Cine umbla cu "Broscuta" vopsita...sau pe scurt despre VW Beetle

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Ieri la Parcul Carol s-au strans in jur de 15 Broscute colorate, VW Beetle pe numele lor oficial, ca sa le vada lumea, sa le pozeze si sa moara incet de dragul lor. Intalnirea s-a inscris in seria de evenimente 60s o'clock care se va finaliza miercuri, pe 17.

Insa cum nimeni nu a vorbit ieri ceva despre masinute, despre model si istoria acestuia, ne-am gandit sa spunem noi cateva cuvinte.



Exista controverse apropo de cine a facut mai intai designul celebru al masinii. Varianta oficiala il numeste pe Ferdinand Porsche ca designer desi in 1920 Joseph Ganz concepuse o prima varianta a lui Beetle.

Pe de alta parte se mai povesteste si despre faptul ca pe la 1930 Hitler insusi a fost cel care a desenat schita acestei masini pe un servetel. Tot el a fost cel care a gandit-o, in spiritul "masinii poporului" (Volkswagen), drept cea mai accesibila masina pentru cetateanul german de rand.



Masina denumita initial "Volkswagen Tipul 1" a fost botezata ulterior in nenumarate feluri peste tot in lume, in functie de ce inspira forma ei nazdravana.

I se spune Kafer (gandac) in Germania, Bug in State, Garbus (cocoasa) in Polonia, Kostenurka (testoasa) in Bulgaria, Boble (balonas) in Norvegia, Scaraveos (scarabel) in Grecia, in fine, Broscuta in Romania.

Beetle-ul a devenit cu adevarat faimos incepand cu anii 60 odata cu campaniile publicitare revolutionare semnate Doyle Dane Bernbach. Odata cu asocierea ei cu miscarea hippie, in jurul masinii s-a tesut un fel de cult, aceasta devenind in scurt timp suport de "arta psihedelica" si totodata vedeta de film si desene animate.



Mai multe despre campania VW Beetle ("Think Small") puteti afla maine la a 5-a intalnire 60s o'clock "Publicitatea."

In ce priveste comunitatea "broscutelor" din Bucuresti, am aflat de la cei prezenti la intalnire, ca este relativ mica iar nucleul este format din nu mai mult de de 6-7 oameni care se intalnesc periodic.



Cineva care avea masina de 6 ani ne-a explicat ca in principiu este mai degraba o pasiune decat utilitate, majoritatea avand alte masini pentru traficul zilnic.



Pasiunea pare a fi insa una destul de scumpa tinand cont ca piesele de schimb costa la fel ca acelea pentru masinile de 10.000-11.000 de euro. Ba mai mult decat atat nici nu prea se gasesc  - asta poate si pentru ca abia de doi ani incoace piata broscutelor de la noi s-a mai dezvoltat. Apropo, piese de schimb se pot comanda si pe internet.

Nu in ultimul rand, nici la capitolul consum un VW Beetle nu "renteaza" acesta ajungand chiar pana la 11%. La aceste 'inconveniente' se mai poate adauga si problema poluarii, masinutele nefiind dotate cu sistemele antipoluare de care se bucura ultimele modele Beetle.



Desigur, ca in cazul oricarei masina de epoca, in definitiv, nu te poti astepta la "full options." Dealtfel, Beetle este o masina care poate satisface gusturile unui pasionat lipsit de extravaganta, care se identifica mai degraba cu o anumita perioada sau mentalitate, decat cu ideea de a colectiona masini vechi si semi-inutiliziabile.

alte resurse:
clubvw romania

vwforum romania




2 comentarii vrei sa comentezi?

Cine umbla cu "Broscuta" vopsita...sau pe scurt despre VW Beetle
Nicu FLORICA
#1 -

articol broscute

Cine umbla cu "Broscuta" vopsita...sau pe scurt despre VW Beetle
bello
#2 -

oac

sunt superbe.... si au devenit din ce in ce mai scumpe ... dar tot oac e cea mai simpatica

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera