Interviu Registrul de Biciclete - Ce inseamna, cum si unde iti poti inregistra bicicleta in Bucuresti

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Daca esti printre cei care militeaza pentru transportul alternativ si te deplasezi prin oras cu bicicleta atunci ar fi cazul sa o inregistrezi pe Registrul de Biciclete.

De exemplu, in Bucuresti poti sa faci asta la Info Point-urile pe care le gasesti pe Str. Baba Novac nr. 11 si Bd. Lacul Tei 126-128 (Vezi lista cu locatiile Infopoint in fotografie de mai jos)

Cei de la Registrul de Biciclete au InfoPoint-uri in Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj Napoca, Piatra Neamt, Satu Mare, Harghita si Zalau, dar nu se opresc aici.

In plus colaboreaza cu IPJ Prahova si se vrea continuarea la nivel national a acestui tip de parteneriat, precum si adaptarea site-ului la nevoile autoritatilor.

Incantati de acest proiect am vrut sa aflam mai multe si am stat de vorba cu Tudor Covaciu managing partner la Registrul de biciclete.

Ce inseamna pe scurt Registrul de Biciclete si cat de important este el?

Registrul de Biciclete este un proiect care ofera posibilitatea inregistrarii bicicletelor - asemanatoare inmatricularii unei masini. Un sistem unitar si acceptat ca standard de comunitate poate descuraja furtul, care duce la descurajarea comertului cu bunuri furate si totodata la reglementarea comertului. 

De ce Registrul de Biciclete in conditiile in care in multe orase ne e frica sa pedalam pentru ca nu avem conditiile necesare? Ce rezolva de fapt Registrul de Biciclete?

Odata ce va lua amploare, beneficiile se vor simti in multe feluri, incepand cu intimidarea actiunilor ilegale si continuand cu ridicarea comunitatii la un alt nivel de responsabilitate civica, un pas natural pentru o tara care e la inceput de drum in ceea ce priveste infrastructura si legislatia ciclista.

Infrastructura urbana e un alt segment pe care intentionam sa il abordam odata ce vom avea resursele si cunostintele necesare. Pana atunci, cu Registrul dorim sa rezolvam probleme de alta natura, de cladire a unor parametrii care sa fie considerati obligatorii. Toate la timpul lor.  

Cate info point-uri intentionati sa infiintati in Bucuresti?

Nu ne-am stabilit target-uri pentru nici unul din orasele in care avem partemeriate de acest gen. E o actiune de constientizare si ne bucuram pentru fiecare locatie cu care putem stabili acest parteneriat.

Ce probleme intampinati cand vreti sa faceti colaborari cu autoritatile locale? La Bucuresti cum decurg lucrurile pe partea asta?

In judetul Prahova am intampinat ape limpezi si entuziasm, o actiune similara fiind intreprinsa la un moment dat in zona, iar statisticile si procedurile deja stabilite ne-au facut munca mult mai usoara, la fel si bunavointa celor implicati si optimismul general.

Momentan finalizam procedurile de colaborare si urmeaza cateva luni in care vom analiza indeaproape desfasurarea parteneriatului, vom adapta site-ul nevoilor autoritatilor si vom incerca sa avansam pe plan national.

Ce sanse are proprietarul care s-a inscris deja pe Registrul de Biciclete sa si-o recupereze in caz de furt?

Sansele vor fi cu atat mai mari cu cat mai multa lume va accepta inregistrarea bicicletelor in Registru ca fiind un pas simplu si firesc.

Desigur, principalul scop este cel de a descuraja si de a prevenii furtul, dar asta nu inseamna ca in caz de furt stam cu mainile la spate.

Informarea e esentiala, iar noi, cu ajutorul site-ului si a paginii de Facebook putem asigura o expunere care creste zilnic, iar cu cat mai multi oameni pot accesa o baza de date centralizata, cu atat cresc sansele ca bicicleta in cauza sa fie vazuta/gasita/recuperata.

Baza de date este functionala la nivel national?

Baza de date este functionala la nivel national, fiecare bicicleta furata are specificata localitatea si zona in care a fost vazuta ultima data, iar bicicletele inregistrate nu au nici un fel de restrictii de natura regionala.

Cum credeti ca se va rezolva problema lipsei pistelor de biciclete in Bucuresti? Dar in tara?

Noi credem in puterea maselor. Inainte sa speram la rezolvarea acestor probleme consideram ca trebuie promovat cat mai puternic ciclismul ca alternativa de transport si stil de viata.

100.000 de oameni sunt mai greu de ignorat decat 1.000 sau 10.000. Cu cat suntem mai multi cu atat vom fi mai greu de marginalizat. Deci, in primul rand, trebuie sa fim cat mai multi si cat mai hotarati. Un exemplu ad literam de „unde-s multi, puterea creste”.

Crezi ca se va ajunge ca Romania va ajunge la nivelul altor tari cand ne gandim la mijloacele de transport alternativ?

Intrebarea nu e „Daca”, ci „Cand”. Romania e o tara a posibilitatilor din cauza faptului ca e la inceput de drum din multe puncte de vedere.

Cei implicati si doritori de schimbare au posibilitatea si responsabilitatea de a se afla la inceputul unor restructurari care trebuiesc gandite intr-o maniera opusa de cea a guvernarii cu care ne-am obisnuit. Solutii viabile sunt la indemana tuturor, antreprenoriatul e tot mai accesibil si posibilitatile de dezvoltare sunt tot mai variate.

Cum veti "marca" bicicletele?

Cele 3 tipuri de autocolante (PVC, policarbonat si aluminiu) sunt facute din materiale rezistente la o gama foarte variata de substante toxice si medii extreme. Ele contin sau coduri QR, sau serii unice.

Odata activate, aceste serii permit identificarea bicicletei in cauza si evidentiaza actul inregistrarii. Pe viitor ne-am propus sa aducem sisteme de securitate mai avansate cum ar fi GPS, sau o metoda prin care se vor putea inregistra si componentele de bicicleta fie ca au sau nu serii separate.

Mai pregatiti si alte proiecte in viitor? Ne spuneti mai multe.

Odata ce Registrul e Biciclete va ajunge la o varianta finala care nu va mai necesita modificari majore, ne vom indrepta atentia spre sectorul sigurantei publice, prin proiecte proprii si produse pe care le consideram inovatoare si vrednice de promovare.

Sursa foto, sursa thumb




1 comentariu vrei sa comentezi?

Interviu Registrul de Biciclete - Ce inseamna, cum si unde iti poti inregistra bicicleta in Bucuresti
obiecte-furate
#1 -

indexare

O idee excelenta aceasta initiativa in zona de prevenire. In zona de furt insa, sansele de recuperare sunt foarte mici, chiar inregistrata fiind in registru.

Din pacate, pe zona de furt, trebuie foarte mult lucrat la constiinta romanului care se duce in targ si cumpara o bicicleta fara sa o verifice pe siteurile specializate.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ce fructe va place sa mix & match in iaurt?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera