Campanie la microscop: Ludovic Orban
A venit si campania electorala, au venit si proiectele candidatilor, care mai de care mai fanteziste, ca doar avem o clasa politica plina de imaginatie. Pentru a nu va incalci in jungla de idei nastrusnice (sau nu), Metropotam s-a decis sa faca putina lumina si sa ia la puricat propunerile ce ni se vara sub nas, sa vedeti cu totii care sunt posibile, care sunt importate din alt sistem solar si care sunt pur si simplu numai bune de pus in vitrina, ca la altceva oricum nu ar folosi. Azi - Ludovic Orban, din partea PNL.
Domnul Orban, ca toti candidatii din toate timpurile de altfel, se recomanda drept un bucurestean obisnuit, care locuieste in Balta Alba intr-un apartament de om obisnuit si deci intampina, in fiecare zi, probleme de om obisnuit. Nici nu se putea altfel - inca nu am vazut politicianul care se autodescrie: "Sunt un politician bogat, corupt si ma lupt pentru ciolan ca toti colegii mei, dar aveti incredere in mine, daca ma votati poate va iese si voua ceva."
Orban si-a ales, daca tot e, cel putin deocamdata, ministrul transporturilor, sa speculeze presupusa lui pricepere la problemele de infrastructura din Bucuresti. Asa ca ne propune, in primul rand, largirea la patru benzi a centurii capitalei. Ceea ce nici nu ar fi foarte rau, avand in vedere ca acum doi ani, cand si tirurile se temeau de gropile de pe centura, se reparau trotuarele...
Cel de-al doilea proiect este in stransa legatura cu primul si se refera la asa-numita "Centura de Nord si de Sud" a Bucurestiului. Cu alte cuvinte, o noua centura, in caz ca cea veche nu e suficienta, care inseamna 102 kilometri de autostrada ce vor fi terminati in trei ani. Lasand la o parte deadline-ul, rezonabil intr-o tara in care constructia a 160 de kilometri de autostrada (Autostrada Soarelui) nu ar fi durat aproape douazeci de ani, de ce ar mai fi nevoie de inca o centura, daca tot i se face o operatie estetica celei vechi? Nu ne-ar deranja deloc, e adevarat. Dar sunt si alte probleme de rezolvat in Bucuresti in afara construirii unui sistem complicat de centuri de jur imprejur.
Urmatorul proiect propus de Orban este, intr-adevar, unul dintre cele mai asteptate de romani: autostrada Bucuresti-Ploiesti. Ne intrebam insa si noi, scarpindandu-ne in cap, ce treaba are coada calului cu stampila primarului. Bine, nu coada calului. Autostrada. Cum ar putea domnul Orban, in calitate de primar, sa dea drumul constructiei unei autostrazi, care, dupa ce ca nu e in interiorul orasului, nici macar in interiorul judetului nu e. Adica, daca devine primar, reprezentantul PNL o sa il puna la punct si pe viitorul ministru al transporturilor, dar si pe prefectul de Prahova. Noi credem ca aici e mai degraba o confuzie. Nu, domnule Orban nu puteti ramane si ministru al transporturilor daca sunteti ales primar. Cum, nu stiati?
Orban are ceva de spus chiar si de despre "cosmarul de pe DN1". Mai exact, el ne promite construirea a 100 de locuri de parcare in zona pasajelor de pe DN1. Foarte frumos. Pacat ca locul despre care vorbeste proiectul este exact in zona IKEA, Carrefour, Brico si asa mai departe, toate cu parcari mai mult decat incapatoare. Nu, oamenii nu stau la coada pe DN1 pentru ca se parcheaza neregulamentar. Sau parcarea este pentru cine se plictiseste sa stea in trafic?
Problema in zona este, dupa parerea metropotamului, intersectia cu bulevardul Aerogarii. Unde, daca e sa ne luam dupa proiectul posibilului viitor primar, exista un pasaj subteran. Cum noi nu stiam nimic de el, putem doar trage concluzia ca e folosit pe sest. Ultima fraza din propunere face din pacate putina lumina si ne strica toate sperantele unei povesti cu conspiratii: "Ordinul de incepere a lucrarilor pentru acest pasaj il voi da pe 1 mai, termenul de executie fiind de un an." Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i.
Urmeaza proiectul nostru preferat: constructia magistralei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon via Universitate, despre care am mai vorbit la capitolul "pentru nepoti si stranepoti". Nu e o idee noua, este chiar asul din maneca tuturor candidatilor. Practic, cine e mai convingator in expunerea promisiunii metroului are cele mai multe bile albe. Dar... 6 ani pentru 14 statii? In 20 de ani de capitalism abia s-au construit (ma rog, aproape...) doua....
Si pentru ca Orban are clar o preferinta pentru centuri (acum, de ce oare, nu comentam), s-a decis sa faca, pe langa cele doua deja planuite pentru autovechicule, si una feroviara. Cine o sa vrea sa se invarta in jurul Bucurestiului va avea, se pare, cu ce si mai ales pe ce...
Iar daca tot am intrat, odata cu magistrala de metrou, in domeniul stiintifico-fantastic (unde fantastic are, evident, preponderenta in cazul nostru), iata si doua proiecte din categoria "bune de pus in vitrina".
Unul dintre ele ar fi aeroportul din Sud. N-are Rahova metrou, dar ii facem aeroport. Eventual cu o camera speciala pentru teleportare. Beam me up, Scotty! Ce bine ca, de acum incolo, locuitorii Ferentariului vor zbura cu avionul personal pana in Baneasa - in sfarsit au unde sa-l parcheze.
Cel de-al doilea e perfect pentru constantenii care fac 6 ore cu rapidul pana acasa: Bucuresti, port la Dunare. Oricum vaslind ajungi probabil inaintea trenului... Ce ziceti de niste vaporase pe Dambovita pentru transportul intre Grozavesti si Unirii? Sa scapam de cozile de pe Splai...
Despre Autoritatea Metropolitana de Transport nu mai zicem nimic pentru ca e complet irelevanta. O noua institutie care sa incetineasca cu hartoage tot felul de proiecte bune si care sa umple buzunarele membrilor sai.
Concluzie: Orban ne propune o colectie de proiecte care speculeaza, toate, cea mai mare problema din acest moment a Bucurestiului: traficul. Profitand si de functia care il recomanda drept un expert in probleme de infrastructura si transport, candidatul PNL ne scoate ochii cu tot felul de minuni care, daca ar incepe sa fie construite toate in acelasi timp, ne-ar face pe toti sa credem ca am nimerit, din greseala, printr-o poarta spatio-temporala intr-o dimensiune paralela.
Din pacate pentru el, exista si alte lucruri in Bucuresti care merita reparate, in afara drumurilor. Dar asta este o problema pe care o vom lasa candidatilor sa o rezolve, alti "bucuresteni obisnuiti" cu "probleme obisnuite".
Domnul Orban, ca toti candidatii din toate timpurile de altfel, se recomanda drept un bucurestean obisnuit, care locuieste in Balta Alba intr-un apartament de om obisnuit si deci intampina, in fiecare zi, probleme de om obisnuit. Nici nu se putea altfel - inca nu am vazut politicianul care se autodescrie: "Sunt un politician bogat, corupt si ma lupt pentru ciolan ca toti colegii mei, dar aveti incredere in mine, daca ma votati poate va iese si voua ceva."
Orban si-a ales, daca tot e, cel putin deocamdata, ministrul transporturilor, sa speculeze presupusa lui pricepere la problemele de infrastructura din Bucuresti. Asa ca ne propune, in primul rand, largirea la patru benzi a centurii capitalei. Ceea ce nici nu ar fi foarte rau, avand in vedere ca acum doi ani, cand si tirurile se temeau de gropile de pe centura, se reparau trotuarele...
Cel de-al doilea proiect este in stransa legatura cu primul si se refera la asa-numita "Centura de Nord si de Sud" a Bucurestiului. Cu alte cuvinte, o noua centura, in caz ca cea veche nu e suficienta, care inseamna 102 kilometri de autostrada ce vor fi terminati in trei ani. Lasand la o parte deadline-ul, rezonabil intr-o tara in care constructia a 160 de kilometri de autostrada (Autostrada Soarelui) nu ar fi durat aproape douazeci de ani, de ce ar mai fi nevoie de inca o centura, daca tot i se face o operatie estetica celei vechi? Nu ne-ar deranja deloc, e adevarat. Dar sunt si alte probleme de rezolvat in Bucuresti in afara construirii unui sistem complicat de centuri de jur imprejur.
Urmatorul proiect propus de Orban este, intr-adevar, unul dintre cele mai asteptate de romani: autostrada Bucuresti-Ploiesti. Ne intrebam insa si noi, scarpindandu-ne in cap, ce treaba are coada calului cu stampila primarului. Bine, nu coada calului. Autostrada. Cum ar putea domnul Orban, in calitate de primar, sa dea drumul constructiei unei autostrazi, care, dupa ce ca nu e in interiorul orasului, nici macar in interiorul judetului nu e. Adica, daca devine primar, reprezentantul PNL o sa il puna la punct si pe viitorul ministru al transporturilor, dar si pe prefectul de Prahova. Noi credem ca aici e mai degraba o confuzie. Nu, domnule Orban nu puteti ramane si ministru al transporturilor daca sunteti ales primar. Cum, nu stiati?
Orban are ceva de spus chiar si de despre "cosmarul de pe DN1". Mai exact, el ne promite construirea a 100 de locuri de parcare in zona pasajelor de pe DN1. Foarte frumos. Pacat ca locul despre care vorbeste proiectul este exact in zona IKEA, Carrefour, Brico si asa mai departe, toate cu parcari mai mult decat incapatoare. Nu, oamenii nu stau la coada pe DN1 pentru ca se parcheaza neregulamentar. Sau parcarea este pentru cine se plictiseste sa stea in trafic?
Problema in zona este, dupa parerea metropotamului, intersectia cu bulevardul Aerogarii. Unde, daca e sa ne luam dupa proiectul posibilului viitor primar, exista un pasaj subteran. Cum noi nu stiam nimic de el, putem doar trage concluzia ca e folosit pe sest. Ultima fraza din propunere face din pacate putina lumina si ne strica toate sperantele unei povesti cu conspiratii: "Ordinul de incepere a lucrarilor pentru acest pasaj il voi da pe 1 mai, termenul de executie fiind de un an." Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i.
Urmeaza proiectul nostru preferat: constructia magistralei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon via Universitate, despre care am mai vorbit la capitolul "pentru nepoti si stranepoti". Nu e o idee noua, este chiar asul din maneca tuturor candidatilor. Practic, cine e mai convingator in expunerea promisiunii metroului are cele mai multe bile albe. Dar... 6 ani pentru 14 statii? In 20 de ani de capitalism abia s-au construit (ma rog, aproape...) doua....
Si pentru ca Orban are clar o preferinta pentru centuri (acum, de ce oare, nu comentam), s-a decis sa faca, pe langa cele doua deja planuite pentru autovechicule, si una feroviara. Cine o sa vrea sa se invarta in jurul Bucurestiului va avea, se pare, cu ce si mai ales pe ce...
Iar daca tot am intrat, odata cu magistrala de metrou, in domeniul stiintifico-fantastic (unde fantastic are, evident, preponderenta in cazul nostru), iata si doua proiecte din categoria "bune de pus in vitrina".
Unul dintre ele ar fi aeroportul din Sud. N-are Rahova metrou, dar ii facem aeroport. Eventual cu o camera speciala pentru teleportare. Beam me up, Scotty! Ce bine ca, de acum incolo, locuitorii Ferentariului vor zbura cu avionul personal pana in Baneasa - in sfarsit au unde sa-l parcheze.
Cel de-al doilea e perfect pentru constantenii care fac 6 ore cu rapidul pana acasa: Bucuresti, port la Dunare. Oricum vaslind ajungi probabil inaintea trenului... Ce ziceti de niste vaporase pe Dambovita pentru transportul intre Grozavesti si Unirii? Sa scapam de cozile de pe Splai...
Despre Autoritatea Metropolitana de Transport nu mai zicem nimic pentru ca e complet irelevanta. O noua institutie care sa incetineasca cu hartoage tot felul de proiecte bune si care sa umple buzunarele membrilor sai.
Concluzie: Orban ne propune o colectie de proiecte care speculeaza, toate, cea mai mare problema din acest moment a Bucurestiului: traficul. Profitand si de functia care il recomanda drept un expert in probleme de infrastructura si transport, candidatul PNL ne scoate ochii cu tot felul de minuni care, daca ar incepe sa fie construite toate in acelasi timp, ne-ar face pe toti sa credem ca am nimerit, din greseala, printr-o poarta spatio-temporala intr-o dimensiune paralela.
Din pacate pentru el, exista si alte lucruri in Bucuresti care merita reparate, in afara drumurilor. Dar asta este o problema pe care o vom lasa candidatilor sa o rezolve, alti "bucuresteni obisnuiti" cu "probleme obisnuite".
centura
Ideea pe care am auzit-o eu despre a doua centura: e (va fi, sper) pentru cei care vor sa ocoleasca bucurestiul fara sa aiba legatura cu orasul (si traficul din el). Cat despre centura existenta, sa fie folosita mai ales de catre bucurestenii care vor sa ajunga la munca in coltul opus al capitalei fara sa trebuiasca sa traverseze prin centrul orasului... just a thought ;) oricum, orasul asta trebuie sa aiba niste drumuri ca lumea si in suburbii pentru ca ele se dezvolta foarte repede (case si terenuri, cel putin), dar drumuri ca lumea intre ele nu sunt.
jocuri
Imaginatia celor ce fac campaniile politice pt primarii ma uimeste (a se citi dezgusta). Nu inteleg rostul acestor joculete (ca cel de pe siteul lui orban pe care l-ai dat in articol) sau "pune gunoiul in cos" al altui candidat (parca de la sect 6).
Inteleg, trebuie targetati tinerii, deci alegeti internetul, dar faceti nene o campanie care sa intereseze, nu ne mai considerati niste ahtiati dupa jocurile pe calc de 2 bani. atrageti-ne cu o solutie la problemele noastre, implicati-ne.
Dang, hai ca mi s-a urcat sangele la cap ;)
centura de castitate a bucurestiului
eu pur si simplu am impresia ca subestimeaza foarte mult alegatorii... maaare greseala de tactica. sper :))