Ancheta: Brandurile din blogosfera - partea 2

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Continuam ancheta cu brandurile din blogosfera noastra cu o intrebare practica: Cum poate deveni un blogger brand? Exista o reteta secreta? Exista un tutorial care trebuie urmat cu orice pret? La fel cum agentiile de branding muncesc in construirea unei imagini conform anumitor principii, se poate intampl acelasi lucru cu blogurile?

Orlando Nicoara crede ca poate fi si simplu si greu, dar nu vrea sa intre in detalii. Nici Vivi nu crede ca exista o reteta universala, iar daca exista, "ea este fortata si greu de aplicat in contextul unui fenomen care este foarte personal si se bazeaza mult pe autenticitatea celor care scriu." Eugen Erhan este de aceeasi parere: nu exista o reteta fixa. In schimb, spune ca sunt doua lucruri inevitabile: munca si riscul. "Proportia nu e niciodata 50-50: unii muncesc mult si risca putin - altii, invers. Insa marea majoritate prefera confortul de evita ambele activitati, de aceea sunt atat de putine branduri in blogosfera."

Carmen Holotescu nu crede ca cineva si-ar putea propune sa devina un brand in blogosfera. In schimb, spune ea, poti sa-ti propui sa-ti cresti brandul personal printr-un blog. E riscant, spune ea,  daca nu construiesti un mesaj corect si nu stii sa comunici, efectul poate fi opus. Un brand e o constructie in timp, spune Carmen, care nu are o reteta fixa, poti ajunge la o anumita notorietate, dar acest lucru nu inseamna ca esti un brand.

In ciuda faptului ca reteta magica inca  e nedefinita, exista insa cateva aspecte la care s-au referit cei intrebati. Cum spunea si Eugen, e nevoie sa muncesti mult pentru asta. Sa scrii mult, spune si Alex Mihaileanu, e  important, dar mai ales sa scrii bine.  "Daca n-ai nimic de spus, n-ajungi nicaieri", adauga el. Si Andressa confirma ca e esential sa scrii bine, sa fii coerent ca mesaj, dar si sa te promovezi.

Despre promovare vorbeste si Piticu, care spune ca un blogger devine brand daca se vinde, daca isi vinde numele sau se asociaza cu un brand de sine statator. In schimb, nu vede in Romania un blog care sa stranga bani din reclama numelui sau si se intreaba cum ar fi sa vedem un banner cu numele lui pe strada. :) "Un blogger poate deveni un nume, ajungand sa fie promovat de catre alti colegi bloggeri, scriind o chestie cu care va iesi in evidenta."

Bogdana Butnar face diferenta intre bloggerul brand si blogul brand. Ea da ca exemplu boingboing, unde nu ne intereseaza asa mult cine il scrie. "Si aici brandul-blog s-a format ca orice alt produs care aspira sa fie brand: un nume bun, un logo okay, articole constant de calitate si diferentiere la nivel de subiecte". Pe de alta parte, sunt si bloguri legate strict de personalitatea celui care scrie, cum ar fi Hugh Macleod cu gapingvoid. "Cred ca blogger brand inseamna mai mult personal brand si atunci se construieste cu mijloacele clasice (offline si online): gasesti un diferentiator (desene pe carti de vizita, sosete rosii, placerea de a injura la fiecare cinci vorbe) si il comunici constant, mergi pe la conferinte, scrii cateva chestii pertinente"

Cristian Manafu il citeaza pe Tom Peters, autorul conceptului de brand personal, care spune ca oricine poate deveni un brand. La fel ca si Carmen Holotescu, nu crede ca cineva si-ar propune sa devina un brand in blogosfera. Unii si-au dorit trafic, altii sa fie cunoscuti in domeniul lor. Manafu spune ca majoritatea brandurilor din blogosfera au avut un suport offline, cu exceptia Andressei si lui Zoso, singurele branduri aparute aici. Suntem intr-o zona a relativismului,  "blogosfera nu e un mediu foarte stabil, nu are reguli, nu isi cunoaste toti interlocutorii, deci e un teren cu nisipuri miscatoare, ceea ce face mai dificil "procesul de branding". "

Manafu da totusi cateva mici indicatii sau retete pentru a deveni un brand. "Una tine de o buna scriitura amestecata cu socializare si atitudine la diverse probleme actuale (Andressa). Alta tine de virulenta si mizantropie combinate informatii la zi, exclusivitati si controverse (Zoso). Alta tine de a fi cea mai buna sursa de informatii din domeniul din care faci parte (Comanescu). "

Tragand linie, desi nu exista reteta magica, sunt cativa pasi care ar putea fi urmati. Sa scrii mult, sa scrii bine, sa ai un mesaj coerent si corect, sa fii bine informat in domeniul in care scrii, sa gasesti un diferentiator si sa-l exploatezi, sa iei atitudine si sa socializezi, sa provoci discutie in jurul tau, sa te promovezi, sa fii citat de altii.

Prima parte
Stati pe aproape, mai urmeaza. :)



1 comentariu

Ancheta: Brandurile din blogosfera - partea 2
Cristi Roman
#1 -

Brand PAPABUN

Mie foarte multi imi spun ca blogul PAPABUN a devenit un brand important in blogosfera. Un brand care face si bani, adaug eu :)).

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

d'ale zilei...

Ai spirit civic?
|Rezultate|Alte sondaje

Descopera