Brand de tara: Gerovital

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Uitandu-ne la numarul imens de produse cosmetice de pe piata, pierduti intre atatea branduri, atatea reclame, atatea componente magice, uitam ca "a fost odata Gerovital". Si era singur. Si era magic. Cine si-ar fi imaginat ca Salvador Dali isi dadea delicat pe langa celebrele-i mustati cu Gerovital, ca presedintele Kennedy o seducea pe Marilyn pentru ca era tanar de la Gerovital sau ca Mao Zedong isi scria pildele dupa folosirea produsului magic.

Bine, nu stim cat e legenda si cat adevar in toate povestile cu persoane celebre care au folosit Gerovital (aici sau aici) dar cert e ca pe vremea aia era un fenomen. Chiar si acum, se fac afaceri bune in strainatate sub numele de Gerovital, in amintirea freneziei de odinioara.

Probabil parea si exotic atunci - o tara venita din negurile comunismului gasise reteta magica pentru tinerete vesnica. Sau pe aproape. Gerovital este inventia Anei Aslan, cercetatoarea care sustinea ca procaina are un rol important in ameliorarea problemelor datorate inaintarii in varsta. Din 1952, avem medicamentul Gerovital, despre care Ana Aslan, dupa 30 de ani de observatii si cercetare, spunea ca are efecte benefice asupra fizicului si psihicului pacientilor in varsta.

In presa vremii apareau marturii ale folosirii Gerovital - un doctor de 70 de ani din New York spunea ca schiaza, pescuieste, vaneaza si face dragoste de doua ori pe saptamana datorita Gerovital. Mii de doctori veneau in Romania sa studieze efectele de intinerire ale procainei, senatori americani veneau, ba chiar se spunea despre Gerovital ca vindeca HIV .

Se vindea in cantitati foarte mari, in Europa la preturi rezonabile, in America la preturi imense, ba chiar ajunsese o piata neagra a produselor de intinerire, urmare a unui trend international. New York Times numeste institutul condus de Ana Aslan un magnet pentru oamenii bogati. Forever young, I wanna be forever young pareau sa cante clientii controversatei Ana Aslan.

Ca orice brand de tara, si Gerovitalul era foarte controversat. Nu au fost putine voci care sa spuna ca de fapt nu exista efecte reale, ba chiar c apoate avea efecte adverse. In the doctor's Bucharest clinic, patients get what is probably the longest surviving, most discussed, often denounced, most controversial "youth" treatment in medical history: Gerovital H3. sursa

In timp, brandul Gerovital si-a pierdut forta. Au aparut studii care ii contestau calitatile, si-a pierdut aerul de solutie miraculoasa venita dintr-o tara cu un aer ciudat, au fost si numeroase probleme de proprietate asupra marcii sau de producator, precum si datorita multitudinii de produse mai mult sau mai putin false comercializate sub numele asta, cu tot felul de ingrediente.

A fost un brand a carui promovare s-a facut natural, din gura in gura, si foarte putin pe cale oficiala (Romania se promova turistic, asa putin cat putea, folosind imaginea Gerovital). Si ce valori frumoase exprima brandul Gerovital: stiinta, cercetare, tinerete, sanatate, mister. Unde-s vremurile de altadata? :)

Citeste si:

Brand de tara - Nadia
Brand de tara: Inundatiile
Brand de tara: complexul eroului
Brand de tara: mica intelegere
Brand de tara: Furtul
Brand de tara: Nostalgia



1 comentariu

Brand de tara: Gerovital
Mike da Vinci
#1 -

Truth Session

Gerovital was just a branding of something much bigger.
Ana Aslan did not come up with the drug, instead created and promoted the Gerovital brand.

The real substance has a different logic and effect and much misinformation has been tossed around over the years simply because those who promoted the drug and the brand that moved it knew little about it.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera