Interviu - Dumitru Gorzo

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Dumitru Gorzo este unul dintre cei mai apreciati, dar si cei mai controversati artisti ai momentului. O combinatie buna. :) A reusit sa enerveze mintile pioase cand a facut Catedrala Mantuirii Neamului din bucatele de slanina, cand i-a pus sani lui Stefan cel Mare si a provocat confuzie unor ziaristi cu coconii lipiti prin tot Bucurestiul (ziaristii au crezut ca e vorba despre o secta satanista...). Tot lui ii apartine si "Mister President as a sexual object". In aceasta perioada, puteti vedea o expozitie suta la suta Gorzo pe doua etaje ale MNAC-ului (de notat este faptul ca pentru prima oara un singur artist expune intr-un spatiu atat de mare la MNAC).

gorzo

Ne aflam la MNAC. Ce ne puteti spune despre expozitia aceasta?

Expozitia a plecat de la o propunere mai veche a Ruxandrei Balaci si s-a concretizat cand a inceput colaborarea mea cu Liviana Dan care este si curatorul acestei expozitii. O parte dintre lucrarile acestea vor merge si la Bruckenthal, doar o parte, pentru ca spatiul nu este atat de mare ca aici. Vor fi expuse cu ocazia deschiderii anului Sibiu 2007 - capitala culturala europeana.

Expozitia e facuta special pentru acest spatiu. In general lucrarile sunt noi, cu exceptia a doua-trei, care sunt mai vechi, restul sunt facute in ultimele trei luni. La proiectul propriu zis lucrez cam de un an. Nu pot sa spun ca am avut clar in minte ce o sa se intample, voiam sa fac o expozitie mai mare in spatiul asta, care sa fie altfel decat proiectele de galerie. Simteam ca am suficienta energie, ca sunt idei, intuiam o directie. Am inceput, lucrurile s-au dezvoltat uneori din aproape in aproape, alteori conceptul si ideea au functionat pe bucati mai mari. Lucrurile s-au legat spre sfarsit, abia in final, in momentul in care expozitia a fost aranjata.

In primul rand, e vorba despre pictura. O mare parte dintre lucrari sunt lemn traforat sau cioplit, apoi pictat. Intr-o galerie, fiind limitat de spatiu, nu pot sa fac lucruri la fel de ample ca in MNAC.

La ultimele mele proiecte, modalitatea de citire era urmatoarea: intai vedeai despre ce e vorba, intai ajungea la tine mesajul si dupa aceea vedeai lucrarile. Aici e invers. Intai vezi lucrarile si abia apoi prinzi povestea. E o poveste vizuala, nu neaparat o naratiune, sunt tratate cateva teme. E prezenta moartea, e prezenta sexualitatea, sunt stari de conflict.

Expozitia este structurata pe doua niveluri, atat fizic, ca asezare, cat si tematic. Jos e desfasurat un fel de bestiar personal, cu trimiterile de care vorbeam mai devreme - moarte, un inger, soare, situatii conflictuale, e si autoportret. Aici e partea incarcata cu mai multa fictiune. Sus e lumea, cu bune, cu rele.

expozitie gorzo

Exista un contrast intre cele doua lumi?

Ele merg mana in mana. Una dintre observatiile mele in ceea ce priveste lumea satului este ca exista un soi de echidistanta intre bine si rau, tu esti undeva la jumatate. Raul nu e asa de rau, binele nu e definitiv bun. Lucrurile sunt amestecate si coexista in lume intr-un mod natural, firesc. Asta am incercat sa arat si jos si sus. Am incercat sa le apropii, sa le fac sa functioneze intr-o lume a firescului. E vorba de un anumit ritm, de tensiune, e vorba de mai multe lucrari care, zic eu, arata ca niste pagini de carte. Sunt lucruri diferite, uneori contrastante, dar merg in aceeasi directie si functioneaza ca un intreg.

Lucrarile par la limita dintre realitate si vis…

Sunt doua feluri de vise - cele pe care le visezi noaptea si cele cu ochii deschisi. Mie uneori mi se pare ca ceea ce vad in fata ochilor nu se prea potriveste cu realitatea. Mai e si nevoia de evadare. Am putea sa luam fiecare lucrare si sa ii facem povestea, sa va explic ca alea patru sunt femeile, ca zburatorul e Iosif al Doilea, ca acolo e un inger... etc.

Cum vedeti Maramuresul?

Bine! E Maramures peste tot, si sus, si jos. Vroiam sa fac o expozitie suta la suta Gorzo, si eu ma simt mai mult de acolo decat de aici. Totul se leaga, Maramuresul apare si in bestiarul personal, si in realitate, si intre. Mereu m-am simtit in trecere, oriunde as fi fost. Fiecare are un loc de unde zice ca e. Acasa versus acolo. Daca e sa fac o proiectie, acasa e in alta parte, e locul din care vin.

go


Vorbeati la un moment dat de un sentiment de responsabilitate pentru arta romaneasca, de zonele care lipsesc si pe care incercati cumva sa le acoperiti.


Cred ca fiecare om ar trebui sa se simta responsabil pentru ceea ce face. Cu atat mai mult in arta romaneasca, unde sunt o gramada de lipsuri. Atunci cand lucruri care trebuie sa se intample nu au loc, si nu vorbesc doar de partea sociala. Sunt doua tipuri de implicare sociala, e una teoretica, conceptuala, care lucreaza cu concluzii. O alta forma este atunci cand se lucreaza efectiv intr-o directie sociala si cu alte zone decat cele strict artistice. Se lucreaza cu statistici si se actioneaz ain functie de acestea, se face asistenta sociala..etc.

La mine lucrurile sunt ceva mai simple. Legatura cu socialul avea loc atunci cand se intamplau lucruri grave care trebuiau amendate. Daca ai cat de cat spirit civic, trebuie sa iei atitudine, daca poti. Toata lumea trebuie sa ia atitudine, mai ales intr-un oras ca Bucurestiul, unde se intampla intotdeauna aberatii.

Partea cu arta pornografica nu are insa legatura doar cu faptul ca era o zona nebifata. Ea este o realitate, cu lumea care ne inconjoara, face parte din viata, nu e ca apa calda, dar e ca bordurile lui Videanu. Nu poti sa zici ca e altceva, e prezenta. In primul rand ma interesa. Sunt o gramada de zone artistice neacoperite, nu prea sunt pictori abstracti foarte seriosi, dar n-am facut abstract.

Credeti ca, teoretic vorbind, arta are o datorie de a atrage atentia asupra unor probleme cum a fost Catedrala Mantuirii, sau totul tine de optiunea fiecarui artist in parte?

Asta tine de fiecare. In Romania insa neimplicatul si statul cu fundul pe mamaliga e o stare care, cel putin in arta, era grava. Toti si-au facut turn de fildes si clocesc perle, care uneori sunt negi. Eu nu am un turn de fildes, dar cunosc multi artisti care fac asta. Devine simptomatic si-ti pui intrebari - "bai, e nasol".

gorzo

Ati fost acuzat de erezie atunci cand ati dat in Stefan cel Mare.  De unde vine aceasta sensibilitate pentru miturile nationale, sunt ele fundamentate?

Ele sunt destul de fundamentate. In Romania ca stat, conceptul este destul de nou. 1859-1918 nu tin de un trecut indepartat. Atunci trebuia sa ii convingi pe oameni ca trebuie sa se intample ceva, era necesar, ai nevoie de genul asta de mituri, de figuri istorice. Problema mea apare atunci cand cineva incearca sa exploateze treaba asta in mod nasol. In plina campanie electorala incepi sa bagi un scurt mariaj cu biserica. Tot timpul sunt certati, dar atunci cand sunt alegeri, se imprietenesc brusc si incep sa-si paseze simboluri.

In ceea ce-l priveste pe Stefan cel Mare, s-au pompat destui bani in serbari nationaliste, desi nu e cazul. Oamenilor din zona aia nu le ia nimeni figura lui Stefan, e foarte bine ca se intampla asta, dar de ce sa dea Ministerul Culturii o gramada de bani care puteau merge foarte bine in alta parte unde chiar era nevoie, pentru a face niste serbari cu iz nationalist usor suspect si apoi sa mi le serveasca mie la televizor? E ca un carusel.

E normal ca asta sa fie amendat. Fiecare a spus ce a crezut in acea expozitie. De ce daca avem un sfant trebuie sa fie frumos?  In ceea ce ma priveste am facut o lucrare relativ decenta, era un Stefan cel Mare pe un cal relativ mort, el era si blonda, si negru, avea si sani.  E o modalitate de a-i face pe privitori sa si-l apropie.

Nu cred ca Stefan cel Mare e sfant, dar daca BOR considera ca trebuie sanctificat, e ok. Nu o sa spun niciunui credincios ca el nu e sfant, nu e treaba mea, pe mine ma intereseaza chestiunile simptomatice. Mai e un detaliu interesant. In timpul expozitiei cu biserica de slanina, legat de toate celelalte actiuni pe care le-am facut, tot timpul niste popi care vorbeau despre chestiunile astea ma caracterizau: "si pictorul pornograf Gorzo". Mi se agata o eticheta care li se parea lor ca ma descalifica. Probabil in mintea dumnealor pornografie egal rau si astfel puteau zice orice.

Dan Popescu, curatorul expozitiei cu Stefan cel Mare, mi-a povestit ca au venit doi politisti la expozitie sa constate daca e vorba sau nu de pornografie. Care era criteriul lor? Daca e sculata, e pornografie, daca nu, e nud. Pe bune.

gorzo

Tot asa se spunea ca de fapt s-a discutat gestul, dar nu s-a discutat fondul problemei, de ce a facut acel artist totusi o catedrala din slanina? Ce vrea sa spuna?

Asa se intampla mereu. Acestea sunt modalitatile de a muta accentul de pe lucrurile cu adevarat grave. Se genereaza o discutie care pica in paralel, este separata de problema. Intr-adevar, asa suna aiurea - catedrala din slanina, FAQ about Steve the Great. Daca desparti lucrurile, apare ca unii s-au luat de Stefan cel Mare pentru ca ii enerva ca e sfant. Nu am o problema cu asta, ma bucur ca Stefan cel Mare e sfant, mie chiar imi place aceasta figura de domn moldovean, e chiar un om ok, de respectat.

Ce parere aveti de deja celebrul proiect de lege privind legea cultelor si defaimarea religioasa?

Proiectul asta de lege a fost propus de cultul islamic. Eu credeam ca a fost ideea BOR-ului, dar nu. Daca intr-un moment de libertate maxima, lipsit de frane, Vadim a protestat, a cerut sa fim excomunicati din Biserica iar Politia a fost trimisa la galerie, in momentul in care o sa se voteze legea asta va fi foarte nasol, e un mod de a baga pumnul in gura la lume, o sa fim la mana domnilor in sutana. De-abia astept sa vina legea asta, mie personal o sa-mi faca un mare serviciu. As putea spune ca de-abia astept sa fiu persecutat datorita artei pe care o fac, pentru faptul ca imi place libertatea si cred in necesitatea criticii.

Doar si coconii erau satanisti...

Da, acolo a fost o neintelegere, s-au prins mai greu. Dar a se vedea totusi ca de la o lucrare nevinovata si pozitiva s-a ajuns la satanism si isterie, atunci cand lucrurile o sa fie clare si indreptate in directia asta, ajutati de o lege cum e cea propusa acum, o sa fie "perfect". Cred ca o sa ne trezim undeva in plina Asie. Suna a fundamentalism si nu e deloc bine.


Cum distingi un obiect de arta? Cum spunem asta-i arta, nu e defaimare, e un obiect artistic?

Satanismul sau defaimarea, asa cum sunt Adevarul, Binele, Frumosul si Viata, pot fi o nuanta a unei lucrari. Nu se separa. Dupa mine sunt lucrari bune si lucrari proaste. Pot sa fie lucrari bune chiar sataniste. Eu sunt crestin, suficient de credincios incat sa nu ma intereseze zona asta, dar ele pot exista. Poate sa fie o lucrare defaimatoare, etc, dar sa fie foarte buna.

Dar accentul se va pune ca uite ce defaimatoare este, nu ce obiect artistic bun avem...

Da, asa este, dar asta e intotdeauna. Oamenii nu se uita la asta. Cum zicea reclama aia 5% inteleg arta...

2%....

Voila!

gorzo

Apropo de mituri, ce parere aveti de clasamente gen Mari Romani?

Ideea de a face un top de genul asta uneori mi se pare aiurea, alteori ok. Pana la urma, e un joc care are de-a face cu un fel de democratie. E o combinatie intre democratie si manipulare. Cine e la butoane. Daca esti un hacker destept sau daca esti provider de internet si si multe ip-uri la dispozitie, poti face multe. Eu cred ca a fost vorba si despre asta. Sau de o minoritate religioasa, ca in cazul lui Wurmbrand. Minoritatile religioase cand se apuca sa faca ceva ce tine de locul lor in lume, sunt foarte serioase. Si cand spun minoritati, as vrea ca asta s anu fie luata in sens peiorativ. La un moment dat am fost invitat la o emisiune din seria Marilor Romani si nimeni nu stia de acolo cine e Wurmbrand. Era unul singur care avea o idee.

Primii zece nu arata totusi foarte rau, cu niste amendamente, dar mai jos incepe intr-adevar dezastrul. E ok, dar sa desemnezi unul cel mai mare, mie asta mi se pare maximum de stupizenie, este imposibil. Sunt minim 20 de romani pe care pot sa-i pui usor pe primul lor, lucrurile astea nu sunt cuantificabile. Nu am votat, aproape nici unul dintre prietenii mei nu a votat. Nu-mi amintesc sa fi auzit pe cineva care sa fi votat. Am avut un moment in care am fost curios, dar atat. Totusi, am auzit ca lumea s-a implicat, inteleg ca voteaza, se agita, iar asta demonstreaza ca poate era necesar.

Mi s-ar parea interesant ca acest top sa mai fie facut o data peste un an, cinci, zece. Dat fiind formatul, nu cred ca permite. Asa ai vedea cum se misca lucrurile. Noi, romanii, nici nu avem obisnuinta de a ne exercita un drept, de a ne implica.

vin in 5 minute stencil

Ce zice lumea de stencil-ul cu "Ceausescu - vin in 5 minute"?

In general place, dar am si prieteni care spun ca ei nu inteleg ce aia, fiind oameni informati din punct de vedere cultural. Pe mine ma distreaza. Eu ma bucur cand merg pe strada si vad lucruri misto, sunt detalii care pot sa ma binedispuna.

Sunt zilele acelea indecise si  inca nu ti-e clara daca ti-e nasol sau ti-e bine si, in functie de ce se intampla, se schimba lucrurile. Daca dai cu piciorul intr-o teava ruginita te prost-dispui si incepi sa vezi toate bubele Bucurestiului, daca vezi un ceva mic si ok te poate face sa razi si te binedispune pentru tot restul zilei.


Cum vedeti dumneavoastra, ca artist, Bucurestiul?

Bucurestiul e locul in care traiesc in momentul de fata. De obicei, fata de locurile in care traiesti, ai reactii. Nu stiu daca am o chestie clara "Bucurestiul arata asa sau asa". E in functie de ce mi se intampla. Oricum, e mai mult plus decat minus.

Nu vreau sa-i jignesc pe cei din celelalte orase, dar cel putin din punct de vedere cultural, aici se concetreaza lucrurile. In ceea ce priveste arta, e clar ca e cel mai activ loc. Toata plaja de preocupari umane e foarte bine reprezentata in Bucuresti. Se pot intampla lucruri interesante si in tara, se intampla, poate sa fie un teatru bun, uneori chiar mai bun decat cele din Bucuresti, o revista buna cum e Idea, dar luat per total e cel mai bun si activ loc.

gorzo

Ce locuri va plac?

Nu am locuri pe care le prefer. De obicei ma atasez de locurile unde am stat, care mi-au fost aproape.  Pot sa zic ca aici e frumos, ca sunt case frumoase, sau ca asta e un cartier imputit, dar totusi sa imi placa. Nu au legatura una cu alta. Legatura e cu ce mi se intampla  mie, locurile de care m-am legat in vreun fel.  N-am o nostalgie a Micului Paris care trebuia sa arate nu stiu cum si sa fie foarte luxos. Sunt ingrozitoare cartierele de blocuri, dar zau daca ma trece vreun frison cand trec pe acolo. Cascatul gurii acolo poate fi la fel de placut ca cel de la sosea. Sunt lucruri diferite, care conform anumitor criterii, pot fi mai sus sau mai jos. Dar aceste criterii nu ma intereseaza foarte mult.

 
E ceva anume care va enerveaza si ati schimba?

Da, clar! Ca toate orasele Romaniei, Bucurestiul are o gramada de probleme. De exemplu monumentele si statuile. Sunt lucruri care ar merita daramate. Uite teapa. Nici macar nu e inedita, seamana cu alte tepe ale lumii, seamana cu un trofeu al brutarului. E ceva urat, care se mai intampla. Ma enerveaza rau, nu inteleg de ce se intampla. Cineva a vrut acest monument si el s-a facut. Nu conteaza cine se revolta sau cata lume zice ca e urat. E drept ca nu-si da inca nimeni foc pentru asta.

Apoi cladirile urate. Se construieste in draci si se construieste rau. Nu exista un plan urbanistic coerent. Legile sunt putine si nu se tine si asa cont de ele. Se construieste prost atat din punct de vedere vizual, dar si calitativ. Vad vile, vilute, blocuri, cladiri, facute cu bani multi din care mai cade cate un geam, cate o bucata de marmura.

Bucurestiul e un oras anapoda, aproape ca nu are logica. Aici ar trebui intervenit.

Daca ar fi sa faceti ceva in/despre Bucuresti, ce ar fi?

Nu m-am gandit pana acum la asta. Cred ca ar fi o placinta destul de mare care sa atraga atentia, la fel de mare ca Statuia Libertatii sau Turnul Eiffel, suficient de inedita.


Mai multe fotografii in Galerie




12 comentarii vrei sa comentezi?

Interviu - Dumitru Gorzo
stefan doru dancus
#1 -

nu e numai atat

Nu e Dumitru Gorzo numai ata, desi se poate invoca scuza vesnica: nu avem mai mult spatiu (de parca ne-am labarta pe 30 de pagini intr-o "revista de cultura consacrata").
Am urmarit atent evolutia acestui artist.
Chestia asta din metropotam ma nedumereste. Nu cred ca Gorzo e doar atat. Mai incercati.
Stefan Doru Dancus

Interviu - Dumitru Gorzo
samir
#2 -

FEMINISMUL VIZUAL

cu ascendenta evreiasca dumitru gorzo face politica evreismului mondialist.gorzo este omologul in vizuale a lui EMIL MOISE-alt evreu care da lupta ca mercenar platit pentru scoaterea icoanelor din scoli.in lucrArile lui incarcate de mesaje subliminale abunda madularele barbatilor dezmembrate si aruncate sangerande si pe deasupra si vizibil circumcise.e de fapt mesajul feminismului lansat tot de evreii mondialisti resentimentari care vor sa feminizeze populatiile terrei pentru a le slabi si pentru a le stapanii cat mai rapid si usor.arta lui dumitru gorzo nu este nici macar pornografie ci sexism paranoid dominat de placerea sadica a mutilarii integritatii fizice si psihice a umanului.la comanda si pe bani produce aceste senzatii orgasmice circumfetistelor instiga prin mesaj la destrabalare.feministe radicale care adora strivirea penisurilor si castrarile sexului masculin gen MIHAELA MIROIU , AURORA LIICEANU ,A.MUNGIU -PIPIDIetc etc savureaza scenele de mutilare sexuala genitala masculina prin care gorzo le produce senzatii tari.vaginurile uzate si zdentuite cu labii exfoliate si cu clitorisuri atarnande capata la gorzo dimensiuni mari si dominatoare care sa spuna inca odata cat de tare e femeia si cat de mic si nenorocit e barbatul.e acelasi tip de sexism mutilant caracteristic pihicului circumcisilor care se autoflageleaza in fata vaginului.e greu de crezut ca superbul ieud a scos la lumina o asemena creatura care il tradeaza pe dumnzeu,credinta si pe romani prin ce au ei mai nobil,sufletul ,pentru argintii sionului.morbida pornofrafie numita arta mai da un impuls desfraului in ale carei ghiare romania se stinge incet dar sigur,spurcandu-i-se bruma de seninatate care i-a mai ramas in fata asalturilor acestor ageenti ai scabrosului si ai macabrului.biserica neamului se prabuseste sub loviturile vaginurilor ravasitoare prostituante ale mercenarului dumitru gorzo.politica vaginului spuract alunga sansa de a mai vedea mame,evident adevarate....poate pise de muzeu intr-un muzeu al mamelor ucise de epoca valpuricelor.a soca in arta prin pornografie lugubra e cel mai facil si ieftin mod de a atrage atentia.deci sucees domnului gurzo.

Interviu - Dumitru Gorzo
stefan doru dancus
#3 -

Cam greu de ajuns la Rai

Cu avarata mandrie proletara, vajnicul paznic al moralitatii poporului roman, Samir, infiereaza opera unui Gorzo care a lasat cu gura cascata multa lume de prin Bucuresti si de aiurea. A-l face evreu pe Gorzo e ciudat. Si eu m-am nascut in Ieud si nu stiam pana acum ca neamul Gorzo are origini evreiesti. Ca-si vinde lucrarile pe bani buni? Cine n-ar vrea sa-si vanda ceatiile pe bani buni? Eu insumi am primit o sponsorizare de 5000 euro pentru a tipari una din cartile scrise dupa revolutie.
Rechizitoriul lui Samir e ridicol prin chiar virulenta sa pe care acesta ar fi dorit-o "fara prihana". Nu i-a reusit.
In tinerete, Michelangelo a disecat cadavre pentru a intelege cum se poate reda perfectiunea. L-a facut pe "Moise". Nu mai zic de Capela Sixtina - cand datorita lucrului istovitor, artistul ajunsese la 40 de kg! Sunt sigur ca Samir, de ar fi trait atunci, l-ar fi ars pe rug, privand sarmana familie Buonarotti de placerea de-a fi disecata de zvapaiatul artist.
Concluzie: ce-are vaginul cu prefectura, samire?
Stefan Doru Dancus

Interviu - Dumitru Gorzo
suzana
#4 -

Comentariu nou

Eu cred ca mesajul sau este unul foarte acid si imaginile violenteaza in general( si prin cromatica) , mesajul nu mai spun e ff departe de ceea ce e crestin ,chiar m-a frapat faptul ca se considera inca crestin dupa ce desfiinteaza ideea de sfant , biserica , preoti (si nu popi) . Pe Gorzo il inteleg ca vrea sa socheze cumva dar nu inteleg de ce l-a deranjat asa tare Stefan cel Mare si nu altcineva sau altceva , tocmai un sfant ?( probabil ca asa aveai parte de cele mai violente reactii, avand in vedera ca suntem un popor ortodox )Fiind artist incepi sa te crezi valoros pentru ca din mainile tale vezi ca iese ceva frumos si nu poti sa nu te bucuri ca ai reusit asta dar trebuie sa iti aduci aminte ca Dumnezeu ti-a dat acest har si ca nu esti decat un copist a ceea ce Dumnezeu a creat .Era odata un pictor care era foarte laudat i se spunea: Vai ce pasari minunate faci tu ! si el raspundea : Da dar eu doar le pictez insa cele facute de Dumnezeu zboara si canta !

Interviu - Dumitru Gorzo
Stefan Doru Dancus
#5 -

Poate de -la intreba pe Gorzo

Ce mai indicat ar fi sa-l intrebam pe Gorzo daca se considera crestin ori ba. In ceea ce-l priveste pe Stefan cel Mare - nu-i contest capacitatile militare, insa de-aici pana la a-l sanctifica e o cale mai lunga decat de la Gorzo pana la Dumnezeu. Parafrazand mica povestioara a Suzanei, ceea ce picteaza Gorzo e tot creatia Domnului.
Dancus

Interviu - Dumitru Gorzo
bogdan
#6 -

asta-i arta?

Nu stiu de ce sunt atatea discutii,pe seama acestui om.Chiar nu va dati seama ca nu incearca decat sa socheze?Poate,la inceputul carierei sale,mai dadea semne,ca ar fi artist,dar nu a devenit decat un clown,umflat de reclama si de anumiti prieteni,bine pozitionati in mass media.Care nu fac altceva decat sa-l ridice in slavi.Va spun eu,in vreo 10 ani,nimeni nu o sa mai auda de el.Cum a aparut,asa o sa dispara.A fost invatat ca daca socheaza,e de bine,ca asa-i in Romania!Cand creatia unui artist ajunge sa semene izbitor cu mazgalelile unui copil de 5 ani,cred ca trebuie sa ne punem intrebarea:asta mai e arta sau bataie de joc?Sau cand spune ca a pictat nu stiu cate imensitati de lucrari,in doar 3 luni,cum pot fi ele considerate opere de arta?El face o mazgaleala,in 5 minute si toata lumea se uita cu gura cascata,la el!Dar stiti voi zicala, cu nebunul si cu piatra aruncata in rau!Am mai observat ca toate tablourile lui au o poanta,o glumita. Chiar am ajuns sa tratam arta,doar la nivelul glumelor?Nu vedeti ca ni se baga pe gat doar falsi aristi,care nu au nici cea mai mica legatura cu valoarea?

Interviu - Dumitru Gorzo
victor
#7 -

Comentariu nou

Bogdan.....esti prost !!!!!!!!!!!!!!!

Interviu - Dumitru Gorzo
Stefan Doru Dancus
#8 -

Mda

Arta este prin excelenta cu un pas inaintea creatiilor materiale ale omului. Unii, insa, vor cu tot dinadinsul sa ramana in pestera si dintre acestia primul sunt eu. Oare de ce o fac tot la modul artistic?

Interviu - Dumitru Gorzo
gorju
#9 -

despre victor

victor,esti mai prost ca prostii!

Interviu - Dumitru Gorzo
bia
#10 -

..

este bun dar nu este de prima linie.. sunt altii mult mai buni , mult mai cu viziune, dar nu au ,,propulsatori,, in mass media, cum mai zicea cienva pe aici. asa este, gorzo este propulsat din toate partile, si asa este, prima lui intentie e sa socheze, dar nici macar nu este subtilizata artistic aceasta intentie, e direct si stangaci, nehotarat.
si alexandru radvan realizeaza lucrari care socheaza, dar acolo este un intregdiscurs in spate, o alta viziune despre lume, este sustinut totul foarte inteligent.
gorzo doar speculeaza chestiile care ard- politice, sociale, le pune pe tava si cheama ziaristii cu trambitele si.. gata arta.

Interviu - Dumitru Gorzo
Claudiu
#11 -

salutare

Bogdan nu trebuie sa iei lucrurile asa. O opera de arta nu consta in timpul in care executi lucrarea,in arta contemporana nu e important timpul sau abstractizarea lucrarilor ,cat ideea si mesajul care sta in spatele lucrarii. Asta e tot ce conteaza,ideea si mesajul.

Interviu - Dumitru Gorzo
unknown
#12 -

subectul 1

hocus pocus preparatus

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Terasa mea preferata in 2017 este ...
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera