Brand de tara: scandalul

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
S-ar fi putut numi si "mocirla", "mizeria", "mistocareala dusa la vulgar", "zgomotul ca forma de manipulare" sau oricum vreti voi. Scandalul n-a fost niciodata strain de Romania, ne place, il iubim, il inghitim fara noduri si sta de multe ori la baza unor decizii demne de o cauza mai buna. Totusi, in ultima perioada, scandalul si-a aratat forma lui cea mai urata, mai agresiva, un scandal ce a trecut de la fata umana la cea monstruoasa.

E simplu. Scandalul e cea mai usoara forma de manipulare. Dusmanii individuali sau colectivi, acuzele aruncate incoace si incolo, lipsa motivatiilor, detaliile personale fac parte dintr-un scenariu care nu mai face de mult timp apel la inteligenta ci la instinct si emotii.

Intelegem ca e scandal. Rational nu ne place. Irational insa il consumam hulpavi, curiosi sa vedem pana unde merge mizeria, manipularea, jocul pervers al informatiilor minimale, al "dezvaluirilor senzationale" si acuzelor emotionale. Ipocrizie. Nu-mi amintesc in istoria recenta o perioada atat de bolnava, atat de incarcata de gunoi. Sa fie acum miza cea mai mare?

Nu mai e o lupta a ideilor (a fost vreodata?), a unor viziuni coerente si a unor argumente. Politetea e un mit indeparat, bunul simt e ingropat, adevarul e doar o chestie relativa si cameleonica care-si schimba culoarea in functie de cine cu ce improasca. Nici nu poti sa ignori dar nici nu e posibil sa-ti placa.

Scandalul la nivel inalt nu e cu mult diferit de cel din piata sau din autobuz. Da, suntem temperamentali. Da, sari la bataie cand nu-ti place moaca celuilalt. Da, il barfesti pe vecinul si-i construiesti scenarii de viata. Da, injuri in autobuz. Da, te certi din orice, nu te informezi, habar n-ai daca are sens ce spui. Repeti ce spun altii, duci barfa mai departe pana se transforma in scandal.

Ne miram atunci ca scandalul a devenit cel mai puternic brand de tara? Nu. E o expresie a lipsei de educatie, informare, valori care nu se vindeca cu una cu doua. Trist.

Citeste si:
Brand de tara:informalitatea
Brand de tara: fiorul religios
Brand de tara: consumerismul
Brand de tara: datul cu parerea
Brand de tara: kitsch-ul
Brand de tara: lenea
Brand de tara: folclorul

Brand de tara: reporterul special de teren
Brand de tara: mistocareala
Brand de tara: incapatanarea




Nici un comentariu inca vrei sa comentezi?

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera