Cronica de film - Harsh times

Daca este un lucru de care poti sa fii sigur inca de la inceputul filmului Vremuri Grele (Harsh Times) este ca la un moment dat personajul principal, veteranul de razboi Jim Luther Davis o sa clacheze. Look out, he's gonna blow! Pana ajungem acolo insa, imi pare rau sa spun ca nu facem altceva decat sa exploram zonele rau famate ale Los Angeles-ului, cel putin asa cum le vede regizorul David Ayer, cel care a scris scenariul pentru Training Day.

Daca tot am amintit de Training Day cred ca multi oameni vor fi fericiti sa afle ca atmosfera din acel film se pastreaza si in Harsh Times. Boys riding around in cars. Ce este diferit acum este ca baietii nostri sunt doi prieteni, dintre care unul cam dezaxat (veteran de razboi+alcool+droguri nu este tocmai o combinatie fericita) si unul cu o prietena, carora le place sa iasa la plimbare, sa bea bere, sa se dea la gagici, sa se simta bine in mod natural sau ajutati de narcotice.

Hars
Batman and Robin, smokin a joint.
Sursa

Jim Luther Davis insa tot trebuie sa lupte intr-un razboi, si anume razboiul pe care-l poarta zi de zi cu orasul in care traieste. Prietenul lui Mike poarta alt razboi, de data asta cu prietena care-l bate la cap sa-si gaseasca o slujba. Jim are probleme grave de anger management, in vreme ce Mike trebuie sa-si puna prietenii sa sune acasa la el pe post de angajatori potentiali ca sa nu se prinda prietena lui ca de fapt pierde vremea cu Jim, fumand marijuana si jucandu-se de-a traficantul de arme, in loc sa-si caute o slujba.

Pana la urma Jim devine agent federal si crede ca astfel se poate integra. Mike isi ia o slujba si crede ca astfel va fi fericit alaturi de prietena lui. Right? Wrong.

Povestea nu este nici pe departe una fericita. Daca la inceput mi s-a parut cam ciudat sa-l aud pe Batman ca zice: "Yo wassup dawg" pana la urma m-am obisnuit, dar niciodata nu m-am obisnuit cu perechea Christian Bale - Freddy Rodriguez, care ar trebui sa fie prieteni la catarama. Cum sa-l pui pe Patrick Bateman langa copilasul latino din Six Feet Under? Pe de alta parte, asa diferiti cum sunt, intr-un fel bizar, are sens combinatia.

Deoarece si lumea in care traiesc ei pare descentrata. Cel putin in prima ora suntem curiosi in legatura cu aceasta lume familiara si vrem sa cunoastem mai multe despre ea dar dupa ce trece timpul si parca nimic nu se intampla, ne cam piere cheful, din moment ce nici nu exista vreun personaj cu care sa te identifici.

Despre Harsh Times as vrea sa zic ca este o varianta hip-hop a lui Falling Down, dar din pacate filmul nu este la fel de interesant. Totusi se remarca intr-o vara a conceptelor, in care toata lumea incearca sa-ti vanda o idee. Filmul acesta nu are asemenea pretentii si nici nu vrea sa te invete ceva, decat ca unii oameni sunt niste bombe cu ceas. Asa ca asezati-va comfortabil in scaunele de la cinema si asteptati spectacolul sangeros (if you like that sort of thing).