Interviu: Andrei Iliescu, 2 Lazy Legs - biciclete olandeze in Bucuresti

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Andrei Iliescu este pasionat de bicicletele olandeze, atat de pasionat incat s-a apucat sa le aduca de la mama lor de acasa si sa le reconditioneze, pentru a trimite cat mai multe pe strazile Bucurestiului. Asta pentru a aduce un pic din Olanda in Bucuresti. E un inceput. Dupa bicicletele de care se ocupa Andrei intoarce toata lumea capul, pentru ca sunt neobisnuite, cool si amintesc de tari straine. Ne-au placut foarte mult bicicletele si ideea lui si ne-am gandit ca si voua v-ar placea, asa ca l-am cautat pentru un mic interviu si l-am si gasit, proaspat intors de la Teknival. Aruncati un ochi si pe blogul lui cu biciclete: 2 Lazy Legs.     

Lazy Legs Lazy Legs

Cum te-ai apucat de "importat" si reconditionat biciclete? Care e povestea din spatele afacerii?

Lucrurile s-au legat frumos. Asa vad acum. Nu a fost o idee pe care sa incerc sa o pun in practica, a venit cumva de la sine. Am cunoscut niste oameni cu care am mers la niste ture cu bicicleta prin tara. Si am auzit de unii care aduc biciclete din Olanda si din Elvetia. Asta se intampla anul trecut. Am plecat si eu cu tatal meu in Elvetia si am inceput sa ma uit din ce in ce mai mult la biciclete si sa vad ce e cu ele. Erau deosebite. Nu vedeam acelasi lucru la noi. Si m-am gandit ca sunt foarte dragute bicicletele olandeze clasice de oras si usor de intretinut. Aveau multe avantaje. Cand m-am intors in tara am intrat in legatura cu acei oameni de care auzisem si care aveau deja niste legaturi in strainatate. Sa zicem ca ne-am inteles. Asa am inceput sa fac rost de biciclete. De fiecare data cand mai mergeam la munte cu prietenii mai treceam si pe la ei si mai luam niste biciclete pe care incepeam sa le aranjez. Apoi a venit ideea cu blogul pe care am pus-o in practica abia anul acesta si a fost mai mult decat ok. Adica singur nu am putut face fata comenzilor.

De unde pasiunea pentru bicicletele olandeze sau belgiene? Si de unde pasiunea pentru biciclete in general?

Bicicletele olandeze, nu belgiene, sunt facute de olandezi, care pun pasiune in orice fac. Drept urmare, nimic nu e facut de mantuiala. Totul e facut cu cap si in cel mai mic detaliu, mai ales bicicletele vechi care erau facute manual. Imi place sa mesteresc si imi placea foarte mult Lego cand eram mic. Imi plac lucrurile tehnice. Toate astea s-au legat undeva la un nivel inconstient si am fost din ce in ce mai atras de biciclete.

Lazy Legs Lazy Legs

Care sunt diferentele dintre "cultura" bicicletelor din Olanda si cea din Bucuresti?

Cand am fost in Olanda anul trecut mi-a trecut aceasta ideea prin cap: "Aici ca sa poti alerga dupa fete ai nevoie de bicicleta". Pe langa celelalte avantaje pe care le-am redescoperit si le-am acceptat si eu in timp. O mare diferenta dintre culturi o consider lipsa de graba la olandezi. Olandezii sunt niste oameni zgarciti, cel putin asa se zice. De fapt, ei sunt foarte calculati, stiu exact cat fac cu bicicleta, stiu exact cati bani dau pe mancare, pe chirie, pe benzina, pe comic books si cati bani le raman pentru alte activitati. Cum timpul nu este o problema, nici distantele nu mai sunt o problema. S-ar mai putea spune ca olandezii de mici sunt dusi de parintii lor cu bicicleta, mai intai in cos, apoi pe scaunel sau pe portbagaj, apoi pe acele biciclete care isi au doar roata de spate, iar in fata sunt prinse de bicicletele celor mari. Adica sunt invatati si obisnuiti sa mearga cu bicicleta de cand se nasc.

Dar si noi romanii am fost. Deci s-a intamplat ceva care a facut diferenta. Eu consider ca este graba, comoditatea si poate chiar prostia, care ar putea sa fie numita dezinformare. Olandezii sunt si ei comozi, mi-au demonstrat asta la Teknival, dar nu lenesi. Nu conteaza daca ploua sau daca e foarte cald, exista solutii pentru fiecare obstacol. Olandezii sunt foarte inventivi. La noi parca oamenii isi construiesc obstacole ca sa nu mearga cu bicicleta. De exemplu, unde sa o lasi, ce o sa se intample cu ea daca ploua, ce ma fac daca sunt in pantofi sau in fusta si tot asa. Tot la capitolul acesta, adica motive ca sa nu mergi cu bicicleta, ar fi si lipsa traseelor. M-am apucat si am facut trasee de bicicleta pe aproape toata harta rutiera a Bucurestiului. Mergi aproape numai pe stradute, ocazie cu care ajungi sa-ti cunosti si orasul. O sa o lansez la Bike-in la sfarsitul lui august.

Cat timp iti ia sa reconditionezi o bicicleta? Merita?  

Reusesc sa reconditionez o bicicleta cam intr-o saptamana. Cel mai mult depinde de starea ei, dar cam acesta ar fi termenul. Uneori merita, alteori simt ca nu merita si ca imi pierd timpul. Bicicletele olandeze sunt foarte scumpe pentru noi. O bicicleta clasica si ieftina o iei la 400 de euro noua. Eu ca sa o reconditionez frec la ea cateva zile bune, o vopsesc, depun un efort destul de mare, care transformat in bani ar aduce dupa sine clasicul: "dar de ce e asa scumpa, ca o iau din Vitan cu 4 milioane".  Romanul nu stie sa aprecieze munca celuilalt, ii place sa cojeasca din pret si lui i se intampla acelasi lucru cand are de oferit ceva. Mi s-a intamplat de mai multe ori sa ma tiganesc, dar pana la urma am dat bicicleta cu cat a oferit respectivul si nu am mai vrut sa mai am de a face cu astfel de oameni. In felul acesta am inceput sa imi apreciez si eu timpul meu. Fac mai putine biciclete, altii sunt banii acum.

Care este bicicleta la care ai tinut cel mai mult si de ce?

La toate biciclete pot spune ca am tinut ca la o idee pe care o ai si o pui in practica, iti iese, apoi iti vine alta idee. Ideile de care iti vorbesc sunt biciclete care imi apar in minte si as vrea sa le fac, apoi se transforma in bani care ma ajuta sa pun in practica alta idee si tot asa. Deci,  toate bicicletele sunt importante, dar la toate renunt cand le vine vremea. Din acest motiv nici nu am o bicicleta a mea. Toate bicicletele m-au uimit ori prin felul in care au fost facute, prin detaliile pe care le au, ori prin contributia pe care am adus-o eu prin care bicicleta a devenit cu totul altceva.

Cam asta ar fi, in momentul de fata afacerea e pe terminate. Mai am cateva biciclete in garaj pe care vreau sa le termin si sa merg mai departe catre altceva. Nu mai am nici rabdare si nici o voie buna in atelier, adica la parintii mei acasa. Am vazut ca se poate trai ok din treaba asta, dar parca nu mai e de mine. Au luat si altii ideea si sper sa continue ei mai departe. Daca ar fi sa trag o linie si sa vad cu ce am ramas, as putea spune ca aproape toti prietenii mei au biciclete, iar cei care nu stiau sa mearga au invatat si se deplaseaza acum pe bicicleta, cam atat. Ca bani oricum nu sunt suficienti cat sa imi acopere timpul consumat, dar nu asta e important.

Lazy Legs Lazy Legs

Am inteles ca oferi si cursuri de mers pe bicicleta?

Cat despre cursurile de mers pe bicicleta, pe 29 si 30 august, in Cinematograful de Vara din Herastratu, din aripa de pe B-dul Aviatorilor, va fi Bike-in, o actiune colectiva, unde se vor confectiona articole handmade utile biciclistilor, se va lansa harta cu trasee prin Bucuresti, printata pe o hartie impermeabila, se vor pimpui biciclete, vor fi filme de la TIFF, un mic party si voi incerca sa invat pe cine are nevoie sa mearga pe bicicleta. O sa fie si un concurs care are ca premiu o bita Electra. Mai multe detalii despre Bike-in vor fi in comunicatul care o sa apara  zilele urmatoare.



4 comentarii

Interviu: Andrei Iliescu, 2 Lazy Legs - biciclete olandeze in Bucuresti
Tea
#1 -

Tea

1. ador bicicletele lui :)
2. abia astept info despre bike-in..pe cand?

Interviu: Andrei Iliescu, 2 Lazy Legs - biciclete olandeze in Bucuresti
revo
#2 -

Hi!

L-am vazut si eu pe Andrei anul trecut la finalul unei editie de stiri pe antena 2 parca ... l-a intrebat prezentatorul ala de 7-8 ori acelasi lucru si el ori vroia intr`adins sa fie asa evaziv ... ori nush ... parca era fumat (no offence). Oricum, foarte frumoasa treaba cu bicicletele, in afara nu au mentalitatea noastra, romanul crede ca daca isi cumpara bicicleta se injoseste ... e nascut ptr. jeep`uri. Pacat ca sunt plecat in week-end`ul ala.

Interviu: Andrei Iliescu, 2 Lazy Legs - biciclete olandeze in Bucuresti
balena
#3 -

Andrei este cel mai tare

Nu era fumat, pur si simplu asa vb el, este relaxat si detasat.

Interviu: Andrei Iliescu, 2 Lazy Legs - biciclete olandeze in Bucuresti
online dictionary
#4 -

Comentariu nou

*offtopic sa incercam sa facem o lume mai buna. Simplu http://www.falafelforthesoul.blogspot.com/

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera