Cronica de film - Ruptura (Fracture)

Justitia o fi oarba, dar are preferinte in materie de branduri de electronice! Logo-ul cu marul muscat apare in filmul acesta mai des ca Anthony Hopkins. Asta si telefoanele Samsung. Apple si Samsung impreuna, pentru o lume mai sigura!

Ruptura este un film de suspans care iti mentine interesul pana la sfarsit, datorita unor interpretari excelente din partea lui Anthony Hopkins si Ryan Gosling. Exista destule rasturnari de situatii dar lipseste un dramatism adevarat, ceva care sa te faca sa-ti faca pielea de gaina, care sa tii minte cate zile oi avea.

Hopkins probabil s-a resemnat cu ideea ca trebuie sa joace roluri de ucigasi creepy. Oricum este mai bine decat sa joace alaturi de Chris Rock. Anything but that. In Ruptura el interpreteaza rolul unui barbat, (Ted Crawford) care-si impusca sotia si aceasta ajunge pe patul de spital. Tanarul procuror care este ales sa-l judece, Willy Beachum interpretat de Gosling, crede la inceput ca are un caz solid.

Si chiar il are. Marturie din partea acuzatului, martori, arma crimei. Acest inceput roz se transforma treptat intr-o maron cacaniu cand isi da seama ca a) de fapt nu are arma crimei, b) martorul principal (politistul care l-a arestat pe Ted) era incurcat cu sotia aflata acum in coma si c) marturia acuzatului este nefolosibila din cauza punctului b.

Astfel se duce naibii tot cazul sau si jumatate din film Willy este un pic cam depasit de situatie. Intre timp Ted se bucura de faptul ca se poate juca cu sistemul judiciar asa cum ne jucam noi cand eram mici cu cuburile puzzle.

Ai crede ca tot filmul duce la o mare confruntare intre Willy si Ted si ai putea spunea asta, dar ar putea sa reprezinte o dezamagire pentru tine daca gandesti asa. Pentru mine a fost, dar in primul si in primul rand am vrut sa vad cum o sa ajunga the long arm of the law sa-l apuce pe Crawford de dupa ceafa si sa-l arunce la inchisoare.

Mai ales pentru ca Hopkins il interpreteaza pe Ted ca un tip foarte antipatic, mult mai antipatic decat Hannibal Lecter cu care inevitabil va fi comparat. Chiar vrei sa-l vezi dupa gratii pe babalacul asta insidios.

Gimme all your lunch money!
Sursa

Gosling in schimb se transforma treptat in acest film din baiatul de aur in baiatul kamikaze, care risca sa se auto-distruga din cauza unei obsesii. Isi joaca bine rolul dar nici macar in timpul unei scene cand tipa la un politist nu simti cu adevarat ca ar... tipa. He's just too nice. Era nevoie de cineva gen Al Pacino batand cu pumnii in birou: "This whole court is out of order!!!".

Mai apare si Rosamund Pike prin film in rolul iubitei lui Willy Beachum dar nu am ce sa mentionez cu privire la ea. Rolul ei face parte dintr-o incercare de a-l umaniza pe Beachum, destul de cliseistica. Dupa ce ca si asa scenele in care apare ea sunt cam plictisitoare, Pike are si un anume fel de-a fi, ca si cum ar vorbi in slooooooooowwwwwww moooootiooooon care te adoarme si mai mult.

Fractura este un film de recomandat pentru fanii lui Anthony Hopkins si ai actorilor cu ochi mari si albastri. Poti sa mergi la el cu un amic sau cu jumatatea mai buna, pentru ca apoi la cina sa aveti despre ce vorbi. Este un film de suspans istet dar care ar fi putut sa fie mult mai bun. Pe de alta parte, crima perfecta se aseamana cu filmul perfect. Realizabile, dar lenea este coana mare.