Card unic valabil pentru Metrorex si RATB

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Ce era cel mai neplacut lucru care intervine atunci cand esti nevoit sa treci de la un mijloc de transport la altul? Si ce o sa devina (speram cu toti) o amintire? Cartelele de metrou si biletele RATB. Nu va entuziamati, nu o sa se treaca la calatorii gratuite si nici nu se vor reduce preturile atat de mult incat ni se vor parea "de nimic".

Doar ca peste 10 zile vom avea cartele reincarcabile (si nu vorbim despre telefonie) care vor fi valabile atat pentru Metrorex, cat si pentru RATB.  Proiectul s-a lansat acum ceva timp, primele teste s-au facut, acum urmeaza sa le si dea drumul. Surpriza (de bine), preturile vor ramane la fel, 1 ron la metrou si 1,1 ron la autobuz, pe calatorie. Adio, 2 seturi de abonamente si adio cautarii unui ghiseu de bilete undeva pe la marginea orasului. De acum trebuie doar sa ne amintim sa ne incarcam cartelele:).

Desi nu stiu cat de bine o sa prinda aceasta miscare. E bine pe o parte, e rau pe alta. Un card universal o sa ne faca viata mai usoara, dar va fi mai greu sa ne obisnuim cu folosirea lui (romanii, nici macar nu s-au obisnuit bine cu uzul cardurilor bancare). Acum, tot ce vreau sa stiu este cum vor incerca sa scape conationalii nostri de controlul biletelor...



19 comentarii

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Vlad
#1 -

Comentariu nou

Sistemul exista in Londra de ceva vreme si merge bine de tot... este super eco friendly pentru ca nu se mai folosesc tone de hartie pentru bilete sau cartele. sa speram ca n-o sa se ajunga la preturile transportului in comun din londra... mai exista o problema... la fel ca folosirea cardului bancar, cardul de transport in comun poate deveni o modalitate de urmarire... big brother este arhiprezent in anglia (cea mai controlata societate din lume)... hmmmm

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Andreea
#2 -

Comentariu nou

Pare ca aceasta cartela vine sa tina loc de abonament RATB si METROREX...Dar care va fi pretul pentru un abonament de exemplu? O sa fiu obligata sa platesc si pentru abonamentul METROREX, desi folosesc metroul doar cand am nevoie? Si daca vreau sa folosesc doar unul dintre cele doua si doar pt o calatorie? Vor fi cartelele impartite pentru calatorii de o zi, o saptamana, o luna si astfel se face distinctia? Sunt tare curioasa ce va iesi...Sistemul asta exista deja in Europa sub diverse forme, ceea ce e de bun-simt, dat fiind ca la noi, pe langa hartia folosita care e in cantitati enorme se face si risipa de capital uman prin plasarea doamnelor de la tonetele de bilete RATB si cartele METROREX....fucking useless sa tii niste oameni care sa presteze o munca de care te poti servi independent daca sistemul se pune la punct...

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
gina
#3 -

Comentariu nou

din cate am inteles momentan or sa emita doar cartele, de abonamente nu am vazut nimic prin presa. cand aflu pun un update

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Vlad
#4 -

E valabil si pentru abonamente
SAT (sistemul automat de taxare) este valabil si pentru abonamente. Detalii aflati pe site-ul RATB: http://www.card.ratb.ro/ .
Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Anca Alexandrescu
#5 -

Card Activ

Cardul Activ ar fi foarte util daca nu ar fi aproape inutilizabil.Trebuie sa te incarci cu mult calm si sa ai foarte mult timp la dispozitie atunci cand folosest cardul .Dupa cinci treceri prin dreptul aparatului de validat poti avea norocul sa functioneze .Nici nu vreau sa-mi imaginez ce se va intampla dimineata ,pe aglomeratie,la metrou cand fiecare calator va astepta sa se hotarasca aparatul sa functioneze. Asta atunci cand toate aparatele vor fi de acest tip.Sa va fereasca Dumnezeu de furia multimii , daca nu va hotarati sa reparati sistemul si sa-l faceti functional!

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
cazacu cezar
#6 -

cardul ratb

L-as folosi cu placere daca as sti ca ma avantajeaza si in speranta ca aparatele ar merge mereu fara a intimpina dificultati.In rest bravo voua sau mai bine spus "hai sa evoluam

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
iulia moldovan
#7 -

Abonamentul pe cardul ACTIV

Este o pierdere exagerat de mare de timp, nervi si de hartie. Da, hartie, desi se vorbeste de avantajele cardului fata de vechile bilete si abonamente din acest punct de vedere.
Dupa cum s-a mai spus, validatoarele nu functioneaza decat cam in proportie de 2% si desi am abonament valabil sunt obligata sa il validez 'la fiecare urcare in vehicul'. Daca vine controlorul si nu am cardul validat (desi este valabil) sunt pasibila de amenda. La ghiseu cand mi l-am facut a durat vreo 10 minute, fata de unul cat dura inainte. In plus, am primit 'instructiuni de utilizare' si un bon fiscal, deci hartie consumata absolut inutil (si este hartie de calitate).
Sunt studenta si abonamentele mi se deconteaza la facultate - am aflat ca pentru asta trebuie sa ma duc inapoi la ghiseul unde mi l-am facut si sa stau iar la coada ca functionara sa imi puna o stampila pe bonul fiscal (nu se poate face asta inainte ca datele mele sa ajunga in baza de date, si asta se intampla la vreo 5 zile dupa ce mi-am facut cardul). Dupa asta trebuie sa fac o copie xerox dupa card (!) pe care o dau la facultate impreuna cu bonul fiscal stampilat. Si asta trebuie sa fac in fiecare luna daca vreau sa mi se deconteze.

Si deci asa e mult mai bine fata de vechile abonamente de hartie, nu?

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Cristina
#8 -

Contra

yo nu inteleg...d c s-a facut schimbarea asta?mie una nu-mi convine...n-am nevoie dekt d abonament p ratb...si in plus cardul ala amarat e 60 lei...pai mie imi trebuie vreo 3 luni d alocatie k sa fac rost de banii aia...sincer sunt total CONTRA.Nu ma injurati...asta e parerea mea

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Viorel
#9 -

Sa fie clar

Cardurile inlocuiesc strict abonamentele si biletele dinainte.
Azi, student fiind trolee cutreieram, si mi-am facut card RATB cu 20 RON, exact cat abonamentul pe toate liniile redus dinainte.

Are posibilitate de "upgrade" (momentan doar la ghiseele de abonamente Metrorex) cu abonament tot pe o luna de metrou de 10 RON. Adica exact ca inainte.

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
cristi
#10 -

Tramvaie fara cititoare

Pe tramvaiele 24 si 20 si probabil pe multe altele inca nu s-au bagat aparate de citit cardurile, si totusi trebuie sa merg zi de zi cu ele. Asa ca daca vin controlorii, nu ar avea ce sa-mi faca (cu toate ca am abonament valabil dar nu l-am validat cand am uract) din moment ce tramvaiul nu este inca echipat cu acest sistem

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Viorel
#11 -

Progres

Din surse nesigure - sunt cam 20% din linii neacoperite de compostoare electronice deloc si cam 10% neacoperite partial, si procentele scad zilnic...

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Alex
#12 -

Comentariu nou

Mi-am facut card la RATB , vreau sa-l folosesc si la metrou .. ce trebuie sa fac ?? ma duc cu cardul la orice ghiseu METROREX care elibereaza abonamente si imi baga 1 luna de abonament de mtrou pe card ?? :)

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Viorel
#13 -

Mdea...

S-a schimbat modificarea! :|

Am intrebat azi la un centru de eliberare abonamente Metrorex si mi s-a spus ca RATB-ul sunt singurii care elibereaza si reincarca toate cardurile personale de calatorie. Deci te intorci frumos de unde ti-ai facut cardul si intrebi acolo ce mana trei' sa pupi pentru abonament Metrorex pe aceeasi bucata de plastic. :)

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Silviu
#14 -

Merge? nu!

Azi a trebuit sa-mi reinnoiesc abonamentul Ratb, iar cocoanele de la ghiseu mi-au zis ca nu mai dau 'din alea', ci numa' de plastic. Ma grabeam, eram in intirziere, asa ca am zis: "Hai, ca asta-i viitorul, da' macar sa mi-l dea repede...". Ba bine ca nu. Asa am inteles de ce era ditamai coada la abonamente, de ce mergea asa greu. Aparatul ala de scriere e cam lenes, in plus iti scuipa si un bon (excelent ca sa afli cind iti expira). In plus, tanti vinzatoarea era guresa si incerca sa ma convinga de avantaje... timp de 8 minute. Toate bune si frumoase, m-am urcat in tramvai, am ajuns la compostor ... ptiu, nu-i mai zice asa, e aparat de validare. Era inchis. Dupa masa, la fel. Na ca am inceput cu dreptul...


Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Dan G.
#15 -

Comentariu nou

Nu este o problema in sine faptul ca este card sau nu.
Marea problema este ca pentru a obtine un astfel de card trebuie date informatii cu caracter privat, mai exact codul numeric personal si seria buletinului. Fiind un sistem electronic acestea sint inregistrare si vor putea fi vazute de, practic, oricine ar putea avea un asemenea interes. Astfel, teoretic, orice locuitor al Bucurestiului poate fi “monitorizat” de catre “organele competente”.
Acest lucru este, in opinia mea, cel putin neconstitutional, neexistind nici o posibilitate de a cumpara un abonament fara a da aceste date, si, mai mult, aceste date ajungind in posesia unei firme private, respectiv UTI.
Cum am nevoie de abonament, si banuiesc ca sint multi in aceeasi situatie, sint practic obligat sa ma inscriu intr-o baza de date despre care nimeni nu poate spune la ce va folosi si unde vor ajunge aceste date.
Intrucit transportul in comun ar trebui sa fie un serviciu al orasului, oferit cetateanului, consider ca trebuie sa existe o alternativa la cardurile de calatorie care sa nu necesite inregistrarea a nici unui fel de date cu caracter privat.
Justificarea ratb-ului(cel putin ce am reusit sa gasesc pe site-ul lor) este ca folosesc aceste date pentru imbunatatirea sistemului de transport.
Ceea ce este cel putin ridicol, nu vad cum codul numeric personal poate ajuta la imbunatatirea transportului in Bucuresti. Si nici o alta informatie privind o anumita persoana, persoana care are dreptul la transportul in comun. RATB fiind, pina in prezent, un serviciu public in slujba cetateanului si nu invers.
Prin conditiile pe care ratb le pune la vinzarea unui card de calatorie, practic, obliga cumparatorul (neoferind o alternativa) la divulgarea de date cu caracter privat, ceea ce este ilegal.
Din pdv tehnic, nu exista nici o justificare pentru folosire datelor personale, pentru orice fel de statistici ar dori ratb-ul sa faca, nu este nevoie de asa ceva. Orice card poate avea (de fapt presupun ca are deja) un id unic. Acest id, care nu vad de ce trebuie asociat cu cineva anume, poate fi folosit foarte bine pentru statistici.
Cea mai simpla solutie pe care o vad este eliberarea de carduri fara a se cere nici un fel de date personale, cumparatorul avind obligatia sa-si scrie pe card numele si, eventual, seria de buletin. In acest fel nimeni altcineva nu are acces la acestea.
Scopul intregului proiect este, cel mai probabil, trecerea la card pentru orice tip de calatorie, nu numai pe baza de abonament. Altfel nu vad ce sens ar avea atita irosire de resurse, daca ar fi pastrate biletele actuale.
Asta inseamna anual citeva milioane bune de oameni care vor fi inregistrati in acea baza de date. Adica: nume, sex, data nasterii, seria de buletin si programul zilnic.
Cine si de ce are un asemenea interes.
Pe acele cititoare scrie UTI.
Acum, fie uti are un scop obscur, cunoscut probabil de putini, fie e vorba pur si simplu de prostie, de lipsa de profesionalism in crearea unui asemenea sistem.
Ambele variante nasc o noua intrebare, si anume: de ce ratb a acceptat ceva de o asemenea anvergura, mai mult, fara o perioada de test - care ar fi trebuit facut pe o linie pilot -, fara consultarea opiniei publice, a calatorilor.
De asemenea doua raspunsuri: 1. Spaga, comentariile nu sint necesare.
2. aceeasi prostie, consilieri tehnici incompetenti etc.

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Vlad
#16 -

RE: Comentariu nou

Dan G., permite-mi sa nu iti impartasesc opinia referitoare la "datele personale" cu caracter "privat".

Daca datele tale cu caracter privat erau atat de private, nu ti se cereau la inregistrarea in baza de date. A propos, ai fost la facultate si ai avut carnet de student (pe care era trecut CNP-ul tau)? Ai primit vreun colet/recomandata prin posta si trebuia sa iti completezi seria si numarul BI/CI? Ai incheiat vreodata un contract? Sau ti-ai facut abonament redus la Metrorex? Cred ca ai inteles unde vreau sa ajung.

A, si seria ta de BI/CI era trecuta si inainte pe abonament. In cazul in care consideri ca traiesti intr-o lume in care nimeni nu stie nimic despre tine... te inseli. BTW, cand ai postat comentariul ai introdus si adresa de mail. Care e si ea tot "privata"...

Iar in legatura cu "monitorizarea", gandeste pe termen lung. Se numeste optimizarea traficului. Se inregistreaza cati oameni folosesc un anumit mijloc de transport, pe ce perioada a anului, in ce categorie de varsta se incadreaza (vezi CNP) s.a.m.d. Este doar un exemplu.

Nu consider ca asta se numeste prostie. Sincer, ma bucur ca ceva se mai schimba in tara asta. Poate ar trebui sa gandim mai constructiv, si in loc sa fim carcotasi, sa facem ceva ca sa ajutam "sistemul".

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
Dan G.
#17 -

re la re-ul lui Vlad

Nu, nu am inteles unde vrei sa ajungi.
Este o mare diferenta intre A CERE niste date (a cere implica dreptul celuilalt de a refuza) si A OBLIGA, chiar si indirect.

Exemplele pe care le dai, adevarate, si la care se pot adauga multe de acelasi fel, sint irelevante.
Sint servicii pe care sint liber sa le folosesc sau nu. Este adevarat ca si abonamentul sint liber sa-l cumpar sau nu. Traind si lucrind in Bucuresti sint, de fapt, obligat. Si aici este marea diferenta.

Pe de alta parte nu poti compara o diploma de facultate cu un abonament ratb, cel putin nu orice diploma.
La abonamentele anterioare era la fel de deranjant faptul ca iti notau seria BI, dar cel putin raminea la tine, nu era stocata nicaieri.
Sint de acord ca statistica traficului este utila, necesara etc. etc.
Numai ca orice statistica se face pe un grup, care e reprezentativ, bla bla bla, si, de regula, se face pe baza de voluntariat . Nu am auzit de o statistica facuta pe un intreg esantion, cu exceptia recensamintului.
Recensamintul este facut de statul roman, abonamentul ratb e un pic diferit.

Una este Londra, democratia britanica, legile britanice si cu totul altceva e Dimbovita.

E bun progresul dar la timpul lui. In momentul in care o sa am incredere in democratia si justitia romaneasca probabil nu o sa am nimic impotriva unui asemenea sistem. Dar pina atunci mai e de curs multa apa pe aceeasi Dimbovita.

Pe linga toate acestea, exista legea 677/2001 art. 5, alin. 1 si art.8 alin. 1;

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
ditu
#18 -

deci card

,.l

Card unic valabil pentru Metrorex si RATB
cudutu
#19 -

adica card

nu card este important ci domolarea liniilor de tramvai cum ar fi 20,45,6,26sinca cateva zeci sau sute si smulgerea de amenzi pentru trantorii ratb,si va continua demolarea ca la trantori si putori nu le place munca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera