Cronica de film - Mr. Brooks

Spoiler alert

"Foamea s-a intors in creierul lui Mr. Brooks. De fapt nu l-a parasit niciodata"

Call me crazy, dar cand aud cuvintele "foame" si "creier" in aceeasi propozitie, eu ma gandesc la zombie. Cu aceste cuvinte incepe filmul Mr. Brooks... sau primul film Hallmark cu criminali in serie. La baza acestui film se afla o familie, compusa dintr-o mama fericita, o fiica fericita si un tata fericit... care se intampla sa fie dependent de crime. Earl Brooks este personajul si Earl are un prieten imaginar, Marshall (William Hurt), care-l indeamna sa ucida oameni.

In rest Earl este un tip foarte de treaba si placut. Pot sa spun chiar ca prima jumatate a filmului, cea in care ajungem sa-l cunoastem incet incet pe Earl este destul de bine facuta si se anunta a fi un thriller inteligent. Earl, in ciuda faptului ca vorbeste cu cineva care exista doar in capul lui, este foarte rational si un ucigas extrem de precaut si meticulos. Apreciez eficienta.

Charlieee... let's got to the candy mountain, Charlieeeee...
Sursa foto

In momentul in care incepe filmul, Earl s-a lasat de vreo doi ani de crime si pana si politia a incetat sa-l mai caute. Earl insa recidiveaza si omoara un cuplu, dupa care se duce la intalniri ale alcoolicilor anonimi, incercand sa trateze conditia lui ca pe o dependenta obisnuita. Eforturile sale nobile sunt impiedicate de un fotograf (Dane Cook) care l-a surprins omorand acel cuplu si, nici el foarte intreg la cap, vrea sa-l asiste la urmatoarele lui crime.

Mr. Brooks deci vrea sa se lase, insa providenta lucreaza impotriva lui. Mai exista si un detectiv (Demi Moore) care a fost de la inceput pe urmele sale, si acum ca s-a intors, vrea cu tot dinadinsul sa-l prinda.

Cam asta invatam noi la inceput si este destul de interesant, dar apoi povestea se complica din ce in ce mai mult si se tot adauga sub-ploturi si personaje secundare (care se intampla sa fie tot ucigasi, cam jumatate din ei) pana cand ai impresia ca regizorul pur si simplu inventeaza pe parcurs. Filmul isi pierde directia total si la sfarsit iti dai seama ca nu ai invatat nimic despre Earl Brooks si ca mare lucru efectiv nu s-a intamplat. A fost o mare scurtatura prin itele vietii unor personaje, care ne-a adus in exact acelasi loc de unde am plecat.

Nu se ofera nici o explicatie pentru comportamentul lui Earl Brooks, desi eu cred ca are de-a face cu reprimarea sentimentelor, pentru ca la un moment dat vine fiica lui Earl acasa, Jane, si-l anunta ca a ramas gravida pentru ca s-a incurcat cu un barbat insurat. Mr. Brooks nu zice nimic decat: "Vai, o sa avem noi grija de copilul tau." Oricine stie ca o reactie normala ar fi fost sa-i dea o mama de bataie... dar nu o face. Energia asta trebuie sa se duca undeva... Ergo, cauta urmatoarea victima.

Kevin Costner interpreteaza rolul principal intr-un mod decent, insa cele mai bune scene sunt cele in care interactioneaza cu Marshall. Problema cu Kevin Costner este ca eu nu pot sa-l vad ca pe un actor care chiar se pierde intr-un personaj. Parca mereu se interpreteaza pe sine in diferite ipostaze. In Robin Hood era "Kevin Costner in Evul Mediu", in Dansand cu lupii era "Kevin Costner in Vestul Salbatic" si acum e "Kevin Costner ucigasul in serie".

Demi Moore nu face mare lucru in film in afara de a fi un detectiv plictisitor sau o femeie isterica plictisitoare. Povestea se axeaza prea mult pe personajul ei stresat care trebuie sa treaca printr-un divort. Marg Helgenberger este sotia nestiutoare, iar Danielle Panabaker este fiica cu lasata cu burta la gura, de dragul careia Brooks mai ajunge sa ucida niste oameni.

De la Hannibal Lecter incoace parca nu mai merge sa ai un personaj negativ care sa fie rau si gata. Mr. Brooks nu se compara cu Tacerea Mieilor, dar totusi are la baza o idee interesanta, pentru care merita vazut, si apoi uitat.