Brand de tara: reporterul special pe teren

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
A nu se confunda cu cei care lucreaza la vreo televiziune si sunt acolo in interes de serviciu, este vorba despre gura casca de senzational. Adicatelea, cei ce scot telefonul din buzunar sa faca poze la locul accidentului/incediului/ambuteiajului pe scari la metrou/cazaturi nefatale dar spectaculoase sau sa filmeze si desigur sa dea zvon in redactie aka la Gica/Mitica (prietenul cel mai bun).

Comenteaza invariabil si nu parasesc incinta pana cand nu mai este nimic de inregistrat pentru posteritate pe telefon, transmis in direct si discutat cu concetateanul. Banuiesc ca fac poze pentru a se lauda prietenilor prin ce grozavie au trecut si filmuletele sunt pentru canalul de youtube sau trilulilu. Comentariile sunt generate de natura umana, ca na, asa e omu' curios si vrea sa stie in cele mai mici detalii daca supravietuieste sau nu, daca mai ramane ceva si cine era de vina. Stirile de la ora 5 in direct, trebuie sa fie un eveniment de notat in calendar, nu alta.

Se opresc din drum, urla in mijlocul strazii, isi dau coate si vor sa aiba cele mai bune locuri la spectacolul vietii. Nu suna la politie sau la ambulante pentru ca sunt ocupati cu altele, sa aiba o amintire placuta de la locul faptei.

Fac concurenta jurnalistilor si daca ar putea ar da pe blog/twitter/facebook ultima stire, ar face streaming si ar comenta in direct. Ar fi jurnalistii web 2.0 ai momentului si ar schimba modul in care se consuma stirile. Dar cum nu dau dovada de spirit jurnalistic, nu o fac. Prefera sa isi alerteze prietenii si sa pastreze tot ce au aflat pentru intalnirea la bere, cand vor sparge gura targului.

Spre deosebire de restul de gura casca, limitati la a privi si a discuta nitel accidentul cu scuterul agatat de furgoneta de curierat, reporterii de teren si documenteaza cele intamplate. Daca ar lua si declaratii ar fi adevarat pionierat jurnalistic, parol!

Parca se duceau undeva si aveau ceva de facut, dar incediul de la cladirea de birouri este un spectacol ce nu trebuie ratat si lasat fara poza pe telefon. Pentru ca "moama, ardea ca o lumanare... sa mor, uite asa faceau flacarile" nu inseamna nimic fara vizualul anexat. Si cand au bagat-o pe aia cu "ba Gica, intarzii ca e accident pe bulevard. Au latit un scuterist in mijlocul intersectiei." trebuie sa aiba dovada, altfel Gica va crede ca a fabulat.

Dincolo de morbiditate, curiozitatea insatiabila si goana dupa senzational, ramane un telefon mobil ce se plimba prin multime, un comentator acid care le stie pe toate si care simte nevoia sa se exprime, pentru ca traim intr-o tara libera. Nu este eveniment prea mic sau protest prea mare, orice este relevant. Chiar si cele mai fericite, un concert in Piata Constitutiei sau o defilare militara, orice merita expunere din partea unui reporter special pe teren.

Citeste si:

Brand de tara: fiorul religios
Brand de tara: consumerismul
Brand de tara: mocangeala
Brand de tara: datul cu parerea
Brand de tara: kitsch-ul
Brand de tara: lenea
Brand de tara: folclorul




Nici un comentariu inca

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera