Cronica de film - Bobby

Uneori ideea precede povestea. Un film despre ororile Holocaustului, indiferent cat de prost ar fi, este tot un film despre ororile Holocaustului si nu prea-mi vine sa-l critic pentru ca it just ain't funny. Cam la fel ma simt si in legatura cu Bobby. E un film mediocru. Sunt cateva probleme legate de structura, de scenariu, Lindsay Lohan dar totusi... it's the Kennedys!

Spoiler alert

Desi filmul ii poarta numele, nu Robert Kennedy este personajul principal.
. .-..  .- .--. .- .-. .  -. ..- -- .- ..  ... ..- -...  ..-. --- .-. -- .-  -.. .  -.. .. ... -.-. ..- .-. ... ..- .-. ..  ..-. .. .-.. -- .- - .  .. -.  ..- .-. -- .-  -.-. ..-  ...- .-. . ---  ...-- -----  -.. .  .- -. ..
Click aici sa decodezi mesajul pe Morse.ro El este Patronul acestui film dar nu este atat de simplu incat sa spui ca este un film despre Robert Kennedy. Mai degraba despre perioada in care acesta a trait  si cum a influentat viata unor oameni oarecare. Nu se ocupa despre politica lui, despre viata lui, nici macar nu se ocupa de asasinarea lui asa cum ne-am astepta. Ucigasul apare doar in doua scene.

Nu exista un anumit personaj principal ci intocmai ca si Crash, avem de-a face cu o serie de mici episoade din viata unor personaje care se intampla sa se fi aflat in Hotelul Ambassador in momentul atacului asupra lui Robert Kennedy.

Daca la inceput ni se pare ca aceste personaje nu au nici o legatura unul cu altul (cel putin nu una care sa merite foarte mult screen time) abia la final aflam care este adevaratul motiv pentru care i-am ales tocmai pe acesti oameni pentru a fi interesati de ei.

Pana la momentul culminant insa nu exista un storyline coerent, ci trebuie sa sarim de la personaj la personaj sa vedem cum isi vad ei de viata intr-o zi obisnuita. Povestea este foarte fratmentata si unele fragmente sunt mult mai slabe decat celalalte. Tot nu inteleg ce cauta Lindsay Lohan in filmul asta si au si cuplat-o cu Elijah Wood care in viata mea nu l-am vazut sa para mai teapan. De fiecare data cand apare intr-o scena, se face un gros-plan pe mutrisoara lui sa-i vedem ochii de miel bland care sunt atat inexpresivi ca mai bine se abtineau.

Bine ca mai avem si personaje interesante interpretate de Freddy Rodriguez, Laurence FIshburne, Anthony Hopkins si Shia LeBeouf ca altfel chiar ca nu aveam nimic bun de zis. Laurence Fishburne cel putin, desi joaca rolul unui amarat de bucatar (si nici macar nu este un rol foarte consistent), ofera cea mai eleganta si distinsa interpretare din tot filmul. He steals the show.

Pe forta actorilor se sprijina acest film, si ce-i drept, distributia reuseste sa atinga un echilibru destul de bun intre actori cu experienta si actori tineri dar carismatici (cu exceptiile mentionate.

Unele dintre personaje sunt implicate in situatii banale precum adulter sau alcoolism, dar subiectele astea au fost abordate de prea multe ori si prea bine in alte filme pentru a te interesa si aici.

Este pacat ca vrei sa transmiti mesajele lui Robert Kennedy, dar trebuie sa le impodobesti cu nefericirea unei coafeze inselata de sot. Nu-i ca si cum filmul este o prezentare realista a ceea ce s-a intamplat. Daca personajele sunt fictive oricum atunci macar fa-le interesante.

Emilio Estevez s-a ocupat atat de scenariu cat si de regie si s-a zbatut vreo sapte ani sa gaseasca fonduri pentru filmare. A trebuit sa filmeze numeroase scene in vechiul hotel Ambassador in timp ce acesta era demolat. Stiind aceste lucruri si stiind ca its the Kennedys cred ca filmul merita o privire. Daca nu acum cand este pe ecrane, macar cand o sa-l dea pe HBO. :)