de o scoala de arte?

Cred ca orice iti alegi sa faci e bine sa ai o educatie buna. E ideala situatia in care gasesti profesori sa te indrume. Eu am avut norocul asta cu Iosif Kiraly. E ideal ca exista posibilitatea de a studia in Occident, eu as recomanda oricui sa mearga. Ma gandesc sa fac un master, se poate face chiar daca nu am diploma de absolvire.

Eu am renuntat la studii din mai multe motive. Unul ar fi ca am fost plecat in rezidente artistice. Altul ar fi ca, in afara unor profesori cu care m-am inteles foarte bine si cu care continui relatia, nu exista un nivel foarte bun. E frustrant cand iti propui cu tot dinadinsul sa fii un student bun, sa mergi la cursuri si sa vezi ca nu vin profesorii. Problema e aceeasi cu a invatamantului in general in Romania. Si in Universitatea de arte exista aceiasi monstrii ca peste tot, sunt foarte putini cei care au habar ce se intampla in arta contemporana si mai putini care au habar cum se face educatia artistica in 2007. Sunt si oameni buni si trebuie exploatati, maiales ca nu sunt deloc multi. Un alt lucru frustrant era ca foarte multi studenti la arte nu stiu de ce aleg sa faca asta. Se duc acolo si nu-i intereseaza.

vlad nanca

Ce poti sa-mi spui despre rezidentele in care ai fost plecat?

Rezidentele au fost foarte importante pentru a-mi alege un drum propriu si pentru educatia mea. Sunt foarte bune pentru oamenii creativi si nu numai, sunt rezidente si pentru oamenii de stiinta.

La fel cu orice schimbare de context, fie el job sau chiar daca faci o calatorie mai lunga, rezidentele sunt un lucru pozitiv, iti largesc foarte mult orizontul. Ultima dintre ele a fost cea de anul trecut, de la Solitude, unde e un loc extraordinar. A fost o experienta unica.

Am facut o lucrare cu masini acolo, Dream of Bucharest se numea, intr-un coridor lung, putin curb, am pus niste siluete de masini din placaj de lemn care te faceau sa mergi in zig-zag.. Am facut lucrarea cu masini tocmai pentru ca veneam dupa o perioada in care desenasem masini si ramasesem cu obsesia asta. La Stuttgart s-a si construit primul automobil din lume de catre Karl Benz la ceea ce avea sa devina fabrica Mercedes.

vlad nanca

Si lucrarea cu contul, cand ai incercat sa strangi bani?


Lucrarea se numea "Ajutati un artist roman sa devina mai creativ" si pornea de la doua prejudecati. Prima e ca daca ai mai multi bani poti deveni un artist mai bun si a doua ca romanii merg in Occident sa cerseasca. M-au interesat mai multe lucruri, felul in care oamenii cred sau nu in lucrarile caritabile. Am strans vreo 36 de euro. Era o cutie de bani si un cont. M-a mai interesat si felul in care poti vinde o lucrare care este de fapt o colecta de bani, o cutie sau un cont in banca.

vlad nanca

Cum a fost la Galeria Noua? Mai e vreo diferenta intre intim si public?

Galeriile sunt oarecum niste spatii semi-private. Nu vine foarte multa lume. Expozitiile pe care le-am facut acasa erau semi-publice. Atunci cand erau publice si listate in anunturi de presa, nu venea mai mult public decat atunci cand foloseam doar mail-uri.
Nu m-am gandit niciodata daca am exagerat cumva cu transparenta in ceea ce priveste viata mea, nici nu am simtit ca-mi expun familia foarte mult. Galeria ramane totusi un spatiu destul de intim. Reactia celor care intrau in galerie fara sa stie de proiect era de multe ori ciudata, in sensul ca aveau senzatia ca e o expozitie de mobila si ne intrebau "aveti probleme acasa? De ce stati aici?".
A fost un exercitiu pentru noi, un fel de a sfarsi seria de expozitii pe care le-am facut acasa.

hg

Problema pe care ne-am pus-o cel mai serios era faptul ca l-am luat pe Victor, baiatul nostru, acolo. Am incercat sa reproducem camera lui cat mai bine, cu acelasi tip de mocheta, jucarii, au desenat pe pereti aceiasi care au facut-o acasa, Matei Branea si Color. Victor pana la urma a fost cel mai fericit, pentru ca putea face lucruri pe care nu le face acasa, sa se dea cu bicicleta prin galerie. Pentru un copil de trei ani, o locuinta este ca un teren de joaca, a fost ideal pentru el acolo. S-a suprapus cu o expozitie la Roma, de aceea am lipsit o sapatamana din patru.

hg

Lucrul cel mai misto a fost ca atunci cand esti intr-un spatiu semi-public la nivelul strazii, comunici altfel cu strada. In bloc, mai e un spatiu intre locul unde stai si strada, in galerie imi vedeam prietenii trecand prin fata geamului. A fost frumos si ca ne-au vizitat multi prieteni de Pasti. Bucurestiul era pustiu, am iesit pe trotuar, am jucat badminton, am baut bere. Ne-am strans 20-25 de oameni.


La ce mai lucrezi?

Vrem sa acoperim gaura din acoperis si sa ne hotaram daca plecam sau nu. O sa am si o expozitie la Berlin si o sa ne ajute sa ne decidem.

Mai am o expozitie la Palma de Mallorca, unde am lucrat cu niste curatori spanioli foarte misto. Am inceput lucrarea in urma discutiilor cu ei si pentru mine  e modul ideal de lucru. Mi se pare foarte important sa construiesti o expozitie, nu doar sa aduci lucrari gata facute. Pentru expozitia din Spania am avut o surpriza placuta ca am fost contactat de curatori, care mi-au zis ca imi urmaresc activitatea si le-ar placea sa facem ceva impreuna.

O sa ma duc cu sustinerea ICR Madrid, e prima oara cand primesc sustinere personala. E un semn de normalitate si ma bucur. ICR-ul sustine vizibil multe proiecte pe arta contemporana, expozitii romanesti, formatii ca Shukar Collective, festivaluri de film, de teatru. La ICR se simte o schimbare. Lucrul pe care mi-l doresc e sa am timp sa pregatesc expozitia pentru Plan B din Cluj, condusa de , Mihai Pop, un artist foarte bun, care a decis sa se implice si sa faca o galerie extraordinara.

Mai am tot felul de proiecte de colaborare cu Galeria Posibila. Sunt fericit ca am mult de lucru ca artist si sper sa rezolv problemele din bloc. Sunt un fel de presedinte de avarie.

Sunt implicat si intr-o serie de simpozioane Overcoming Dictatorships, in care sunt invitati artisti, scriitori sa aiba intalniri, discutii. Se va crea o carte si o expozitie comuna. In decembrie o sa fie si in Bucuresti o intalnire si imi doresc foarte mult un concert cu melodiile politice, anticomuniste ale lui Andries din ‘80-‘90. E doar o idee deocamdata, domnul Andries nici nu stie de asta.

Cred in modalitatea de a trece peste perioada de trauma amintindu-ti de lucrurile pozitive. Imi doresc foarte mult sa putem face un festival al jocurilor din copilarie, cred ca oamenii s-ar bucura sa joace elasticul, sotronul.

vlad nanca

O sa votezi?
 
Am votat intotdeauan pentru ca m-am gandit ca au murit niste oameni ca sa putem vota noi. Acum, a nu vota mi se pare ca e un gest mai valoros. Macar sa mergi sa pui stampila gresit.

Fotografiile ii apartin lui Vlad Nanca.




8 comentarii

Interviu: Vlad Nanca
Ion Dacian
#1 -

Comentariu nou

la "tasteaza cuvantul din imagine" a trebuit sa tastez ENOUGH...ca si cum generatorul de cuvinte ar fi avut un senzor pentru starea pe care mi-a lasat-o interviul asta

@Nanca: Omule, nu vezi ca, dimpreuna cu lucrurile din cotidian, din "spatiul public" (ah, idei putine, fixe, vocabular redus), tu insuti contribui la poluare? Fa-ti prostioarele acasa, joaca shotron si vezi-ti in legea ta de treaba, dar nu fi vizibil si nu impieta termenii limbii romane sau ai oricarei alte limbi ("artist"?). Cu tot respectul pentru rezidentze, ARTA e altceva decat o colectie de gaselnite si artificii de sorginte publicitara. Tot datul asta in spectacol, toate daciile, skodele si trabanturile care iti populeaza, in lipsa de altceva, mintea nu au alt merit decat ca sunt VIZIBILE. Spatiu public vs spatiu privat...e veche, nu mai ai ce adauga (in primul rand pentru ca nu esti in stare...de unde nu e, nu pot sa vin eu acum si sa cer). "Si? Cu ce va ocupati? " "Hmm...cum sa spun? Am acum un proiect..."
Hai ca-ti dau eu o idee: faci un "performance" (am inteles ca unii zic chiar performantza muhaha) in fatza casei (pardon, a galeriei muhaha) de o zi intreaga, in care joci shotron sau coarda. O sa fie o treaba foarte vizibila (deci, implicit, artistica), o sa combine nuantza protestatara (seamana cu un fel de greva ;)) cu o tenta de tandretze (nostalgia dupa copilaria ta, cand spatiul public iti apartinea, cand te jucai pe strada si nu in spatiul privat, in fatza calcului etc etc).........

Hai, stop....sper ca s-a inteles ce am eu cu maimutzele astea.

Interviu: Vlad Nanca
Ion Dacian
#2 -

Comentariu nou

P.S. @nanca: Il stii pe unul...Horia Bernea?

Interviu: Vlad Nanca
D. Perjovschi
#3 -

Spatiul public e deschis tuturor
Ion Dacian nu iti inteleg vehementa. Momentan nu sunt altii mai buni. Pe astia ii avem, cu astia defilam. Sau mai bine zis, nu te obliga nimeni sa defilezi tu cu astia. Nu cred ca e o dovada de impostura daca te afisezi public, daca atragi atentia asupra unor eforturi proprii de vizibilitate si daca intrebi lumea ce parere are despre actiunea din spatiul nostru comun. Vlad Nanca nu este un impostor, desi unii din cei care nu au suficienta toleranta (ca tine), ar putea sustine contrariul. Este un om care se exprima. Bine, prost, aleatoriu, genial sau fara viziune... face ceva. Momentan altii nu fac nimic. Sa ii lasam deci pe putinii care au ales spatiul public si promovarea personala... si sa vedem ce putem face si noi. Nu neaparat mai bine ca ei, dar macar pentru a ne afirma si noi. Ce zici Ion Daciane, te bagi la un proiect de arta contemporana? E usor sa critici. Si mai usor sa iei la misto. Dar sa nu uiti ca impostura se ascunde in pasivitate. Vlad Nanca nu a dat la nimeni in cap. Din contra, a desenat masini in tot Bucurestiul. Prietenii lui l-au apreciat. Altii si-au pus unele intrebari. Cei mai multi l-au ignorat. Te rog sa te alaturi celor multi! Altii performeri nu exista in prezent in Romania. E suficient sa te anunti, si poti intra in circuit. Hai sa vedem ce poti si tu, daca ai c... Arta contemporana din Romania e suficient de inocenta si neprovocatoare ca sa nu fie nevoie sa te apuci tu sa o critici. Lasa-i pe oameni sa se exprime. Acum se antreneaza, maine vor reforma societatea!
Interviu: Vlad Nanca
someoneelse
#4 -

belief

"E suficient sa te anunti, si poti intra in circuit. "
straight up to the point:p

Interviu: Vlad Nanca
vlad nanca
#5 -

Comentariu nou

multumim vlad nanca

Interviu: Vlad Nanca
Filo
#6 -

Arta pe la noi

Sunt din generatia ''libera 1990'', adica am reusit din 4 incercari ''artistice''.Am cam trecut de prima tinerete, concluzia experientei mele de viata: fac ce ma taie capul! nu ma afiliez la nici un grup, nu ca tin mortis...nu mai tremur la nici o parere! experimentez si ma bucur egoist de mine. Am luat la palme, neperiind si neragaind la nici o crasma a aburelii creativo-bahice. Demersul meu tine de izolare, de a nu ma mai agita, ca tot ca cine trebuie sa fie, o sa se faca-se voia lor.
Ma regasesc in mutenia mea fata de mizerile existente. Artistii nu se ajuta, nu-si dau ponturi, doar daca au ceva interes personel...e o lume egoista, frumusetea e fatada la neaveniti sau la novicii care nu si-an primit botezul ''crestinesc''.Sper sa mai treaca veninul pe care-l mai am. Va astept la discutii constructive, poate rupem ''lanturile''!

Interviu: Vlad Nanca
Speriat
#7 -

Speriat.

Sunt speriat de vehementa cu care se critica orice initiativa in mediul artistic de la noi... iar ce ma sperie si mai tare e ca deunazi m-am surprins facand acelasi lucru si m-am intristat destul de tare...
Iti trebuie imens curaj sa te expui asa cum o face Nanca. Imi place ce face si oricat de putina valoare ar avea asta si oricat de stupid sau copilaros ar suna, eu il sustin!
Multumim Vlad Nanca! (fara nici o urma de sarcasm)

Interviu: Vlad Nanca
Tausance
#8 -

pentru ca face beatmatching cu exteriorul...

mmultumim vlad nanca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera