Bucurestiul subteran: statia de metrou Gara de Nord 2
Bajbaim in subteran in fiecare zi, cautand calea cea mai rapida spre a ajunge acolo unde drumurile ne poarta. Sunt convins ca multi dintre voi ati ridicat spranceana uimiti, privind graficul statiilor de metrou spre a constata ca exista si oprirea Gara de Nord 2. Pe noi, aceasta statie ne-a facut curiosi multa vreme, astfel ca i-am facut o vizita.
oprim..aici
spre Gara de Nord 2 nu merge nimeni
In 1987, Gara de Nord era capat de magistrala pentru linia care pornea de la Republica si se oprise pana nu de mult la Crangasi. Cum lucrarile s-au continuat, extinzand reteaua asa cum o stim azi pe traseul Gara – Dristor, era nevoie de un depou pentru garniturile de tren si astfel a aparut Gara de Nord 2.
peronu-i pustiu, vantul se joaca-n hartii...
Pe 1 martie 2000 este dat in folosinta ultimul sector subteran terminat dupa Revolutie, care porneste, conform graficului, din statiaBasarab si se opreste la statia 1 Mai. Gara de Nord 2 a ramas, insa, capat de linie.
Foarte putina lume coboara aici. Majoritatea calatorilor prefera sa schimbe magistrala la Basarab, tentata de posibilitatea continuarii directe a calatoriei catre centru. Cu toate astea, Gara de Nord 2 este una dintre cele mai moderne statii de metrou din Capitala.
avem lift si scara rulanta
liniste si pace
Avem lift pentru persoane cu dizabilitati, tablouri informative care anunta ora si durata exacta pana la plecarea urmatorului tren. Statia e luminata destul de bine, caile de acces de tip scara simpla ori rulanta sunt suficiente pentru un trafic sustinut si – culmea- sunt si destule aparate de taxat.
Din pacate, nu prea ne putem bucura de aceste facilitati pentru care multumim din inima Metrorex-ului. Speram, totusi, ca ne vom putea bucura de ele in curand si la alte statii, cum ar fi cele de pe tronsonul Industriilor sau cele de pe magistrala II, zona Tineretului-Aparatorii Patriei.
Comentariu nou
Or fi vrut sa tina "de buna" statia asta, de aia e ea moderna si celelalte nu... Poate s-au gandit stimabilii ca daca ajung si alte statii sa arate asa, oricum le strica "golanii", deci nu are rost. Lasa, macar e bine ca exista, demonstreaza ca se poate :))
Comentariu nou
Lumea schimba la Basarab din doua motive:
1. Schimbarea cu M1 se face direct, pe acelasi peron
2. Pentru schimbat la Gara de Nord trebuie sa se taxeze alt bilet, deoarece statiile Gara de Nord 1 si Gara de Nord 2 sunt statii separate
Aceasta staie va fi mai aglomerata in viitor, dupa ce Magistrala 4 va fi prelungita la Laromet - Zarea. Apoi in partea cealalta Izvor - Gara Progresul
Statii
Totusi trebuie cautata o solutie ca sa existe o interconectare intre gara de nord 1 si 2, sa nu mai fie doua statii, ci una cu doua terminale, chm sunt Victoriei si Unirii.
Comentariu nou
De ce nu se schimbă aparatele de taxat la Stația de metrou Gara de Nord 2